Axalp

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
Plaats reactie
leonard van Teeffelen

Axalp

Bericht door leonard van Teeffelen »

100% off-topic,
regelmatig heb ik tijdens BTN bijeenkomsten over de Axalp oefenin/airshow verteld. ik ben in 1989 begonnen met spotten maar heb zelden zoiets spectaculiars gezien als deze "show"
http://www.sentiero.ch/en72_axalp_swiss-air-force.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil je er heen gaan moet je wel van een stevige wandeling houden, vanuit het gehucht Axalp moet je naar 2200 meter lopen, grotendeels over onverharden paden.
ik overweeg om ook dit jaar weer naar zwitserland te rijden, alles hangt echter af van het weer.

Leonard
Rob van Montfoort
Contacteer:

Re: Axalp

Bericht door Rob van Montfoort »

Kun je het voorstellen hier in Nederland, open dag van de Luchtmacht op Vlieland op de shooting range met publiek????
Ik denk dat ze een hartverzakking krijgen als je daar over zou beginnen. Mooi filmpje de moeite waard. Prachtige vliegtuigen die F-18.
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Hee Leonard,

Wanneer wordt het gehouden, en heb je interesse in eventuele carpoolers?
Misschien is het goed te kombineren met het museum in Thun! Kingtiger, Panther en nog wat meer duits materiaal, en ander spul van tijdens en na de 2e WW! Ik zal het in ieder geval FF navragen aan de Zwitsers bij mij op de zaak.

GRRoet'n,
Rob
leonard van Teeffelen

deze happening vind plaats op 8 & 9 oktober met 10 okt. als reserve dag ivm mogelijk slecht weer.
het valt samen met de zwitserse school vakantie.
ik zit zelf een beetje te denken om dinsdag naar zwitserland te rijden, woensdag de berg op, donderdag op Meieringen in het dal kijken en nog wat andere velden in de buurt bezoeken dan vrijdag even op Payerne kijken en weer richting nederland.
grote probleem is waar te slapen. laatste keer hadden we een prachtig vakantie huisje. Hotels zijn duur en zitten vaak vol, ook wil ik liever niets reserveren als de weers berichten slecht zijn blijf ik namelijk thuis.dus wordt het waarschijnlijk de jeugd-herberg, gezellig met 20 vreemde slapen................ je moet er wat voor over hebben!

Wij gaan meestal al om 6uur vanuit axalp lopen zodat je de auto zo hoog mogelijk kan parkeren als b.v. om 8 uur komt aan kakken wordt de wandeling een stuk langer!

Ik geloof niet dat m,n spotters-vrienden dit jaar mee willen dus als je beluit te gaan laat het me maar weten.

Leonard
leonard van Teeffelen

Ik vond dus toch nog iemand die mee wou naar Zwitserland.
Via Ramstein in Duitsland naar Zwitserland gereden waar we gelijk met onze neuzen in de boter vielen, er steeg een Mirage III op ! deze fraaie kisten werden al in 1995 buiten diest gesteld. Nu is er weer een vliegwaardig gemaak door het museum met hulp van wat (rijke) vrienden voor 12000,- euro,s mag je een uurtje mee vliegen.

De volgende dag om 5uur vertrokken naar het gehucht Axalp bij Brienz.
om 6uur begonnen we aan de zware wandeling eerst een half uurtje op asvalt en daarna off-road in het donker op sommige stukken hangen zelf touwen om je aan vast te houden. toen ik bijna boven was keek ik even om een zag een lint van lampjes tegen de berg op kruipen.

s,ochtens wel wat bewolking in het dal maar al snel vlogen de F-18,s om onze oren! Echter om 11uur werd bekend dat de show afgeblazen werd en er zou niet meer worden gevlogen, eerst nog maar even een bak koffie genomen en toen weer terug gewandeld. M,n vriend Remco vond nog een veroeste huls, 30mm dus van een Mirage.De volgende ochtend wat keelpijn en nu dus griep & koorts.

We hadden al besloten om het donderdag maar niet opnieuw te proberen en laater hoorde we dat ook op de donderdag de show afgeblazen was.
de rest van oze tijd hebben we ons prima vermaakt op andere vliegvelden in Zwitserland o.a. op Emmen waar we verrast werden met twee Franse Rafale,s die daar de komende weken door de Zwitsers getest worden om mogelijk de F-5 te vervangen.

al met al een leuke week gehad en volgend jaar gaan we het gewoon weer proberen!
Afbeelding
"de top"
Afbeelding
"de schiet-doelen"
Afbeelding
"Heidi"
Leonard
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast