Zijn zo raar
Panzer "Junior"....
- Robert Voogt
- Contacteer:
Re: Panzer "Junior"....
yep, "ostketten"
-
Theo Andriessen
Winterkette, zien Ostkette er niet anders uit
Kijk Ostkette van Asiatam

En de winterkette van John

Maar het ziet er mooi uit, maar zitten ze wel goed gemonteerd
Kijk Ostkette van Asiatam

En de winterkette van John

Maar het ziet er mooi uit, maar zitten ze wel goed gemonteerd
- Robert Voogt
- Contacteer:
oeps, ach ja, veel verschil zit er niet tussen de 2, (misschien is de 1 gewoon later uitgebracht in het leger)
-
Theo Andriessen
Hoi Robert,
Klopt de winterkette was zeg maar een oplossing toen de pansertjes wegzakte in de sneeuw 1942
En de Ostkette 1944 (ongeveer) toen ze wegzakte in de modder
Maar ik weet zeker dat John of een andere echte kenner het beter kan uitleggen
Klopt de winterkette was zeg maar een oplossing toen de pansertjes wegzakte in de sneeuw 1942
En de Ostkette 1944 (ongeveer) toen ze wegzakte in de modder
Maar ik weet zeker dat John of een andere echte kenner het beter kan uitleggen
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
bron: http://www.Panzer-Archiv.de" onclick="window.open(this.href);return false;Sowohl Winterkette als auch Ostkette waren aus einem Stück gegossen!
Einführung Winterkette : Oktober 1942
Einführung Ostkette: Mai 1944
Deze topic gaat wat over track's
Topic:
http://forum.panzer-archiv.de/viewtopic ... 14922&sid=" onclick="window.open(this.href);return false;
gr marcel
luttenmountain
-
John Canton
Allo...
Sorry hoor...maar daar zal ik dus echt niet wakker van liggen....
Smaken verschillen....
Ok...om nu toch even op dat "Ost-Ketten-Winterketten-vraagstukje terug te komen...heb ik eerst maar eens wat info opgezocht.
Zo langzamerhand wist ik het ook niet meer..
Ok..De Impact tracks die als "Juniors" schoeisel dienen zijn de..."Winter-Ketten"....alias.."Schnee-Ketten"..

Er is fotografisch bewijs dat enkele late Panzer IV Ausf. G`s ( met het Schürzen pakket ) hiermee werden uitgerust in de winter van 43/44...
Hier een plaatje van een vroege G..

Of de Ausf. H & J hiermee nog werden uitgerust...winter 44/45...valt ernstig te betwijfelen..
Dat is nu op dit moment ook het enige wat me aan de tracks stoort..
Dan...de Ostketten....al ontwikkeld in 41 en werd tot de Herfst en Winter 44/45 gebruikt..
Ik heb namelijk de volgende foto`s gevonden..
Ausf. H....zou misschien ook een J kunnen zijn...

Duidelijk een Ausf. H...let maar op de kleine uitlaat van het torendraai aggregaat...links naast de hoofduitlaat.

Op deze foto is dat iets lastiger te bepalen...de infanterist staat net ongelukkig "in de weg"..in zijn poging om de tank te beklimmen..
Aan de sleepkoppeling te zien..denk ik eerder aan een Ausf. H
Let wel...bij het gebruik van de Ostketten ,konden de hul-schürzen gewoon nog ingehangen worden..

Ook de Thoma-Schürzen ( gaas ) waren hiervoor voorbereid..

De gewone tracks...

Impact heeft op dit moment nog geen Ost-Ketten...
Punt is, is dat die er wel echt zullen moeten komen...
Asiatam ...levert wel Ost-Ketten...maar die vind ik eerlijk gezegd, in vergelijking met de Impact tracks niet echt mooi..
De geleidingstanden zijn volgens mij zelfs nog dicht bij de Asiatam tracks...
Goed...dan weer terug nar de "plakkerij"..
Of zoals de Duitsers zeggen:

De moertjes zijn eindelijk gearriveerd..

En...het linker spatbord...eh...welk..linker spatbord.. ?
"Battle-damage"..

En het rechter..

Het nieuwe luikje van de radio-operator..is functioneel...plek voor een schakelaartje..

De luikbeschermrand is wat dik bij het Tamiya model...en mist de afwateringsopneningen voor regenwater..

Dat was het weer voor nu..
Grrr...
@Farid,Farid Roos schreef:Die winterkette zijn na mijn mening egt lelijk
Sorry hoor...maar daar zal ik dus echt niet wakker van liggen....
Smaken verschillen....
Ok...om nu toch even op dat "Ost-Ketten-Winterketten-vraagstukje terug te komen...heb ik eerst maar eens wat info opgezocht.
Zo langzamerhand wist ik het ook niet meer..
Ok..De Impact tracks die als "Juniors" schoeisel dienen zijn de..."Winter-Ketten"....alias.."Schnee-Ketten"..

Er is fotografisch bewijs dat enkele late Panzer IV Ausf. G`s ( met het Schürzen pakket ) hiermee werden uitgerust in de winter van 43/44...
Hier een plaatje van een vroege G..

Of de Ausf. H & J hiermee nog werden uitgerust...winter 44/45...valt ernstig te betwijfelen..
Dat is nu op dit moment ook het enige wat me aan de tracks stoort..
Dan...de Ostketten....al ontwikkeld in 41 en werd tot de Herfst en Winter 44/45 gebruikt..
Ik heb namelijk de volgende foto`s gevonden..
Ausf. H....zou misschien ook een J kunnen zijn...

Duidelijk een Ausf. H...let maar op de kleine uitlaat van het torendraai aggregaat...links naast de hoofduitlaat.

Op deze foto is dat iets lastiger te bepalen...de infanterist staat net ongelukkig "in de weg"..in zijn poging om de tank te beklimmen..
Aan de sleepkoppeling te zien..denk ik eerder aan een Ausf. H
Let wel...bij het gebruik van de Ostketten ,konden de hul-schürzen gewoon nog ingehangen worden..

Ook de Thoma-Schürzen ( gaas ) waren hiervoor voorbereid..

De gewone tracks...

Impact heeft op dit moment nog geen Ost-Ketten...
Punt is, is dat die er wel echt zullen moeten komen...
Asiatam ...levert wel Ost-Ketten...maar die vind ik eerlijk gezegd, in vergelijking met de Impact tracks niet echt mooi..
De geleidingstanden zijn volgens mij zelfs nog dicht bij de Asiatam tracks...
Goed...dan weer terug nar de "plakkerij"..
Of zoals de Duitsers zeggen:

De moertjes zijn eindelijk gearriveerd..

En...het linker spatbord...eh...welk..linker spatbord.. ?
"Battle-damage"..

En het rechter..

Het nieuwe luikje van de radio-operator..is functioneel...plek voor een schakelaartje..

De luikbeschermrand is wat dik bij het Tamiya model...en mist de afwateringsopneningen voor regenwater..

Dat was het weer voor nu..
Grrr...
-
Frank Flierman
Winterketten, Ostketten, ze zien er allebei een stuk beter uit dan die iele standaard dingen, mijnsinziens. Ik vraag me alleen af, zouden die rupsen er niet sneller aflopen aangezien ze maar naar 1 kant veel en veel breder zijn geworden, het volledige gewicht van de tanks staat als t ware op t uiterste randje van die brede rupsbandschakels. Neemt niet weg dat t nog altijd beter is dan wegzakken en uberhaupt niet vooruitkomen...
Verder vind ik t een erg mooi project, ik heb geen verstand van -en eigenlijk ook niet zoveel interesse in- duitse tanks, maar de Panzer 4 (met die grote platen aan de zijkanten) is met afstand het mooiste model. Zijn er foto's van die gaas-schermen aan de zijkant, lijkt me er erg fraai uitzien.
Verder vind ik t een erg mooi project, ik heb geen verstand van -en eigenlijk ook niet zoveel interesse in- duitse tanks, maar de Panzer 4 (met die grote platen aan de zijkanten) is met afstand het mooiste model. Zijn er foto's van die gaas-schermen aan de zijkant, lijkt me er erg fraai uitzien.
-
FaridR
Volgens mij is dat idd. voor granaten, om de granaten bij de wielen weg te houden.Hendrik Prins schreef:is dat tegen granaten ofzo?
-
Peter Dierckx
- Contacteer:
ik dacht eerder tegen vliegende kippen 

"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
-
Erik Thiele
Beetje of-topic
Ze Germans waren met hun skurtzen de eerste met het zogenaamde slat of cage armour. Doel was inderdaad het voortijdig laten ontploffen van HEAT granaten zodat deze minder schade konden aanrichten. Dit idee werd al snel gekopieerd door de russen die zelfs complete bedden met spiraal matras aan hun tanks vastlasten. Ze hadden hier een goede reden voor namenlijk de Panzerfaust van de duitsers. De laatste tijd komt deze slat armour weer terug op voertuigen(stryker, warrior, enz)om ze te beschermen tegen rpg's(inderdaad een verder ontwikkelde russische versie van de... Panzerfaust). De cirkel is dus weer rond
gr Erik
Ze Germans waren met hun skurtzen de eerste met het zogenaamde slat of cage armour. Doel was inderdaad het voortijdig laten ontploffen van HEAT granaten zodat deze minder schade konden aanrichten. Dit idee werd al snel gekopieerd door de russen die zelfs complete bedden met spiraal matras aan hun tanks vastlasten. Ze hadden hier een goede reden voor namenlijk de Panzerfaust van de duitsers. De laatste tijd komt deze slat armour weer terug op voertuigen(stryker, warrior, enz)om ze te beschermen tegen rpg's(inderdaad een verder ontwikkelde russische versie van de... Panzerfaust). De cirkel is dus weer rond
gr Erik
-
John Canton
Allo,
Ok...weer een update..
Jullie hadden het over de hull Schürzen...
Hier zijn in ieder geval al houders..
Eh...daarbij gezegd..dat dit de houders zijn voor de normale plaatstalen schürzen...
De Thoma-Schürzenhouders waren opgebouwd uit rond-profiel..en niet te vergelijken met de normale houders..

Men neme wat messing...

En zo ziet "Junior" er met de Schürzen houders uit...
De houders zitten nog niet definitief vast...te lastig wanneer je nog ergens bij moet kunnen..
Bovendien moeten de houders nog wat opgeschuurd en in de primer gezet worden..
Was toch al met al een paar uurtjes werk..
De onderste houders ( langs onderkant spatbord ) komen ook nog aan de beurt...net als de Toren Schürzen en houders..

De opbergbak voor de reserve loopwielen heb ik nieuw uit styreen gemaakt..
Vond de originele onderdelen ietwat dik..

De bevestigingspunten voor de houders zijn op het Tamiya model aan gegeven....een handig hulpmiddel..

Nu verder aan de toren..
GuZ-L....
Ok...weer een update..
Jullie hadden het over de hull Schürzen...
Hier zijn in ieder geval al houders..
Eh...daarbij gezegd..dat dit de houders zijn voor de normale plaatstalen schürzen...
De Thoma-Schürzenhouders waren opgebouwd uit rond-profiel..en niet te vergelijken met de normale houders..

Men neme wat messing...

En zo ziet "Junior" er met de Schürzen houders uit...
De houders zitten nog niet definitief vast...te lastig wanneer je nog ergens bij moet kunnen..
Bovendien moeten de houders nog wat opgeschuurd en in de primer gezet worden..
Was toch al met al een paar uurtjes werk..
De onderste houders ( langs onderkant spatbord ) komen ook nog aan de beurt...net als de Toren Schürzen en houders..

De opbergbak voor de reserve loopwielen heb ik nieuw uit styreen gemaakt..
Vond de originele onderdelen ietwat dik..

De bevestigingspunten voor de houders zijn op het Tamiya model aan gegeven....een handig hulpmiddel..

Nu verder aan de toren..
GuZ-L....