Hi,
Ik ga binnenkort een Tamiya Tiger 1 aanschaffen maar vroeg mij af welke lader/ontlader ik het beste kan aanschaffen en welke batterypacks daar weer het beste bijpassen. Ik zie allerlei laders bij Conrad (en packs) en weet eigenlijk alleen dat ik 7.2v moet hebben. Hebben jullie enige tips?
Grt,
Robert
Lader
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
Re: Lader
Beste Robert, Wat ik je kan aanraden zijn de volgende items:
Lader: Conrad type Carson expert lader bestnr; 22 35 99-92. Deze werkt op 230 volt maar je kunt hem ook op de auto aanstekerplug zetten voor als je ergens rijdt waar geen stroom is.
Dit is een automatische lader, voor de zender evt. ontvanger en de aandrijfaccu's.
Ik zou kiezen v.w.b. de accu's; Neem een accu NiCd 7.2 volt 3700 mAh of 4300mAh.
Hoe groter de capacitiet hoe langer je op een accu kunt rijden, en vooral in zwaar terrein is dat erg fijn. Je rijdt toch liever dan je wachten moet om te laden.
Ik gebruik deze combinatie al vele maanden en ben er erg tevreden over.
Veel succes met je hobby en misschien zien we je weleens op een meeting.
Lader: Conrad type Carson expert lader bestnr; 22 35 99-92. Deze werkt op 230 volt maar je kunt hem ook op de auto aanstekerplug zetten voor als je ergens rijdt waar geen stroom is.
Dit is een automatische lader, voor de zender evt. ontvanger en de aandrijfaccu's.
Ik zou kiezen v.w.b. de accu's; Neem een accu NiCd 7.2 volt 3700 mAh of 4300mAh.
Hoe groter de capacitiet hoe langer je op een accu kunt rijden, en vooral in zwaar terrein is dat erg fijn. Je rijdt toch liever dan je wachten moet om te laden.
Ik gebruik deze combinatie al vele maanden en ben er erg tevreden over.
Veel succes met je hobby en misschien zien we je weleens op een meeting.
-
Michiel Bouwmeester
Re: Lader
Arjen Angenent schreef:@Rob
verliezen NiCd accu's op den duur geen vermogen??
mij is altijd verteld dat NimH accu's beter waren?
Persoonlijk ben ik meer voor NiMh. Meestal is de capaciteit iets hoger, en ze hebben veel minder last van "geheugeneffect".
Bij hele snelle, zware onladingen is NiCD in het voordeel... bij tanks niet van toepassing overigens.