EGS, een vraagje

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Robert Voogt
Contacteer:

EGS, een vraagje

Bericht door Robert Voogt »

Beste BTN-leden, vanochtend kwam mijn EGS systeem binnen, geïnstalleerd, maar ook als de jumper op een andere stand staat dan de test-stand, blijft hij toch zijn eigen schoten registreren. (recoil kan er nu niks mee te maken hebben, want de koepel is in zijn totaliteit niet aangesloten.)

een paar foto's in geval dat...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Robert Voogt
Contacteer:

Re: EGS, een vraagje

er heeft toch wel iemand ervaring met EGS?

PS, het valt ook op dat de tank nu nogal schokkerig rijdt. Alsof het EGS systeem de motoren langzamer wilt laten draaien maar het lukt alleen voor hele kleine momenten.

Ook valt het op dat in de handleiding die ik erbij kreeg de "stroomaansluiting"-kabel en het "schietcommando"-kabel van plaats verwisselt zijn met die van de handleiding op het internet (imperial)
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Robert Voogt schreef:er heeft toch wel iemand ervaring met EGS?

Hoi Robert,
Ik heb zeer veel ervaring van verkeerd aansluiten, rokende printplaat etc.
Niet echt iets dat ik met jou wil; delen :mrgreen:
Robert Voogt
Contacteer:

oei theo, das niet zo best voor je, iedere keer moet je natuurlijk zo'n hele plaat opnieuw aanschaffen.

In ieder geval is bij mij nog niets doorgebrand!
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Hoi Robert,
Klopt wat precies, maar ik had gelukkig nog zo'n printplaat op voorraad.
Moest ik dus wel alle draadjes opnieuw solderen :D

Ik ben ook niet echt kapot van dat EGS, net als bij Elmod is de infrarood ontvanger erg gevoelig.
Maar qua prijs is het uiteraard perfect.
En dat infra rood ontvanger torentje kan je uiteraard nog iets beter afschermen tegen hinderlijke signalen :wink: :lol:
Robert Voogt
Contacteer:

ik wil even deze topic nieuw leven in blazen, want het probleem is nog niet opgelost.
Misschien kan Richard de Vries mij helpen, gezien ook hij het egs systeem in zijn HL-tiger heeft gebouwd...
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Hallo, Het euvel dat je egs systeem je eigen schoten registreerd is op te lossen door het volgende. Plaats in je koepel een plaat lood, wel echte lood gebruiken, want de electropuls moet worden tegen gehouden. Het beste kun je de binnenkant van het dak compleet bekleden met lood. Maak zo klein mogelijk de gaatjes voor de bedrading. Hiermee is het probleem opgelost. Tip van Imperial en het duitse forum.
Ik had er ook last mee, maar nu is alles opgelost. Heb je zeker ook de recoilunit van asiatam erin zitten.
Succes en anders geef maar een pb. Ik heb erg veel ervaring met het egs systeem, heb voor diverse leden al de egs ingebouwd. Onderandere ook voor Richard.
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

Nou dan zal ik vanavond eens voor Robert kijken of we nog een stukkie lood hebben liggen op het werk :lol:

(ik had Robert al wat lood beloofd in Zetten)

Leonard
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast