Ramen/ruiten in een bouwpakket plakken

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Yori Koets

Ramen/ruiten in een bouwpakket plakken

Bericht door Yori Koets »

Hallo allemaal ik ben maar weer eens bezig geweest met een bouwpakketje van m`n broertje een huey helikopter alleen kwam al weer snel een probleem tegen namelijk dat ik een aantal ramen verknald heb met de lijm aan m`n vingers tijdens het er inzetten er zijn er nu een paar matt geworden :( :evil:

Wat is een goede manier om dit te doen ik weet dat er speciaal spul voor is maar kan dat nu ff niet aanschaffen en het moet ook te doen zijn met normale lijm lijkt me.

alvast bedankt :)

vriendelijke grt Yori!
Frank Flierman

Re: Ramen/ruiten in een bouwpakket plakken

Bericht door Frank Flierman »

raampje dr eerst inleggen en dan lijm er langs laten lopen.. ik weet niet welk merk/schaal UH je hebt, maar ik vond vooral de raampjes boven de cockpit erg pittig er mooi in te passen. (alhoewel dat nog niet zo lastig was als diezelfde raampjes egaal doorzichtig groen krijgen..)

verder dan nog zomaar wat belangstelling: is het een UH-1At/mC of UH-1D of zo'n moderne UH-1N? ga je voor 'n "slick" (transportversie) of zo'n aanvalsversie met de miniguns en rocketpods?
Robert Winkelhuis
Contacteer:

Bericht door Robert Winkelhuis »

He yori,

Bij Ton kun je een potje lijm halen die met een gewone kwastje erop gebracht wordt.
Niet voorlijmen maar eerst de ramen eropzetten en dan (het liefst aan de onderkant) insmeren met de lijm.
Zo dicht mogelijk aan de naadjes.
super feiloos :D

succes :wink:
Greetings van Robert
-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
Yori Koets

Hey thanx voor de tips heb net een softtop Mercedes jeepje (wolf) 1/35 besteld dus zal het daar eens op toepassen en de Huey is een 1/72 revell pakketje en het is de transport versie geworden het is een kit van een duitse versie van de heli ik heb hem nu gewoon nato groen gemaakt iig moet nog ff kijken of ik hem zoals op onderstaand plaatje ga maken moet m`n broer maar ff zeggen is ook zijn heli dus.

Wil zelf nog een keer echt een grote versie van deze heli maken en dan met een sharkmouth etc erop dus vietnam stijl blijft een hele mooie heli.

Afbeelding
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

een colega van mij is de 4asser MAN aan het bouwen en kwam ook bij dat probleem
hij had een lijm gekocht die speciaal voor ruitjes is
schijnt te werken als superlijm maar laat totaal geen "waas" achter
zal morgen even vragen hoe het heet
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Hiep Hoi,

Een simpele maar doeltreffende manier is gewoon houtlijm gebruiken!

GRRoet'n,
Rob
Wim Goossen

Bericht door Wim Goossen »

Ik gebruik voor mijn 1-48 vliegtuigen lijm van model-master, het spul heet : clear parts cement en window maker, is een klein schuin plastic flesje, spul werkt perfect voor cockpits, te koop bij de hobbyzaak.
Groet wim
Yori Koets

Nou ik probeer iig een ruit te doen met de eerste tip en anders de houtlijm of dat speciale spul had ik al wel eens wat van gehoord maar zal er eens naar kijken thanx!
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

Ik kan het niet laten als spotter;
Dit is een UH-1D van een van de transport eenheden van de Luftwaffen. De oranje "SAR" schuif-deuren zetten ze er in als de heli SAR-dienst heeft, normaal gesproken zitten er gewoon een groene deuren in.
De Huey kwam in augustus 1967 in Duitse dienst, op het moment word de Huey vervangen door de NH-90.

Leonard
Frank Flierman

Bericht door Frank Flierman »

leonard van Teeffelen schreef:op het moment word de Huey vervangen door de NH-90
Helaas...

Die in Duitsland gestationeerde Hueys met die gele schuif- en cockpit deuren, die als observatie helicopters dienen bij oefeningen zijn ook erg fraai, een beetje kleur.
Robert Voogt
Contacteer:

Bericht door Robert Voogt »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... 2006_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

ook al is de NH-90 mooi, de Huey blijft in mijn ogen de mooiste!
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yori Koets

Nou het is gelukt hoor gisteren m`n bouwpakketje binnen gekregen met dank aan m`n broertje die hem heeft opgehaald bij het depot en gelijk maar de ruiten er in geplakt en het werkte perfect eerst ruitjes er in doen en dan lijmen aan de achterkant eerst een paar druppels gedaan en toen nog wat extra onder de rand laten vloeien ze zitten nu goed vast dus thanx!!! voor de tips.

Grt YOri
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast