battle damage Crailo
-
leonard van Teeffelen
battle damage Crailo
Ai in Crailo toch wat meer schade opgelopen dan me lief is!
De gebroke draagarm van het idler-wiel is inmiddels gerepareerd.
op de plek waar het asje zat een gat geboord, M5 er ingetapt en toen van een borstbout een nieuw asje gemaakt, het is nu sterker dan het origineel!
door het breken werd het komplete idler-wiel met arm mee getrokken tot het klem zat tussen de lower hull en het achterste road wiel, er zit zelf een scheurtje in het aluminium bij het bevestegings nokje voor de achter wand! Ben nu druk met het compleet herbouwen van de linker zijde.Heb alle wielen opnieuw gelijmd (maar nu goed). Ga voor de zekerheid de rechterkant ook maar los halen.
Heb tussen de twee helften van het idler-wiel een rubber ring gestopt zo hoop ik te voorkomen dar er steenjes tussen gaan zitten, die de tracks er af duwen.
Vind het errug gaaf om echt off road te rijden maar als er steentjes liggen
kijk ik voortaan wel uit!
Leonard
De gebroke draagarm van het idler-wiel is inmiddels gerepareerd.
op de plek waar het asje zat een gat geboord, M5 er ingetapt en toen van een borstbout een nieuw asje gemaakt, het is nu sterker dan het origineel!
door het breken werd het komplete idler-wiel met arm mee getrokken tot het klem zat tussen de lower hull en het achterste road wiel, er zit zelf een scheurtje in het aluminium bij het bevestegings nokje voor de achter wand! Ben nu druk met het compleet herbouwen van de linker zijde.Heb alle wielen opnieuw gelijmd (maar nu goed). Ga voor de zekerheid de rechterkant ook maar los halen.
Heb tussen de twee helften van het idler-wiel een rubber ring gestopt zo hoop ik te voorkomen dar er steenjes tussen gaan zitten, die de tracks er af duwen.
Vind het errug gaaf om echt off road te rijden maar als er steentjes liggen
kijk ik voortaan wel uit!
Leonard
-
leonard van Teeffelen
Er word keihard gewerkt aan de manke Panther. Net ook de rechter kant los gehaald, die bleek er nog erruger aan toe te zijn twee draagarmen zaten vast en 6 van de 8 wielen waren gebroken! Had destijds eerst alles gespoten en het toen gelijmd............ van je fouten leer je zullen we maar zeggen!

idler-wiel met rubber ring; zal het helpen?

De IMPACT vertragingen deden het trouwens prima, de tank is naukeurig te bestuuren en trekt zich makkelijk los uit mul zand. Ook steil klimmen was geen probleem, nadeel; ze maken meer geluid dan de speaker!

alle wielen herbouwd en de lak bij gewerkt. Morgen nog even een extra laag blanke-lak er overheen en dan weer op bouwen.
by-the-way; Misschien vragen sommige zich af waarom ik vaak s,ochtens on line ben, ik heb gewoon een baan maar werk in ploegen dienst!
Leonard

idler-wiel met rubber ring; zal het helpen?

De IMPACT vertragingen deden het trouwens prima, de tank is naukeurig te bestuuren en trekt zich makkelijk los uit mul zand. Ook steil klimmen was geen probleem, nadeel; ze maken meer geluid dan de speaker!

alle wielen herbouwd en de lak bij gewerkt. Morgen nog even een extra laag blanke-lak er overheen en dan weer op bouwen.
by-the-way; Misschien vragen sommige zich af waarom ik vaak s,ochtens on line ben, ik heb gewoon een baan maar werk in ploegen dienst!
Leonard
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
-
leonard van Teeffelen
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
- Robert Winkelhuis
- Contacteer:
-
erik arens
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Ook ik heb wat schade opgelopen. Vastgelopen rechter aandrijving.
Gisteravond gedemonteerd en gelukkig blijkt de schade mee te vallen.
Ik heb er een tijd geleden de
<< Driving Shaft Support Bearings for Tamiya Sherman>> van Axel gemonteerd om stof e.d. buiten de tank te houden.
Alleen, juist aan de rechterzijde blijkt de aandrijfas iets dikker te zijn dan links (0,1mm.), busje paste dus wel heel strak, beetje stof erbij en hoppakee, vast die handel.
Ga het busje een beetje ruimen en dan Shermie weer in elkaar kloppen, moet ie zondag weer kunnen rijden.
Groet,
Jan
Gisteravond gedemonteerd en gelukkig blijkt de schade mee te vallen.
Ik heb er een tijd geleden de
<< Driving Shaft Support Bearings for Tamiya Sherman>> van Axel gemonteerd om stof e.d. buiten de tank te houden.
Alleen, juist aan de rechterzijde blijkt de aandrijfas iets dikker te zijn dan links (0,1mm.), busje paste dus wel heel strak, beetje stof erbij en hoppakee, vast die handel.
Ga het busje een beetje ruimen en dan Shermie weer in elkaar kloppen, moet ie zondag weer kunnen rijden.
Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
(Benjamin Franklin)
-
leonard van Teeffelen