King Tiger special
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
King Tiger special
Vanaf volgende week begint hier de bouw van mijn King Tiger.
Ik zal voornamelijk de nadruk leggen op het technische gedeelte, dus het chassis en de aandrijving enz.
Hiervoor heb ik de diverse ombouwpakketten al binnen. Elke stap krijgt een foto, dus veel plezier met het lezen en bekijken.
Ik zal voornamelijk de nadruk leggen op het technische gedeelte, dus het chassis en de aandrijving enz.
Hiervoor heb ik de diverse ombouwpakketten al binnen. Elke stap krijgt een foto, dus veel plezier met het lezen en bekijken.
- marc ketelaar
- Contacteer:
-
John Canton
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
-
Hugo Jong
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
De bouw is begonnen, eerst maar die grote bak volstoppen met yzer.

Het ombouwen van de motoren, ik heb gekozen voor een extra vertraging van Schumo. Hierdoor rijdt de tank straks langzamer, maar heeft meer kracht.

Hierdoor komt er meer kracht te staan op de laatste tandwielen, dus een extra aslager aan de voorkant mag nu niet ontbreken.

Tot zo ver vandaag, de tank gaat nu eerst naar de spuiterij om de eerste anti roest en primer behandeling te krijgen.

Het ombouwen van de motoren, ik heb gekozen voor een extra vertraging van Schumo. Hierdoor rijdt de tank straks langzamer, maar heeft meer kracht.

Hierdoor komt er meer kracht te staan op de laatste tandwielen, dus een extra aslager aan de voorkant mag nu niet ontbreken.

Tot zo ver vandaag, de tank gaat nu eerst naar de spuiterij om de eerste anti roest en primer behandeling te krijgen.
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
-
Johan van den Hoven
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
Zo, de wielen zitten er op en de electronica is ingebouwd. Tijd voor een proefritje. Langzaam want de metalen tracks moeten zich eerst zetten op de tandwielen. Het wordt een aardig zware jongen, denk maar aan een oplegger voor achter mijn auto.

De bedrading wordt straks mooi gebundeld, maar dat komt later.
Tot zo ver het technische gedeelte van deze King Tiger Special.
Op naar de boven bouw.

De bedrading wordt straks mooi gebundeld, maar dat komt later.
Tot zo ver het technische gedeelte van deze King Tiger Special.
Op naar de boven bouw.
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
Alle Schumo onderdelen, komen inderdaad bij Axel vandaan via John Canton. Mijn dank trouwens hiervoor, voor de snelle leveringen.
V.w.b. de vertragingen, er komt inderdaad meer kracht op de tandwielen te staan, maar rustig rijden en niet meer vol gas vind ik mooier. Zit al te kijken of ze niet ook in de Panther kunnen.
V.w.b. de vertragingen, er komt inderdaad meer kracht op de tandwielen te staan, maar rustig rijden en niet meer vol gas vind ik mooier. Zit al te kijken of ze niet ook in de Panther kunnen.