King Tiger special

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
John Canton

Bericht door John Canton »

Hey...

Ziet er al goed uit Rob... :D
Hoe lopen de tracks ? ...tevreden ?
Door het Reduzier-Getriebe zal de tank wel lekker mooi langzaam lopen...
En het motorgeluid komt nu mooi tot z`n recht...

@Johann...
Valt wel mee met de kracht op de tracks..
Natuurlijk zul je wel je rijstijl moeten aanpassen...niet overal maar volgas doorheen..daartoe nijgt men natuurlijk wel snel..omdat de tank een stuk langzamer rijd...
Ik heb zelf de Reduzier Getriebe in m`n Tiger en die heeft ook de Impact Late tracks...
Ik kan alleen maar zeggen dat dat heel erg goed rijd...

Greetz...
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Zo, heeft iemand een foto van de Schwere abt. 506 die gevochten heeft in en rond Arnhem tijdens de operatie Market Garden, want dat is degene die ik wil gaan maken. De decals heb ik al binnen en omdat we vaak in Schaarsbergen rijden leek mij dit een leuke optie. Bijna origineel battleterrein.
Rob van Montfoort
Contacteer:

Hoi John, nou het loopt als een KT, prachtig die tracks alleen het geluid al lijkt gewoon een echte tank die voorbij komt. Het gerammel van de metalen tracks en dan nog het motorgeluid erbij. In een woord mooiiiii!
Rob van Montfoort
Contacteer:

Zo, de King Tiger is klaar! Over de bovenbouw zal ik niets meer schrijven en foto's maken ,want daar is al veel over geschreven. De meeste kleine verbeteringen heb ik doorgevoerd, zoals het opruwen van de bovenbouw en lasnaadjes aanbrengen. De tank komt niet mee naar Overloon maar wordt pas in Schaarsbergen ingeluid. Het is de tank geworden die ook in de buurt van Arnhem heeft gevochten en in Oosterbeek. Dus bijna op de originele plaats waar hij vroeger heeft gereden. Het is nr.301 geworden van de Schwere Abt. 506 3 Komp. onder commando van
Hauptmann Otto. De foto wordt zondag gemaakt en op het forum gezet. tot die tijd nog even geduld. Deze dagen wordt de laatste hand gelegd aan de camouflage.
Rob van Montfoort
Contacteer:

Zoals beloofd, vandaag de foto van mijn Kingtiger.
In het "Fotoalbum Duits" zijn nog meer foto's.
Afbeelding
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Hij is heel mooi geworden, maar ik had ook niet anders verwacht :wink:
Richard de Vries

Bericht door Richard de Vries »

:shock: toppie Rob hij is echt mooi geworden
freek kombrink

Bericht door freek kombrink »

zeer mooi geworden. compliment
Richard Dreves

Re:

Bericht door Richard Dreves »

Rob van Montfoort schreef: Het ombouwen van de motoren, ik heb gekozen voor een extra vertraging van Schumo. Hierdoor rijdt de tank straks langzamer, maar heeft meer kracht.
Afbeelding
Afbeelding
.
Rob ,

wat voor inbussleuteltje heb je gebruikt voor het monteren van de tandwieltjes ??
ik heb dezelfde set, bij mijn zijn er 6 tandwielen (3 maten) bijgeleverd :?: en op 1 tandwieltje pas een 1.5 inbus op de andere tandwielen heb ik een 1/16 geprobeerd maar helaas.
tevens geen inbussleuteltje bijgeleverd dus ik kan er nu niks mee :?
Rob van Montfoort
Contacteer:

Re: King Tiger special

Ja, dat is inderdaad een probleem, dat ene schroefje. Het is een inbus 1.3 mm. Ik heb eerst maar een inbus van 1.5 mm genomen en die wat afgevijld. Later heb ik een setje gekocht waar deze maat inzit.
Laatst gewijzigd door Rob van Montfoort op 22 aug 2008, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hugo Jong

Re:

Bericht door Hugo Jong »

.
Laatst gewijzigd door Hugo Jong op 27 mei 2008, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

Hoi Hugo, ik kan me jouw reactie voorstellen als je dit zo leest maar is dit niet meer iets voor een PM tussen jou en John in plaats van op het forum? Jouw opmerking zal vast en zeker tot een verdere discussie uitnodigen die hier niet thuis hoort, hoezeer ik jouw reactie ook begrijp.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

en nog een .
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast