Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Pim van de Velde en ik doe al eigenlijk sinds kinds af aan aan modelbouw. Mijn pa ik ook een aardige modelbouw liefhebber (op dit moment model spoor) dus ik heb het niet van een vreemde. Vroeger wilde ik ook al Rc wagentjes en tanks hebben, maar ja veel te duur en op die leeftijd nog erg afhankelijk van zakgeld, dus ik moest het doen met een modelspoorbaan (die over de loop van de jaren alle jezus groot is geworden) en kratten vol met technisch lego.
Toen mijn pa eenmaal een rc boot begon te bouwen (houten versie van de zwarte zee door billing boats
Na een aantal droge jaren tijdens mijn schooltijd ben ik een paar jaar gelden weer begonnen, eerst met een buggie van tamiya, weer een jaar later 2 semi trucks, en nu een volwaardige leo.
Na al veel gelezen te hebben kwam ik er op uit dat de leo niet veel upgrades nodig heeft.
Ik heb de volgende aangeschaft en/of in bestelling staan:
Idler upgrade
Swing arms upgrade
Metalen tracks (niet noodzakelijk maar wel leuk)
Een kogellager set met teflon afgesloten bearings
chassis brace
Nu vraag ik mij af of het zin heeft om ook de verbinding tussen de torsie staven en de swing arms voor een metalen versie te vervangen?
Deze upgrade zie ik wel vrij veel aangeboden, maar ik lees bijna van niemand dat die ook is toegepast.
tevens vraag ik me af of het niet beter is om zelf een chassis brace te maken ipv te kopen, het ziet er niet echt moeilijk uit en 70 euro voor wat je krijg vind ik best prijzig.
Verder zit ik nog met het probleem van welke kleur, standaard groen, maar daar rijden er al duizenden van rond.
Maar aan de andere kant, de enige desert camo die ik heb gezien is standaard bruin en niet "versiert" zoals de tanks uit wwII met een camo patroon. En hoe ik hem wil hebben moet ik toch vrij vroeg bedenken aangezien hij voor een groot deel eerst geschilderd moet worden voor dat ik kan bouwen. Dus suggesties zijn welkom, evenals natuurlijk bouwtips

dus, let the building begin