M4 Sherman - Met eigen Creaties - Is af!!!!!!!!
- Robert Voogt
- Contacteer:
Re: M4 Sherman - Met eigen Creaties
Farid! het ziet er echt goed uit! Ik kom zondag (3de?) in ieder geval langs, ik hoop die sherman van jou rond te zien rijden. 
-
FaridR
Nee, helaas nietRobert Voogt schreef:Farid! het ziet er echt goed uit! Ik kom zondag (3de?) in ieder geval langs, ik hoop die sherman van jou rond te zien rijden.
- Robert Voogt
- Contacteer:
zaterdag zeker
-
FaridR
haha, ook nietRobert Voogt schreef:zaterdag zeker
- Robert Voogt
- Contacteer:
Heeeel mooi, ik kan niet wachten om met mijn tiger tegen jouw sherman te "battlelen"
moet alleen nog het mannetje afgemaakt worden?
moet alleen nog het mannetje afgemaakt worden?
-
Hans Kraaijeveld
Hoi Farid,
Mooie tank, heb je de verloren onderdelen alweer kunnen monteren?
Ffe een brutale vraag: op mijn Sherman die ik al bijna afgebouwd heb, wil ik ook een schot bevestigen op de voorplaat.
Maar ben er nog niet helemaal uit hoe. Zo jij kunnen (willen) uitleggen hoe jij dit bij jouw Sherman gedaan hebt?
Bedankt alvast.
Groetjes,
Hans.
Mooie tank, heb je de verloren onderdelen alweer kunnen monteren?
Ffe een brutale vraag: op mijn Sherman die ik al bijna afgebouwd heb, wil ik ook een schot bevestigen op de voorplaat.
Maar ben er nog niet helemaal uit hoe. Zo jij kunnen (willen) uitleggen hoe jij dit bij jouw Sherman gedaan hebt?
Bedankt alvast.
Groetjes,
Hans.
-
FaridR
Geloof me dood simpelHans Kraaijeveld schreef:Ffe een brutale vraag: op mijn Sherman die ik al bijna afgebouwd heb, wil ik ook een schot bevestigen op de voorplaat.
Maar ben er nog niet helemaal uit hoe. Zo jij kunnen (willen) uitleggen hoe jij dit bij jouw Sherman gedaan hebt ?
wat heb je nodig:
- Ijsstokje - Het liefst een waterijsstokje, ander krijg je die gene die gevormd zijn terwijl je een rechte nodig hebt.
- Plastic strips
- lijm
- eventueel verf
Zaag eerst dat ijsstokje op maat, ik heb hem ietsjes kleiner gemaakt omdat hij ander kapot zou gaan als ik me bovendek eraf haal. Vervolgens maak je 2 kleine plastic strips en die snij/knip je ook op maat, Buig ze voorzichtig in een hoek. Je kan het in warm/lauw water doen om te helpen.(ik heb me niet echt aan een graden gehouden)
Pas goed of het ijsstokje erop past en of de plastic strips naar wens zijn!
Lijm nu de 2 plastic strips (die al inmiddels gebogen zijn tot in de juiste vorm) op het dek. (ik deed het met 'gewone hobby' lijm - doe gelijk dat stokje erop zodat je kan zien of hij goed staat zoals je wilt) Doe je stokje op de 2 Plastic strips en ga er met een potlood omheen, zodat je ziet waar je wel en niet moet lijmen. Plak het stokje vast! Laat het drogen en je hebt een 'schot'
Als je je stokjes een andere kleur moet hebben schilder/spuit hem dan even.
Farid
-
Hans Kraaijeveld
Hoi Farid,
Bedankt voor je fotoloze tutorial, die overigens zeer duidelijk is, zelfs voor een simpele ziel als ik
Moet nu alleen nog mijn vrouw weer aan het waterijs zien te krijgen, zij is er dol op, ik krijg al lichte uitslag
als ik het spul zie...
groetjes,
Hans.
Bedankt voor je fotoloze tutorial, die overigens zeer duidelijk is, zelfs voor een simpele ziel als ik
Moet nu alleen nog mijn vrouw weer aan het waterijs zien te krijgen, zij is er dol op, ik krijg al lichte uitslag
als ik het spul zie...
groetjes,
Hans.
-
FaridR
Haha, en geen dankHans Kraaijeveld schreef:Hoi Farid,
Bedankt voor je fotoloze tutorial, die overigens zeer duidelijk is, zelfs voor een simpele ziel als ik![]()
als ik het spul zie...![]()
groetjes,
Hans.
-
FaridR
Ik zie nu in het boekje staan dat een stukje van het glaasje dat op de achterlicht komt, dat die zwart moet zijn??
Als ik op sommige foto's kijk van jullie is hij gewoon normaal.... ????
Vraag: moet ik het nu wel of niet zwart maken?

Dit bedoel ik dus. Misschien onduidelijk maar goed...
Farid
Vraag: moet ik het nu wel of niet zwart maken?

Dit bedoel ik dus. Misschien onduidelijk maar goed...
Farid
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Als je het goed wilt doen moet je ze wel zwart maken, maar je hebt er een heeeeeel fijn kwastje voor nodig en een vaste hand.
Maar je mag het gerust rood laten, 't is allemaal zo klein en geen hond die er op let.
Groet,
Jan
Maar je mag het gerust rood laten, 't is allemaal zo klein en geen hond die er op let.
Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
(Benjamin Franklin)
-
FaridR
Kan ik die van jullie lenenjan vd poel schreef:Als je het goed wilt doen moet je ze wel zwart maken, maar je hebt er een heeeeeel fijn kwastje voor nodig en een vaste hand.![]()
![]()
Mijn tank is nog maar een héél klein stukje van de finish vandaan
- Sander Van De Keere
- Contacteer:
ik heb die ook gewoon rood gelaten
van ver zie je dat toch niet
van ver zie je dat toch niet
tamiya M4 Sherman tank
tamiya panther G 301
tamiya panther G 301
- Robert Voogt