Vergeltungswaffen-1

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
leonard van Teeffelen

Vergeltungswaffen-1

Bericht door leonard van Teeffelen »

vanmiddag was ik even met vriend Roel bij de AviationMegastore (bij Schiphol)
en weer viel m,n oog op die ene bouwdoos. Al een paar keer had ik hem zien liggen,maar nu kon ik de verlijding niet meer weerstaan.

De V-1 "flying bomb" van Pegasus Hobbies in schaal 1/18
Afbeelding

Deze kit bestaat uit maarliefst 12 (!) onderdelen, ik heb het vermoeden dat dit project vrij snel afgerond kan worden.

Heeft iemand foto,s van zo,n lanceer instalatie? (leuk klusje voor de kerstdagen)

Leonard
Peter Dierckx
Contacteer:

Re: Vergeltungswaffen-1

Bericht door Peter Dierckx »

leuke kit van de in Antwerpen niet zo graag geziene, maar helaas veel bezoekende gast
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
Arjen Angenent

Bericht door Arjen Angenent »

Afbeelding

zoiets als dit leonard?
leonard van Teeffelen

Tsjaa............... valt toch een beetje tegen ik dacht lekker de hele avond te gaan plakken!

Afbeelding
Zou hem ook zonder lijm kunnen op bouwen het is een klik systeem zoals bij 21st century toys.
Nooit geweten dat die dingen zo groot waren, in 1/18 net zo lang als m,n Panther!

o,ja dat propellortje op de neus is om stroom op te wekken (voor de TomTom)

Wel een mooi oefen opject voor m,n nieuwe airbrush die ik al 3 maanden heb maar nog steeds niet heb geprobeerd.

Arjen;
bedankt voor de foto, lijkt me wel haalbaar.... maar waar laat je zoiets!

groeten Leonard
Arjen Angenent

je kunt hem demontabel maken
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Bericht door Marcel Hambuckers »

Dan word 'ie nog een meter of 6 lang, of iets in die richting : Chessygrin :

Hij is inderdaad groot ja, in 1:16 nog weer iets groter....
leonard van Teeffelen

Eindelijk een regenachtige zondag. Dus spuiten maar!

Begin het eindelijk een klein beetje door te krijgen geloof ik...
Gedult is het wachtwoord, laat dat nou net niet m,n sterkse punt zijn :lol:
Afbeelding
Ik ben best tevreden over het resultaat, maar ik moet nog een hoop leren.
Nu nog de stikkers erop en aflakken dan kan deze ook mooi over het battlefield vliegen.

M,n nieuw BAGER spuit is een hele verbetering ten opzicht van de Revell spuit, op de achtergrond een heel ander project waar ik vorig jaar mee begonnen ben -we doen allemaal wel eens iets raars toch :?: -

Leonard
Arjen Angenent

hey leonard die spuit heb ik ook
werkt ie een beetje lekker
leonard van Teeffelen

Nou Arjen, ik ben zeer te spreken over die spuit zeker vergeleken met de speelgoed-spuit van Revell...
Maar heb ook pas kort geleden ontdekt dat ik de verf veel te dik hield.

O,ja in het eerste bericht melde ik dat de propellor stroom opwekte voor de TomTom, dat is dus NIET correct.
Aan de hand van het aantal omwentelingen van de propellor berekende men de af te leggen afstand,als het ingestelde aantal omwentelingen berijkt was brak er een plaatje en kwamen er twee flaps onder de staart-vleugels los waar door het ding als een baksteen uit de lucht viel.
op deze manier konden ze de V-1 in een cirkel van 12km laten neer komen. Hoe het ding op koers gehouden werd? wie het weet mag het zeggen!

Leonard
devlin prinsen

Bericht door devlin prinsen »

he leonard
ziet er gaaf uit je V1.
volgens mij heb ik het koers systeem gevonden:

Guidance system

A V-1 on display in Musée de l'Armée.The V-1 guidance system used a simple autopilot to regulate height and speed. A weighted pendulum system provided fore-and-aft attitude measurement to control pitch (damped by a gyrocompass, which it also stabilized). There was a more sophisticated interaction between yaw, roll, and other sensors: a gyrocompass (set by swinging in a hangar before launch) gave feedback to control each of pitch and roll, but it was angled away from the horizontal so that controlling these degrees of freedom interacted: the gyroscope stayed trued up by feedback from the magnetic field[citation needed], and from the fore and aft pendulum. This interaction meant that rudder control was enough without a separate banking mechanism.

A countdown timer driven by a vane anemometer on the nose determined when target range had been reached, accurately enough for area bombing. Before launch the counter was set to a value that would reach zero upon arrival at the target in the prevailing wind conditions. As the missile flew, the airflow turned the propeller and every 30 rotations of the propeller counted down one number on the counter. This counter triggered the arming of the warhead after about 60 km (38 miles).[3] When the count reached zero, two detonating bolts were fired. Two spoilers on the elevator were released, the linkage between the elevator and servo was jammed and a guillotine device cut off the control hoses to the rudder servo, setting the rudder in neutral. These actions led the V-1 into a steep dive.[4][5] While this was originally intended to be a power dive, in practice the dive caused the fuel flow to cease, which stopped the engine. The sudden silence after the buzzing alerted listeners that the V-1 would impact soon. The fuel problem was quickly fixed and by the time the last V-1 fell, the majority had impacted under full power.

With the counter determining how far the missile would fly, it was only necessary to launch the V-1 with the ramp in the rough direction and the autopilot controlled the rest.

mvg devlin
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

M,n nieuw BAGER spuit is een hele verbetering ten opzicht van de Revell spuit, op de achtergrond een heel ander project waar ik vorig jaar mee begonnen ben -we doen allemaal wel eens iets raars toch -
Bag(g)er? Is ie zo slecht? Dan heb je de verkeerde gekocht : Chessygrin : Je bedoelt vast Badger. Kijk maar op de foto. : Thumbup :
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
leonard van Teeffelen

HaHa het is inderdaad een BADGER, en ik ben er heel tevreden over.

Leonard
leonard van Teeffelen

Eindelijk een project af!

Afbeelding
compleet met vlammen in de pijp....

(dat kussen op de achtergrond is puur toeval)

Afbeelding
en visdraadje

Leonard
Robert Voogt
Contacteer:

Bericht door Robert Voogt »

Heel gaaf! gaat toch zeker wel in maart onze tankjes lastig vallen?

Bumpen werkt!
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
FaridR

Bericht door FaridR »

Mooi ding : WohoW :

Maar hoe zit het met je sherman?
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast