flak en flak bunker (atlantic wall dio)

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Barry Mikkes

Bericht door Barry Mikkes »

hallo,

hij gaat ingegraven worden, vandaar dat hij niet helemaal in het beton zit (wat je niet ziet, hoeft ook niet) en de bekistings structuur komt er ook nog in. het is allemaal nog in de beginfase.
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Wordt het nou echt een dio of een losse voor op het RC slagveld?

Martin
fideel vanpoucke

Bericht door fideel vanpoucke »

hier een tip als je een bunker wil hebben als in Point du Hoc:
als je call op duty 2 hebt kom je daar ook zo'n bunker tegen
en op hill 400 ook
Jeffrey Damen

Bericht door Jeffrey Damen »

ik kan wel wat screenshots maken als je wil :D
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Ik heb blauwdrukken van dat soort bunkers (van vrij veel bunkers), maar in 1/16 zijn ze ENORM groot (reken maar in meters)

Die kan je dus nergens kwijt, zijn moeilijk mee te nemen in menig personenauto...etc etc

Daarom zoek ik kleine bunkers uit om na te bouwen.

Martin
Barry Mikkes

ik ben al 12 keer op point du hoc geweest. wat call of duty betreft (wat ik elke dag online speel :lol: )

daar hebben ze point du hoc toch best wel mooi nagemaakt
Victor de Waal
Contacteer:

Re: flak en flak bunker (atlantic wall dio)

Bericht door Victor de Waal »

Jammer dat COD5 niet in WO2 afspeelt, maar goed. ;)

Als ik zo naar die trap kijk en dan naar de deur, dan lijken mij de verhoudingen een beetje zoek.
Meet maar eens de deurhoogte op en een traptredehoogte en zet die beiden eens af tegen een echte deur.
Dan zijn volgens mij de traptreden te hoog.

Bouwen kan ik niet, maar zéuren, als de beste !!!. :#:#
Michiel Bouwmeester

Bericht door Michiel Bouwmeester »

Ik wacht vol spanning op pic's van de vordering van de bunker.
Leuk project, ik denk er over ook zoiets te maken voor bij de Tiger.
(Mini dio en dan gelijk wat materiaal voor rij dagen)

p.s. kan een van de mod's het draadje opschonen....?
Arjan Does

Bericht door Arjan Does »

Hopelijk is diè storm over.

Kunnen we inderdaad weer even terug naar het onderwerp want ik ben eigenlijk ook best benieuwd hoe het met de bunker verder gaat.
Laatst was er nog een vraag over het te gebruiken materiaal waarin ik het blauwe schuim dat op bouwplaatsen te vinden is aanraade.

(Ref: http://www.battletanksnederland.nl/phpB ... uwe+schuim)

Is namelijk goed te bewerken.
Zelf verschillende bunkers gebouwd 1/35. Eerst in hout, later in schuim.
Scheelt ècht behoorlijk in gewicht, want deze zal nog héél wat wegen denk ik zomaar.

Zijn er al wat nieuwe ontwikkelingen...? Want het ziet er inderdaad goed uit ! : Thumbup :
Barry Mikkes

jeemig he, waar een oud topic na 2 jaar zo uit de hand kan lopen.

De bunker staat al 2 jaar stof te happen op een zolder kast.

wat betreft maten. Ik heb als voorbeeld een 1/35 bunker gebruikt en deze met een schaal calculator omgeschaald naar 1/15 dit ivm de verlinden 1/15 flak die er in komt / kwam. Als je zelf wel eens in die bunkers bent geweest dan weet je hoe beroerd die trappen echt zijn, zelfs levensgevaarlijk bijna. In mijn ogen vallen de verhoudingen nog wel mee.

mischien is deze opleveing in dit forum wel voor mij de aftrap om weer verder te gaan.

Laat eens wat eigen werk zien, dan kan ik ook oordelen. Ik heb zelf nog wat overig werk bij projecten staan.
Arjan Does

@ Barry,

Ben er inderdaad een hele tijd uit geweest.Had met privé zaken van doen.
Zodoende staan alle platen met de bunkers er op in het ouderlijk huis op de vliering, ingepakt en wel.
( ook stoffig vrees ik)
Zal t.z.t. weer eens kijken of ik er bij kan komen...Moet dan een hoop spulen verzetten.

De verhoudingen vallen inderdaad prima mee en niet àlle bunkers zijn in deze schaal zomaar na te bouwen :wink:
Arjan Does

Laat eens wat eigen werk zien, dan kan ik ook oordelen.
Nou, bij deze.
Was even grutten en heb niet àlles van de vliering afgehaald :oops:

Een impressie van wat gebouwde bunkers....
Door de vele foto's wordt het een beetje een strip verhaal, maar het gìng dan ook wel over bunkers.
Barry,

Eerst begonnen in hout:

Afbeelding

Bunker er naast gezet:

Afbeelding

Interieurtje er in:
Afbeelding

Daarna met gips aan het rommelen:

Afbeelding

Afbeelding

Piepschuim... wellicht ook een optie dacht ik toen...
Radar bunker:

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk in "blauw" bouw-schuim:

Afbeelding

Even een greep uit de vele voorbeelden. Beeld kwaliteit komt niet beter uit mijn camera.
Was wel jammer te zien dat de tand des tijds er aardig aan geknabbeld heeft en éérlijk is éérlijk, toen ik de modellen daadwerkelijk na zoveel tijd weer eens terug zag dacht ik wel "dat zou ik nu professioneler doen"...
De vraag naar enkele voorbeelden wilde ik niet on-beantwoord laten.
Sorry voor de rommel op achtergrond, maar het is dan ook de vliering....

Groeten :wink:
Robbert Bolt

Bericht door Robbert Bolt »

Vraagje: hoe lang duurt zoiets eigenlijk en is het echt lastig te maken want bij u ziet het er mooi uit maar bij mij zal het tegenvallen denk ik :cry:

Bedankt : Thumbup :
Arjan Does

Robert,

Zeg alsjeblieft gewoon je en jij hoor... Anders voel ik me te oud..... :)

Hoe lang zoiets duurt is moeilijk te zeggen.Per bunker verschillend en afhankelijk hoeveel tijd je er achter elkaar in kunt stoppen.
Daarnaast afhankelijk van materiaal ( hout is zo gezaagd op een zaag-bank).Als je schuurbaar schuim gaat gebruiken ben je langer bezig. Als je het dak van de bunker de-montabel maakt en een zichtbaar interieur wilt bouwen, gaat daar ook extra tijd in zitten.
Gemiddeld ongeveer een week.

Maar het belangrijkste is denk ik dìt :
bij u ziet het er mooi uit maar bij mij zal het tegenvallen denk ik
Dat dacht ik zèlf over Tanks, toen ik voor het eerst op BTN kwam. Ik zie nòg genoeg voorbij komen op deze site waarbij ik het zelfde denk. Reden genoeg om te kijken wat en hoe anderen iets doen.

Kortom: jouw werk zal niet tegen vallen, het zal ànders zijn en wellicht na een paar keer oefenen, zelfs béter !

Succes. : Thumbup :

Kleine tip: ik kijk altijd om me heen of iets zie dat ik als materiaal kan gebruiken. Brengt je vaak op de meest creatieve oplossingen om iets te maken. b.v. het kanon dat je in de bunker ziet staan is gemaakt uit onder-meer het materiaal van 3 verschillende bal-pennen.....
Arjan Does

@ Barry,
De bunker staat al 2 jaar stof te happen op een zolder kast.
Ik heb wat spulletjes uit het stof getrokken vanmiddag, nou is 't jouw beurt. Want ik blijf ( of is dat inmiddels bleef) tòch wel benieuwd naar het eind-resultaat. : Sig :

Leuke bijkomstigheid trouwens: Vanmiddag kwam het hele verhaaltje bunker bouwen weer eens op de proppen met een kennis, waartegen ik na een verhaaltje 1/35 zei: "nee, dit keer 1/16 om het buiten neer te zetten..."

Waarop diegene zei, nou, maak je 'm van hard foam, papier lagen verlijmd eroverheen om de korrelstructuur te verdoezelen, blanke lak als waterkering en afspuiten in airbrush-grondverf ( mat grijs)
Waterdicht, licht als veertje en van schuim geen spoor......:wink: Kun je rustig ingraven.

Hij spreekt dan wèl over een blanke lak-laag waar tanks ( van motorfietsen) mee ingespoten worden.

Kwam laatst namelijk een oude toppic tegen waarbij we drie bladzijden lang tussen gips en cement varianten aan het twijfelen waren, vandaar....
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast