Tamiya Battle unit onzichtbaar en tog werkend...

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Rob Vandyck

Tamiya Battle unit onzichtbaar en tog werkend...

Bericht door Rob Vandyck »

goedenavond iedereen (nja tis nog laat in de namiddag eigenlijk : Chessygrin : )

zat net even op youtube te surfen kwam k een oplossing tegen voor mensen die niet graag de tamiya paddestoel op hun tankie hebben staan. even doorgeklikt en gelezen. blijkt dat het egt goed werkt.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_70845 ... tm#7084589
ik weet alleszins dat ik het ga doen :D (als k ooit een tamiya tank heb tog :cry: )
Reinier Zwanink
Contacteer:

Re: Tamiya Battle unit onzichtbaar en tog werkend...

Bericht door Reinier Zwanink »

ik heb zoiets als eens gezien met een ontvanger van el mod
in de comandant

is eens wat heel anders
maar welke "gek" gaat nu buitenluiks zitten als er geschoten wordt :?: : Blink :

ik denk dat ik het zo hou
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Mark de Kock

Bericht door Mark de Kock »

Zeer mooi gedaan : Thumbup :
Als ik die hele draad lees, blijkt dat sommige mensen er moeite mee hebben dat de boel is weg gewerkt. "Waar moet ik nu op mikken?". Aangezien ik er ook over denk om de BU weg te werken, vraag ik mij af of dit is toegestaan binnen BTN?
Overigens kan ik de juiste IR ontvangers bij Conrad niet vinden. Wel 5V, maar die schijnen niet goed te werken met de Tamiya electriek..
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Mark de Kock schreef:............Aangezien ik er ook over denk om de BU weg te werken, vraag ik mij af of dit is toegestaan binnen BTN?
............
Hoi Mark,

Bij de BTN zijn er geen officiele Battle regels, dus ook niet over de hoogte/lokatie van de battle unit sensor(s).
Dus als jij het mooier vind moet je het gewoon doen.
Dat jij het mooier vind telt zwaarder dan een evt regeltje wat er nog niet is.

PS graag wel een bouwverslag hier op het forum :)
Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Gewoon bouwen en daarna testen in vergelijking met een regulier paddestoeltje...
En inderdaad, verslag hier graag :-)
Mark de Kock

Bericht door Mark de Kock »

Ik ben gerustgesteld :D
Zodra ik eraan ga beginnen, zal ik een bouwverslag starten op het forum.
Voorlopig ben ik bezig met het klaarmaken van een TC die over de plug van de standaard BU past.
Zie o.a. hier en hier.
Lekker met een dremel + boortje en slijper aan de gang. De hele keuken onder de plastic. En oppassen dat je niet de diep gaat, omdat de betreffende commander een smal middel heeft...

Ik denk dat ik tzt in mijn Sherman de BU weg ga werken in de commander; die is om te beginnen al hol. Dat scheelt.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Hoi Mark,

Het enigste waar je rekening moet houden is dat de Battle Unit straks net zo goed reageert als een die niet is weggewerkt.
De tank moet net zo goed geraakt kunnen worden als een met een originele BU.
Maar ook weer niet te goed. Leuk voor je tegenstander maar dat is dus niet de bedoeling.
Probeer het zo te maken dat je de BU ook weer kan terugbouwen in de originele staat als het niet werkt. (Die dingen zijn immers niet goedkoop).
Gr,
Tuur.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten