Airbrush compressor
-
Pim van de Velde
- Contacteer:
Airbrush compressor
Beste Mensen,
Ik heb van het weekeinde de volgende airbrush gekocht, een beetje een gok want ik wist 0,0 van airbrushes af, maar tot nu toe werkt hij erg fijn en is hij volgens mij best geschikt voor wat ik er mee wil:
De 'Vario' uit de 'master class' is het ware multitalent onder de Revell-spuitpistolen. Hiermee kunnen niet alleen grote vlakken optimaal worden gespoten, maar ook de allerkleinste details en uitstekende verouderings- en camouflage-effecten worden gerealiseerd.
Inhoud van deze set:
- Spuitpistool 'master class' Vario (Uitvoering sproeikop 'medium' = 0,7 mm)
- Twee lege verfpotjes
- Potjesadapterstuk
- Gebruiksaanwijzing
Echter is nu bij mij na een paar keer spuiten (ja 1op14 en 1op16 modellen zijn groot ) mijn busje drijfgas leeg. Dus ik ben begonnen met rekenen en een busje drijfgas kost bij mijn lokale hobbie boer een tientje, op internet zo’n zelfde fles 7 euro. Dit komt dus uit op 10 a 15 bussen en ik ben op een aardig bedrag voor een compressor aan het uitkomen (denk ik).
Nu had ik de volgende compressor gezien, maar ik weet er te weinig van af of dat deze compressor geschikt is voor de bovenstaande airbrush en of dat deze ook geschikt is om ooit eens een stapje hoger te gaan in airbrush mocht ik dat ooit willen:
Iwatec mini Airbrush compressor
Originele Iwatec Airbrush Piston compressors, professionele kwaliteit !
Nu Tijdelijk een gratis hoogwaardige slang van 3 meter met 2 keer een 1/8 aansluiting.
Iwatec is gegarandeerd de meest compacte en stilste airbrush compressor in dit model op de markt te koop, tevens met de hoogste aantal liters per minuut, namelijk 28 liter per minuut !!!
Ook deze Airbrush compressor voldoet volledig aan alles waaraan een airbrush compressor moet voldoen volgens onze eisen.
Deze compressors zijn absoluut niet te vergelijken moet iets goedkopere Chinese soortgelijke compressors.
SUPER stil, geluidsniveau ligt rond de 40 db.
Zeer compact formaat, geheel uit aluminium met RVS hoogglans deksels.
Zeer profi reduceer ventiel met echt goed werkende vochtvanger.
Maximale druk 4,5 Bar
Automatische afslag
Zeer stevige rubber voetjes
1/8 pk motor 240 Volt
28 liter per minuut lucht opbrengst !
Zeer compact.
Speciaal luchtfilter aan de zijkant voor ingezogen lucht, hierdoor minder condens en geen vuil !
Deze originele Iwatec Airbrush compressors zijn kwalitatief zeer hoogwaardig.
Door eigen import zonder komst van tussen leveranciers, Bij ons slechts €139,95
Heeft iemand met deze compressor ervaring ?
Kan deze genoeg bar druk opbrengen om te brushen, ik lees namelijk dat mensen hier erg verschillende waardes voor gebruiken van 1 a 2 bar tot wel 10 bar. Wat zou voor mij geschikt zijn?
Blijft de bar druk constant op 4 bar als ik hier ook mee wil gaan airbrushen?
Ook wil ik eerdaag de verkoper van deze compressor bellen voor wat extra info, welke vragen moet ik zeker aan hem stellen?
Groeten,
Pim
Ik heb van het weekeinde de volgende airbrush gekocht, een beetje een gok want ik wist 0,0 van airbrushes af, maar tot nu toe werkt hij erg fijn en is hij volgens mij best geschikt voor wat ik er mee wil:
De 'Vario' uit de 'master class' is het ware multitalent onder de Revell-spuitpistolen. Hiermee kunnen niet alleen grote vlakken optimaal worden gespoten, maar ook de allerkleinste details en uitstekende verouderings- en camouflage-effecten worden gerealiseerd.
Inhoud van deze set:
- Spuitpistool 'master class' Vario (Uitvoering sproeikop 'medium' = 0,7 mm)
- Twee lege verfpotjes
- Potjesadapterstuk
- Gebruiksaanwijzing
Echter is nu bij mij na een paar keer spuiten (ja 1op14 en 1op16 modellen zijn groot ) mijn busje drijfgas leeg. Dus ik ben begonnen met rekenen en een busje drijfgas kost bij mijn lokale hobbie boer een tientje, op internet zo’n zelfde fles 7 euro. Dit komt dus uit op 10 a 15 bussen en ik ben op een aardig bedrag voor een compressor aan het uitkomen (denk ik).
Nu had ik de volgende compressor gezien, maar ik weet er te weinig van af of dat deze compressor geschikt is voor de bovenstaande airbrush en of dat deze ook geschikt is om ooit eens een stapje hoger te gaan in airbrush mocht ik dat ooit willen:
Iwatec mini Airbrush compressor
Originele Iwatec Airbrush Piston compressors, professionele kwaliteit !
Nu Tijdelijk een gratis hoogwaardige slang van 3 meter met 2 keer een 1/8 aansluiting.
Iwatec is gegarandeerd de meest compacte en stilste airbrush compressor in dit model op de markt te koop, tevens met de hoogste aantal liters per minuut, namelijk 28 liter per minuut !!!
Ook deze Airbrush compressor voldoet volledig aan alles waaraan een airbrush compressor moet voldoen volgens onze eisen.
Deze compressors zijn absoluut niet te vergelijken moet iets goedkopere Chinese soortgelijke compressors.
SUPER stil, geluidsniveau ligt rond de 40 db.
Zeer compact formaat, geheel uit aluminium met RVS hoogglans deksels.
Zeer profi reduceer ventiel met echt goed werkende vochtvanger.
Maximale druk 4,5 Bar
Automatische afslag
Zeer stevige rubber voetjes
1/8 pk motor 240 Volt
28 liter per minuut lucht opbrengst !
Zeer compact.
Speciaal luchtfilter aan de zijkant voor ingezogen lucht, hierdoor minder condens en geen vuil !
Deze originele Iwatec Airbrush compressors zijn kwalitatief zeer hoogwaardig.
Door eigen import zonder komst van tussen leveranciers, Bij ons slechts €139,95
Heeft iemand met deze compressor ervaring ?
Kan deze genoeg bar druk opbrengen om te brushen, ik lees namelijk dat mensen hier erg verschillende waardes voor gebruiken van 1 a 2 bar tot wel 10 bar. Wat zou voor mij geschikt zijn?
Blijft de bar druk constant op 4 bar als ik hier ook mee wil gaan airbrushen?
Ook wil ik eerdaag de verkoper van deze compressor bellen voor wat extra info, welke vragen moet ik zeker aan hem stellen?
Groeten,
Pim
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
Re: Airbrush compressor
een heleboel mensen gebruiken een compressor van de gamma met een verdeelnippel ertussen
en een druk regelaar
ik zelf gebruik de "gamma" van Revell
werkt wel goed maar mist net een beetje een contstante druk
maar de compressor die je omschrijft klinkt goed
ook voor die prijs
want een filter voor vocht en stof is echt geen overbodige luxe
ik ken het type alleen niet
en een druk regelaar
maar de compressor die je omschrijft klinkt goed
ook voor die prijs
want een filter voor vocht en stof is echt geen overbodige luxe
ik ken het type alleen niet
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Pim van de Velde
- Contacteer:
Nog een vraagje,
ik heb net het bedrijf gebeld waar ze hem verkopen en die gaf aan dat er geen drukvat op zit, dus dat deze continu aan het pompen is voor druk. Nu valt dat bij 40 db op zich nog wel mee. Maar is een compressor met drukvat echt aan te raden boven een zonder drukvat, of is dit een verwaarloosbaar verschil?
De gene met drukvat die ik heb gezien is namelijk 50db kwa geluid met een drukvat van volgens mij 5 liter, en hij zou binnen moeten komen te staan.
Groeten,
Pim
ik heb net het bedrijf gebeld waar ze hem verkopen en die gaf aan dat er geen drukvat op zit, dus dat deze continu aan het pompen is voor druk. Nu valt dat bij 40 db op zich nog wel mee. Maar is een compressor met drukvat echt aan te raden boven een zonder drukvat, of is dit een verwaarloosbaar verschil?
De gene met drukvat die ik heb gezien is namelijk 50db kwa geluid met een drukvat van volgens mij 5 liter, en hij zou binnen moeten komen te staan.
Groeten,
Pim
-
Johan van den Hoven
Hoi Reinier,Reinier Zwanink schreef:een heleboel mensen gebruiken een compressor van de gamma met een verdeelnippel ertussen
en een druk regelaar
Wat bedoel je met de "gamma" van Revell?
Welke compressor is dat precies?
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
dat is een membrram compressor
een beetje een vierkante doos met een meter voor een slangaansluiting en een ontluchtings nippel
een beetje een vierkante doos met een meter voor een slangaansluiting en een ontluchtings nippel
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Pim van de Velde
- Contacteer:
Heb je voor constante druk echt een drukvast nodig, want dat mist op de gene die ik op het oog heb. Het is wel een piston compressor, maar mist wel een drukvat.
Ik heb als alternatief deze op het oog, maar hij maakt wel meer lawaai.
Ik heb als alternatief deze op het oog, maar hij maakt wel meer lawaai.
-
leonard van Teeffelen
ik heb ook zo,n Gamma van Revell, 2e hands gekocht op marktplaats. Heb hem uit nieuwsgierigheid opengemaakt en er zit echt een drukvat in maar wel een kleintje +-1/3 liter. Vroeger op de LTS heb ik geleerd "hoe groter het vat, hoe constanter de druk".
Leonard
Leonard
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Ikzelf gebruik een Kinzo zuigercompressor met een 24l tank.
(gekocht bij de Gamma)
Het ding maakt wel een takkeherrie
Dus zet ik het gewoon uit als de tank vol is.
Dan kan ik ongeveer een uur spuiten.
Wel is zaak een reduceerventiel van een goede kwaliteit te gebruiken voor een constante druk.
(gekocht bij de Gamma)
Het ding maakt wel een takkeherrie
Dus zet ik het gewoon uit als de tank vol is.
Dan kan ik ongeveer een uur spuiten.
Wel is zaak een reduceerventiel van een goede kwaliteit te gebruiken voor een constante druk.
Gr,
Tuur.
Tuur.