Leopard 2a6 charlie 21 42 tankbat

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Yori Koets

Bericht door Yori Koets »

Arthur bedankt wist niet dat het zo werkte alleen ik kan naast/na die 2500 mAh nog wat instellen ik heb de volgende lader

http://www.militairwarenhuis.nl/product ... 0f503bfeda

ik kan zo de handleiding niet vinden :oops: dus mischien dat iemand weet wat de goede waarden zijn om in te stellen.

Grt Yori
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Hey Yori,

Je stelt hem in op NiMh (de lader conroleert voor hij gaat laden zelf ook welk accu type er aangehangen is) en vervolgens op met hoeveel Amps je wilt laden, meer is het niet.

Ik heb zelf al zolang ik de Vapextech accu's lever 5 stuks 3300mAh in gebruik (die leveren ze niet meer, basis is de 3700mAh geworden), knal ze altijd aan 4Amp laadstroom, gebruik ze in mijn Tiger en Leo2A6 en mijn zoon rijd er mee in zijn 1/10 R/C auto.
Ze doen het alle vijf nog steeds prima, gebruik eigenlijk altijd die 4Amp laadstroom om te zien hoe lang de accu's het volhouden.....nou ja, na zo'n 2,5 tot 3 jaar zijn het dus taaie rakkers.
Heb er 1x 1 op de maximale 5Amp van de lader geprobeerd (gewoon ff proberen) maar dan word de accu zo heet dat je hem niet meer beet kunt pakken dus dat doe ik maar niet meer :-)
Yori Koets

Hoi Hugo de accu voor de tank laad ik inderdaad gewoon zo op en dat werkt perfect alleen gaat het om de batterijen van de zender ze zitten nu weer vol alleen werden ze echt veel te warm dus het lijkt me dan dat de 4Amp veel te veel is voor de batterijen want dat had ik niet veranderd. Is het zo dan dat als ik hem dus op 250mAh zet zoals Arthur zegt het wel goed moet gaan of zal ik er toch een aparte lader voor moeten kopen ?

Grt Yori
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Nee hoor, de zender moet je inderdaad op veel minder als 4Amp laden anders worden ze inderdaad veel te heet en kun je ze zelfs opblazen.
dus als je inderdaad op 250mAh laad gaat ie goed, duurt alleen iets langer voor hij vol is.
Hierin spreek ik uit ervaring, heb de zender van mijn zoon in rook op zien gaan :shock:
Die had ik de avond voor een meeting ook nog even snel onder 4Amp gezet, de lader springt uit, ik pak de zender en terwijl ik er mee naar de tafel loop begint hij te sissen, te roken en ik zag zo het klepje van het het batterij vak langzaam wegsmelten, de batterijen kookten dus bijna hahahahaha
Yori Koets

:shock: ben ik even blij dat ik ze ondertussen had gechecked anders waren er wat mensen flink geschrokken denk ik :P maarja ik weet nu hoe het werkt bedankt maar weer :D

grt Yori
Yori Koets

Zo een filmpje beetje slechte kwaliteit maarja zo zien jullie de tank nog eens in actie. Heb m`n zender ook "gepimpt" heb het chrome deel nu nato groen en het plastic deel waar acoms etc op staat is ook nato groen en er staat nu met zwarte letters KOETS op in de stijl van de naambandjes van het leger :D

Afbeelding
FaridR

Bericht door FaridR »

Yori, je gaat toch niet op je/een kat schieten :shock:
Yori Koets

Tuurlijk niet :twisted: Farid schoot er langs beest vind de tank nogal leuk en de hond die wordt er helemaal gek van :P
Yori Koets

Voor de gene die het leuk vind om te horen ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad (na advies van m`n broertjes kapitein op de familiedag afgelopen vrijdag in Assen) bij de landmacht voor korporaal monteur rupsvoertuig en 2e keus bestuurder rupsvoertuig artillerie :D oftewel op de PzH2000 :twisted: en alles was in orde moet nu nog wachten op het bericht wanneer ik voor de keuring moet en ondertussen flink blijven sporten.

Grt Yori
Yori Koets

Re: Leopard 2a6 charlie 21 42 tankbat

Nou omdat ik de tank niet meer verkoop maar wel wat foto`s gemaakt heb plaats ik ze hier maar omdat ik eigenlijk geen foto`s van het totaal plaatje had nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast