Rijsnelheid Leopard 2

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Jan Holsappel
Contacteer:

Rijsnelheid Leopard 2

Bericht door Jan Holsappel »

Beste tankers,

ik "worstel" een beetje met m'n Leopard 2: alles werkt, doch ik vind de rijsnelheid - voor- en achteruit - vèr beneden de (schaal)maat: niet veel meer dan kruipsnelheid, terwijl - op basis van de schaal - toch zo'n 4 tot 5 km/h mogelijk zou moeten zijn.
Daarentegen gaat het links-/rechtsafslaan met een ROTgang, soms willen de tracks er wel spontaan aflopen.
Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief opnieuw calibreren van de unit, doch dat biedt geen soelaas.
't kan best zijn dat ik wat over het hoofd zie, daarom bij deze een beroep op collegiale technische ondersteuning.
Nb.: Met links geef ik gas, voor- en achteruit, met rechts maak ik de bochten, links- of rechtsaf.

Groet,

Jan.
Jan.

Königstiger: Fertig
Panther G: Zu verkaufen
Bas Pos

Re: Rijsnelheid Leopard 2

Bericht door Bas Pos »

vraagje, wat voor zender gebruik je, het zou zo maar kunnen zijn dat je bv op de stick die je gebruikt om gas te geven de maximale uitslag hebt beperkt tot bv 20 of 40 procent van het maximale. Dit kan natuurlijk alleen met een computer zender. Volgens mij jou je dan wel de snelheid in het draaien hebben, maar niet in de vooruit en achter uit, zoals je beschrijft.
Jan Holsappel
Contacteer:

Hoi Bas,

ik gebruik nog een ouderwetse Acoms 4-kanaalszender, waarop ik dus niet de mogelijkheid heb om de "knuppelinstellingen" aan te kunnen passen.

Aan de onderzijde van de zender zitten wèl 4 schakelaartjes, gelijkend op microswitches, doch ik heb geen idee wat daarvan de functie is: bij omschakelen gebeurt er niets anders dan voorheen.

Groet,

Jan.
Jan.

Arno Lommers

Bericht door Arno Lommers »

Hallo Jan

Kun je niet eens proberen om de kanalen om te wisselen? Dus even de stekkertjes in de ontvanger verwisselen, zodat je gas geeft met rechts en stuurt met links. Als je probleem dan omgedraaid is weet je in ieder geval in welke richting je het moet zoeken.

Groeten
Arno
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Kom anders zondag even langs in Gemert, zijn zekr geneog deskundigen aanwezig om het probleem uit te zoeken.
Jan Holsappel
Contacteer:

Goedemiddag,

anderhalve dag aan het "vogelen" geweest met stekkertjes, ontvanger- en zenderkanalen, alsmede enkele "resets" van de DMD.

Uiteindelijk het probleem opgelost: Als de Leo rood zou zijn gespoten ging hij "als de brandweer".

Alles werkt nu zoals het behoort, met name omdat ik niet alle Tamiya bouwaanwijzingen op electronisch gebied heb opgevolgd.

En Bas, bedankt voor het meedenken, zondag a.s. kom ik niet in Gemert, ik heb verplichtingen in het Noorden des Lands.

Alle tankvrienden bedankt voor het meedenken!!!

Jan.
Jan.

Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Ben blij dat ie het (weer) doet, en over dat brandweer, is je zwaalicht nou ook blauw?

graag tot een volgende meeting....

Bas
Jan Holsappel
Contacteer:

Willem en/of Johan:

Deze thread kan worden gesloten.

Groet,

Jan.
Jan.

Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Hallo Jan,

Wij sluiten in principe alleen topics in de Vraag en Aanbod groep dus deze mag zo blijven staan.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten