Wereldnieuws
-
Dave Caenen
- Contacteer:
Re: Wereldnieuws
van da jagdpanther zijn er bij henglong 2 versies de grijze met softair schieter en de beige met batlle systeem. heeft verder niks met woestijn te maken...
- Robert Voogt
- Contacteer:
jawel, want op internet verkopen ze het als "desert model"
-
Dave Caenen
- Contacteer:
Misschien leuk voor een groeps aankoop die sherman. Meteen een halve container laten komen dan krijg je ze echt voor een leuke prijs...
- Adrie Baak
- Contacteer:
Whahaha, kunnen ze ook masaal worden geofferd aan de TigersDave Caenen schreef:Misschien leuk voor een groeps aankoop die sherman. Meteen een halve container laten komen dan krijg je ze echt voor een leuke prijs...
Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
-
leonard van Teeffelen
Nou? zo ging het in het echt ook!Arjen Angenent schreef:of ze gaan massaal in de aanval en winnen door overmacht
Sherman was niet goed maar er waren er gewoon heeeeel veel
afkomen met die tank
Leonard
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Leuk een Sherman met een vvss onderstel......
Alleen vraag ik me wel af of de schaal wel een beetje klopt.
De verhoudingen van het geheel klopt volgens mij niet.
Met name de voorkant lijkt mij te groot.
Alleen vraag ik me wel af of de schaal wel een beetje klopt.
De verhoudingen van het geheel klopt volgens mij niet.
Met name de voorkant lijkt mij te groot.
Gr,
Tuur.
Tuur.
- Stefan van Dermearschalk
- Contacteer:
Ben eigenlijk heel benieuwd of die T55 al ergens leverbaar is 
-
pedro veulings
als het vvss onderstel en de rupsen maar een beetje kloppen ben ik al tevreden
-
Chris van Ravesteijn
- BTN Clublid
- Contacteer:
zeer leuk nieuws, de diverse Shermans rollen ineens (na de introductie van de allereerste tamiya Sherman in 1974) in rap tempo uit de fabrieken. De geallieerde legerleiding heeft tijdig ingezien dat het met die duitse stortvloed van Panzr IV en St.geschutz effe moeten gaan afrekenen !!
Diegenen die er zondag in zetten waren konden bij mij de Forces of valor Sherman zien,
mét de metalen smalle rupsbanden, échte VVVS Bogeys ,75 mm toren en een motordek
achterop van de Ford V8 motor. Dat is toch wél een verschil in kwaliteit en detaillering tov die Mato. Maar ja, je moet een gegeven Sherman nóóit weigeren !!
Dit type van MATO is dus óók met smalle rupsjes en VVVS, én de 76 mm toren , wél weer met het motordek van de Wright Cyclone, MAAR WEL MET DE CASTED HULL !!! EINDELIJK !!!
Hier zullen enkele (bedoel van duizenden) toch laaaaang op gewacht hebben.
Ikzelf heb hier jááá'ren naar verlangd.
Wordt het toch nog leuk voor de Sherman liefhebbers.
Overigens zag ik wel een soort van Vorgelege (vertragings)kast onder de aandrijfwielen
zitten, dat is heel netjes.
met wat airbrushwerk en verbetering aan de lageringen van de wielen natuurlijk (én dat smerige kanon vervangen)is hier best een aardig RC model van te maken.
Zelf zou ik de elektronika vervangen meteen door een DMD/MF unit.
Ook eens checken of de voorkant door een 3 delige cover vervangen kan worden als die versie heeft bestaan???
groet
Chris
Diegenen die er zondag in zetten waren konden bij mij de Forces of valor Sherman zien,
mét de metalen smalle rupsbanden, échte VVVS Bogeys ,75 mm toren en een motordek
achterop van de Ford V8 motor. Dat is toch wél een verschil in kwaliteit en detaillering tov die Mato. Maar ja, je moet een gegeven Sherman nóóit weigeren !!
Dit type van MATO is dus óók met smalle rupsjes en VVVS, én de 76 mm toren , wél weer met het motordek van de Wright Cyclone, MAAR WEL MET DE CASTED HULL !!! EINDELIJK !!!
Hier zullen enkele (bedoel van duizenden) toch laaaaang op gewacht hebben.
Ikzelf heb hier jááá'ren naar verlangd.
Wordt het toch nog leuk voor de Sherman liefhebbers.
Overigens zag ik wel een soort van Vorgelege (vertragings)kast onder de aandrijfwielen
zitten, dat is heel netjes.
met wat airbrushwerk en verbetering aan de lageringen van de wielen natuurlijk (én dat smerige kanon vervangen)is hier best een aardig RC model van te maken.
Zelf zou ik de elektronika vervangen meteen door een DMD/MF unit.
Ook eens checken of de voorkant door een 3 delige cover vervangen kan worden als die versie heeft bestaan???
groet
Chris
Als het groter is dan 1 op 1 , is het voor mij !!!
-
Bas Pos
Het sherman verhaal wordt wel heel bijzonder, bij mij begitn er iets van eerst zien en dan geloven:
Quote van iemand op rcuniverse.com die aangeeft bij de ontwikkeling betrokken te zijn.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_83567 ... ey_/tm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
nog twee wel interessante onderelen van de thread:
Quote van iemand op rcuniverse.com die aangeeft bij de ontwikkeling betrokken te zijn.
Speaking of releases, we have designed 16 versions of the Sherman including the different front covers, wheels, sprockets, M3 bogies, T54E1, T51 and T49 tracks with EECs, etc. At some point we’ll be releasing kits and accessories. The M4A3 with high and low bustle turrets, M4 Composite, M4 early, the M4A1 with direct vision slots, M3 Lee and Grant, M10, M36B1, M36B2, Jumbo, etc. All are ready to go depending on how well this one is received.
Ohh, we didn’t forget our British friends either! We have the Achilles Ic, Hybrid Fire Fly and the aforementioned Grant coming out for you guys too!
http://www.rcuniverse.com/forum/m_83567 ... ey_/tm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
nog twee wel interessante onderelen van de thread:
The photos that have been released are not of the finished product. The casting texture, casting numbers and foundry marks were added after those prototypes were made. The first run will have an airsoft unit; subsequent releases will get a whole new electronics system with an IR battle System which is in development.
One of the cool features of the tracks is that they're metal and plastic. The end connectors are metal and the rubber block sections are plastic, just like the real thing! The sprockets are metal so the end connectors won't tear them up. The EECs will come out with the metal upgrade track, first release should be the T49 3-bar cleat track. We picked tracks that were different then the Peshing and Tamiya Sherman yet still offered excellent traction. I think those 2 are the best. But no Sherman would be complete without the T51 rubber block track, that will come out with the Lee/Grant and direct vision M4A1. In real life those tanks had the T41 which was not reversible but this is acceptable compromise so you can use them on your own creations later.
- Robert Voogt
- Contacteer:
"and the rubber block sections are plastic, just like the real thing"
Hahahaha!
Maar als dit waar is, dan is Matotoys heeeeeel erg goed bezig!
Ik zie nu al honderden verschillende versies verschijnen!!!
Hahahaha!
Maar als dit waar is, dan is Matotoys heeeeeel erg goed bezig!
Ik zie nu al honderden verschillende versies verschijnen!!!
-
Theo Andriessen
Laten ze eerst die ene sherman eens op de markt brengen.
Of die ene T55
Ik krijg sterk de indruk dat de ontwerpers sneller hun tekeningetje klaar hebben dan dat de producent kan produceren
We wachten geduldig af, als ze maar een beetje opschieten

Of die ene T55
Ik krijg sterk de indruk dat de ontwerpers sneller hun tekeningetje klaar hebben dan dat de producent kan produceren
Het valt mij wel op dat er op dat forum altijd wel iemand heel toevallig bij de desbetreffende firma om de hoek woontBas Pos schreef: Quote van iemand op rcuniverse.com die aangeeft bij de ontwikkeling betrokken te zijn.
We wachten geduldig af, als ze maar een beetje opschieten
- Robert Voogt
- Contacteer:
ook leuk is dat de persoon die zegt dat 'ie er werkt (samen heeft gewerkt met...) op andere topics over de nieuwe sherman doet alsof hij niks weet...
-
John Canton
Allo,
Er zitten weer een paar hele mooie nieuwtjes van Andrew design/Xion aan te komen, en deze " Spielwaren-Messe sneakpreview" kreeg ik gisteren binnen..
De 250Neu...

Toebehoren voor het Kettenkrad....
"Fernmelder Kabelrolle"...

Hulp/reparatiekraantje, met Opel motorblok...

"Goulash-Kanone..."

Bijrijder/pasagier Kkrad...

Levertermijnen zijn nog niet bekend..
Zeker wat betreft de 250 Neu zal vraag/interesse gaan bepalen of het model er echt komt..
Greetz....
Er zitten weer een paar hele mooie nieuwtjes van Andrew design/Xion aan te komen, en deze " Spielwaren-Messe sneakpreview" kreeg ik gisteren binnen..
De 250Neu...

Toebehoren voor het Kettenkrad....
"Fernmelder Kabelrolle"...

Hulp/reparatiekraantje, met Opel motorblok...

"Goulash-Kanone..."

Bijrijder/pasagier Kkrad...

Levertermijnen zijn nog niet bekend..
Zeker wat betreft de 250 Neu zal vraag/interesse gaan bepalen of het model er echt komt..
Greetz....