Airsoft & Off-road

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
Martin Noorloos

Airsoft & Off-road

Bericht door Martin Noorloos »

Hoewel modelbouw mijn voornaamste hobby is...is het niet de enige :)

Weekendje Ardennen: Airsoft en Off-Road!

Op zaterdag 22 maart heb ik net onder luik bij Aywille geairsoft met een groep van 23 mensen. Zaterdag op zondag heb ik overnacht in Malmedy en de volgende dag, de 23e dus, ben ik samen met een vriend in omgeving La Gleize - Stavelot - Trois Ponts - Stoutmont - Malmedy gaan touren met zijn Jeep.

Dag 1 - Airsoft

Onderstaande foto's van airsoft. Voor degenen die het niet kennen: meest vergelijkbaar met paintball, alleen dan wat meer gericht op realisme. Dat is ook wel te zien aan de uitrusting :)

Op weg naar het terrein. Behoorlijke sneeuwval, en dat beloofde een interessant airsoft terrein!
Afbeelding

Onderweg nog een auto van onze groep uit de berm moeten slepen, toch wel erg glad allemaal met dit weer!
Afbeelding

Groepsfoto's airsoft-team
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uw reisleider links op de foto :D
Afbeelding

En hier tweede van rechts...
Afbeelding

Het 'witte' team (andere team had alleen woodland)
Afbeelding

Op weg naar het front...
Afbeelding

Jeep zorgt voor dekking terwijl de rest over de rechterflank zal gaan oprukken..
Afbeelding

Terreinwaardig? Mhoah.... 8)
Afbeelding

M249 op affuit. Goed op lange afstand en schiet flink hard
Afbeelding

Even ontspanning tussen de missies...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tegenstander op de korrel. Helaas was dit nog hun briefing :p
Afbeelding

Ik met één van de Defenders
Afbeelding

De bewapende Defender nogmaals
Afbeelding

Afbeelding

Dag 2 - touren door de Ardennen!

Winter-wonder landschap.....Ardennen in de sneeuw is echt heel mooi, komt op de foto's nog lang niet tot zijn recht...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natte banden, droge voeten..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeep in z'n element. Hellig is behoorlijk stijl, nog meer dan op de foto lijkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke paden de berg op, en met geweld door de modder :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De King Tiger van La Gleize. Erg imposant!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Impressie van Ardennes '44 museum van La Gleize:

Afbeelding

Afbeelding

En wederom uw reisleider, nu met KT :)

Afbeelding

En ter afsluiting het mooie kerkje van Stavelot

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al erg leuk weekend, ga zeker weer eens terug voor nog zo'n tripje!!

Groeten,
Martin
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Hee toppie Martin, ziet er goed uit !

Ik heb ook veel van die Airsofters over de vloer in de winkel, die gaan ook best wel regelmatig naar de zuiderburen voor een potje knallen.
Er is er 1 die woont vlak bij mijn winkel die heeft allerlij soorten uitrustingen tot volledig SWAT aan toe.
Een andere jongen is helemaal into Vietnam style.
FaridR

Bericht door FaridR »

volgens mij had je het na je zin :lol:
Marinus Weltevrede
Contacteer:

Bericht door Marinus Weltevrede »

Ik hoef er niet eens voor te rijden... een voordeel als je in Duitsland woont en ook nog een stuk bos "over" hebt... :D

Afbeelding

Afbeelding
gr. Marinus

save our planet - it's the only one with chocolate
jeroen van kooten

Bericht door jeroen van kooten »

In duitsland is de regelgeving toch net ff iets strenger dan in Belgie?
harry hofstede

Bericht door harry hofstede »

:cry: hou er over op,ze zijn alweer met de wapenwet aan het knoeien,nog even en er mag net zo weinig als in nederland. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Niets dus Harry :wink:
harry hofstede

voorheen had je nog het recht jezelf te mogen verdedigen,dat kan straks,net als in nederland,niet meer.mag je alleen de polizei bellen en hopen dat ze komen.te laat waarschijnlijk :twisted:
John Canton

Bericht door John Canton »

Allo ,

Hmmm....doet me denken "aan soldaatje spelen"....vroeger ook vaak genoeg gedaan...
...............en leuk dat dat was ! :mrgreen:

Ik vind de Colt M4 ,de "nieuwe" SCAR...en eh..G36C.. 8) ..airsofts best mooi..
Heb er wel eens aan zitten denken om er 1 van aan te schaffen...alleen maar als display....niet om echt te gaan airsoften...
Maar de prijzen varieren ook nogal...heeft natuurlijk ook met de kwaliteit te maken...
Ik zie overigens veel Colts ,Martin....bijna allemaal M4 en M-16 versies.. ?

Maar het is opzich natuurlijk ook best een geinige hobby....en wanneer je dat in de ardennen kunt gaan doen..
...in zo`n landschap..is natuurlijk helemaal top.. :wink:

Greetz ,John
harry hofstede

inderdaad heel leuk spul allemaal maar in nederland natuurlijk zwaar verboden :evil:
jeroen van kooten

Bericht door jeroen van kooten »

Ik heb er ook wel eens over zitten denken om het te gaan doen. Maar dan moet je je uitrusting in belgie opbergen, en om nou vanuit purmerend om de hafeklap naar belgie te rijden zie ik ook niet zo zitten.
John Canton

Bericht door John Canton »

harry hofstede schreef:inderdaad heel leuk spul allemaal maar in nederland natuurlijk zwaar verboden :evil:
Pffffrr :roll: ....ja..daarvan krijg je echt een heel erg warm "Oranje-gevoel"...vol van vaderslandsliefde....* BUUUURP *..

Met de auto ben ik in 5 minuten in Duitsland ,en pakweg in een kwartiertje in België...misschien heeft het wonen in Limburg toch ook wel voordelen... :wink:

Greetz....
Marinus Weltevrede
Contacteer:

Bericht door Marinus Weltevrede »

John Canton schreef:...misschien heeft het wonen in Limburg toch ook wel voordelen... :wink:
John... Eén voordeel heeft het in iedergeval....

Afbeelding

Afbeelding

:lol:
gr. Marinus

save our planet - it's the only one with chocolate
harry hofstede

@john,van dit voordeel heb ik nog niks gemerkt/geproefd? :wink:
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

@ Marinus: kijk kijk, nog meer gekken op dit forum ;)
John Canton schreef:Allo ,

Hmmm....doet me denken "aan soldaatje spelen"....vroeger ook vaak genoeg gedaan...
...............en leuk dat dat was ! :mrgreen:
Haha ja, en soldaatje spelen a la airsoft, daar kan je als kind alleen maar van dromen. Soldaatje spelen voor volwassenen!
John Canton schreef: Ik vind de Colt M4 ,de "nieuwe" SCAR...en eh..G36C.. 8) ..airsofts best mooi..
Zijn ze zeker. Ik ga in ieder geval eigen spullen aanschaffen, en mijn wapentje gaat een G36K worden :)
John Canton schreef: Heb er wel eens aan zitten denken om er 1 van aan te schaffen...Maar de prijzen varieren ook nogal...heeft natuurlijk ook met de kwaliteit te maken...
Klopt, sommigen zijn van slap plastic, sommigen van metaal, en alles ertussenin! Veel verschil in prestaties, maar als het puur gaat als display model hoef je daar niet op te letten.
John Canton schreef: Ik zie overigens veel Colts ,Martin....bijna allemaal M4 en M-16 versies.. ?
Yep, de Armalite M15 familie om precies te zijn, eigenlijk hetzelfde als de M16. We hadden eigenlijk allemaal wel een M15A4, sommigen de lange en sommigen de korte uitvoering. In ons geval de volledig metalen replica's van Classic Army, één van de betere merken op AEG (Automatic Electric Gun) gebied. Mijn toekomste G36K is ook van hun.
John Canton schreef: Maar het is opzich natuurlijk ook best een geinige hobby....en wanneer je dat in de ardennen kunt gaan doen..
...in zo`n landschap..is natuurlijk helemaal top.. :wink:

Greetz ,John
Martin
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast