BTN Bijeenkomst bij Ford Veldhuis op 23 augustus 2009
- Willem Reij
- BTN Erelid
- Contacteer:
BTN Bijeenkomst bij Ford Veldhuis op 23 augustus 2009
Gewoon de tekst van vorig jaar:
We zijn weer uitgenodigd om een dag door te brengen bij Fort Veldhuis te Heemskerk. Vorig jaar hebben de mensen die daar waren het zo goed gedaan dat we weer uitgenodigd zijn om een dag te komen rijden. Dit is geworden op zondag 23 augstus 2009 om het in dezelfde tijd te doen als vorig jaar.
Het fort gaat op om 10.00 uur dus het is de bedoeling dat we daar wat ruim van te voren aanwezig zijn. Voor de vroege vogels: de medewerkers zullen daar om 09.00 uur zijn. Afhankelijk van het weer zullen we buiten of in een zaaltje binnen rijden. De oppervlakte is niet bijster groot, zeker het zaaltje niet, maar er is zeker iets van te maken met de dioramaspullen. De ondergrond zal helaas geen zand zijn, in ieder geval niet in het zaaltje, buiten kunnen we mogelijk een klein beetje gebruiken.
Het fort zelf is trouwens ook een bezoekje waard. Het is bewonderingswaardig te zien wat deze mensen voor noeste arbeid verrichten om de vliegtuigen, eventueel met nog aanwezige bemanningsleden, te bergen en vervolgens in kamers in het fort tentoon te stellen. Zie voor verder bijzonderheden en de makkelijkste weg er naar toe deze link:
http://www.arg1940-1945.nl/pages/inhoudsopgave.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
In het fort zijn koeken, repen, tosti's en ijs te koop. Voor de snackbar moeten we ongeveer 5 minuten rijden naar Assendelft. Koffie is gratis.
We zijn weer uitgenodigd om een dag door te brengen bij Fort Veldhuis te Heemskerk. Vorig jaar hebben de mensen die daar waren het zo goed gedaan dat we weer uitgenodigd zijn om een dag te komen rijden. Dit is geworden op zondag 23 augstus 2009 om het in dezelfde tijd te doen als vorig jaar.
Het fort gaat op om 10.00 uur dus het is de bedoeling dat we daar wat ruim van te voren aanwezig zijn. Voor de vroege vogels: de medewerkers zullen daar om 09.00 uur zijn. Afhankelijk van het weer zullen we buiten of in een zaaltje binnen rijden. De oppervlakte is niet bijster groot, zeker het zaaltje niet, maar er is zeker iets van te maken met de dioramaspullen. De ondergrond zal helaas geen zand zijn, in ieder geval niet in het zaaltje, buiten kunnen we mogelijk een klein beetje gebruiken.
Het fort zelf is trouwens ook een bezoekje waard. Het is bewonderingswaardig te zien wat deze mensen voor noeste arbeid verrichten om de vliegtuigen, eventueel met nog aanwezige bemanningsleden, te bergen en vervolgens in kamers in het fort tentoon te stellen. Zie voor verder bijzonderheden en de makkelijkste weg er naar toe deze link:
http://www.arg1940-1945.nl/pages/inhoudsopgave.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
In het fort zijn koeken, repen, tosti's en ijs te koop. Voor de snackbar moeten we ongeveer 5 minuten rijden naar Assendelft. Koffie is gratis.
Groetjes,
Willem, CO rtd.
http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem, CO rtd.
http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Hendrik Prins
Re: BTN Bijeenkomst bij Ford Veldhuis op 22 augustus 2009
ahh...
weer lekker dichtbij
moet wel lang wachten...
weer lekker dichtbij
moet wel lang wachten...
- Robert Voogt
- Contacteer:
"de vliegtuigen, eventueel met nog aanwezige bemanningsleden, te bergen en vervolgens in kamers in het fort tentoon te stellen."
Ik heb vorige keer geen 1 bemanningslid tentoongesteld gezien...
Ik heb vorige keer geen 1 bemanningslid tentoongesteld gezien...
-
Jeanette Andriessen
Hallo Willem,
Is 22 augustus 2009 wel de juiste datum, dit valt volgens mijn agenda namelijk op zaterdag en ze zijn volgens hun site alleen maar op zondag open???
Groeten,
Jeanette
Is 22 augustus 2009 wel de juiste datum, dit valt volgens mijn agenda namelijk op zaterdag en ze zijn volgens hun site alleen maar op zondag open???
Groeten,
Jeanette
- Willem Reij
- BTN Erelid
- Contacteer:
Je hebt gelijk Jeanette, ik zal contact met hen opnemen. Ik heb het klakkeloos over genomen en ook nog in mijn agenda gezet zonder te zien dat het op zaterdag is. Het zal wel de 23ste worden.
Blijkt inderdaad zondag de 23ste te zijn en alles aangepast.
Blijkt inderdaad zondag de 23ste te zijn en alles aangepast.
Groetjes,
Willem, CO rtd.
Willem, CO rtd.
-
Sjirk van der Meer
Re: BTN Bijeenkomst bij Ford Veldhuis op 23 augustus 2009
Ik zou graag willen komen, het probleem is alleen dat het ford ver van een bus halte ligt, als iemand mij zou kunnen ophalen van de bushalte of van NS station Castricum zou geweldig zijn. en na de meeting weer daar af zou kunnen zetten.
-
Hendrik Prins
je kan met mij mee rijden va station Haarlem. 
- Niels Jansen
- Contacteer:
Ik kom ook want dit is een thuis wedstrijd.
Hopelijk hebben we weer mooi weer netzoals de vorige jaren.
Hopelijk hebben we weer mooi weer netzoals de vorige jaren.
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
-
Sjirk van der Meer
Kom allen, en laten we er een fijne zomer meeting van maken, volgens knmi zou het een fijne dag worden. dus voor de echte blanda's onder ons, vergeet de zonne brand creme niet, anders licht er aan het einde van de dag meer rood op dan de BU's, en das toch minder.
-
leonard van Teeffelen
Nou Sjirk, als je belooft dat het mooi weer word kom ik ook !
Vorigjaar was het erg leuk daar, alleen wat wijnig ruimte.
ik denk er over om m,n V-1 aan het museum te doneren (of hebben ze die al?)
wie weet tot zondag
Leonard
Vorigjaar was het erg leuk daar, alleen wat wijnig ruimte.
ik denk er over om m,n V-1 aan het museum te doneren (of hebben ze die al?)
wie weet tot zondag
Leonard
-
Sjirk van der Meer
percentage zon 70%, neerslag 0mm, middag temp, 22-25 graden, wind kracht 3Zuid. nou das mooi weer.
Tjah een hele V-1 zou leuk zijn om op te hangen, mijne ligt in stukken, en niet zoals de maker bedoelde hahaha.
Tjah een hele V-1 zou leuk zijn om op te hangen, mijne ligt in stukken, en niet zoals de maker bedoelde hahaha.
-
Rene Pranger
Battletanks actief op fort
Redactie - 19 augustus 2009
REGIO - In luchtoorlogmuseum Fort Veldhuis is zondag 23 augustus de Stichting Battletanks Nederland te gast.
Deze stichting laat in een levensecht scenario model tanks rijden en vechten.
Als de tanks op elkaar schieten geeft een laser aan of er een treffer is geplaatst.
Het is het zeker waard om deze prachtige radiografisch bestuurde tanks te komen bekijken.
Kom dus tussen 10.00-17.00 uur het museum bezoeken dat is gevestigd aan Genieweg 1,
op de grens van Assendelft en Heemskerk. Entree volwassenen 2,50 en kinderen van 8 - 12 jaar
We staan inieder geval al in de plaatselijke krant
http://www.echo.nl/kr-kr/buurt/lees/904 ... f.op.fort/" onclick="window.open(this.href);return false;
REGIO - In luchtoorlogmuseum Fort Veldhuis is zondag 23 augustus de Stichting Battletanks Nederland te gast.
Als de tanks op elkaar schieten geeft een laser aan of er een treffer is geplaatst.
Het is het zeker waard om deze prachtige radiografisch bestuurde tanks te komen bekijken.
Kom dus tussen 10.00-17.00 uur het museum bezoeken dat is gevestigd aan Genieweg 1,
op de grens van Assendelft en Heemskerk. Entree volwassenen 2,50 en kinderen van 8 - 12 jaar
We staan inieder geval al in de plaatselijke krant
http://www.echo.nl/kr-kr/buurt/lees/904 ... f.op.fort/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nikos Numan
- Contacteer:
Rene Pranger schreef:Battletanks actief op fort
We staan in ieder geval al in de plaatslelijke krant
Wel goed voor de BTN , geeft toch weer de nodige boost aan de club , en mogelijk aan 't aantal bezoekers
Nikos,
Virtuti Pro Patria.
Panzergruppe"Kaiser''
'' TRIUMPH OF THE WILL''
1x Panther-G,,NMR:313
1x King tiger, ,NMR:321
1x Tiger-1,,under construction
1xHummel Howitzer,
1x Stug III early ,NMR: 311
1x Kubelwagen,
1x schwimmwagen.
Virtuti Pro Patria.
Panzergruppe"Kaiser''
'' TRIUMPH OF THE WILL''
1x Panther-G,,NMR:313
1x King tiger, ,NMR:321
1x Tiger-1,,under construction
1xHummel Howitzer,
1x Stug III early ,NMR: 311
1x Kubelwagen,
1x schwimmwagen.
- Niels Jansen
- Contacteer:
Vorige jaren was het erg druk.
Mensen vonden het leuk om te zien.
Tot nu toe hebben we mooi weer gehad dus hoop dit jaar weer.
Mensen vonden het leuk om te zien.
Tot nu toe hebben we mooi weer gehad dus hoop dit jaar weer.
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
-
Hendrik Prins
is dat alleen voor het ford zelf, of ook om bij ons te kijken?(dan moet mn pa die lidmaatschapskaart ook maar een zoekenRene Pranger schreef:Entree volwassenen 2,50 en kinderen van 8 - 12 jaar