panzerz 3

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
peter van os

panzerz 3

Bericht door peter van os »

ik ga een panzer 3 m bouwen
wil als basis een hl doos gebruiken
naast een nieuwe loop en uitlaat heb ik geen idee wat ik nog meer moet verbouwen
wil er mischien ook schutzen op zetten mischien een beetje hoog gegrepen
iemand wat ideeen
bvd peter
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Beste Peter, Als je de HL tank goed wil ombouwen zou je kunnen denken aan metalen loop- en aandrijfwielen, metalen tracks, metalen draagarmen, kettingspanner, een EGS battlesysteem, open zagen van de zijluiken, langzamere motoren inbouwen en verder verfraaien. Ik heb het meeste al gedaan en er bijna een jaar over gedaan. Elke meeting weer wat moois er bijgekocht of via de post bij Tanktoko in Apeldoorn besteld.
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Hiep Hoi Peter,

Ik heb nog een setje metalen schwingarms en schokdempers voor je liggen waar ik niets mee doe. Over de prijs zullen we het wel eens kunnen worden.
En bij Scale-line kan je een mooi conversiesetje kopen voor een Pz.III, kitnummer 120*034. Voor foto's kijk FF op:
http://www.battletanksnederland.com/php ... php?t=2305

Verder kan ik je aanraden om vooral de vervanging van de wielen, schwingarmen, trackspanners en dergelijke in 1 keer te doen. Ik heb dat niet gedaan, dus ik moest steeds schroefjes los en vast draaien en daar kon het materiaal (zowel de schroefjes als het plastic) niet tegen. Op een gegeven moment heb ik bijna op het punt gestaan de hele klerezooi uit het raam te gooien, hetgeen een slecht idee is aangezien ik op de 3e etage woon.
Maar achteraf gezien is het toch aardig in orde gekomen, en zal snel wat foto's plaatsen oip bovengenoemde draadje!

In ieder geval veel succes met je ombouw!

GRRoet'n,
Rob
peter van os

pz 3

ja lijkt me een goeie het geheel zal wel een paar maanden project worden maar ben absoluut geintreseerd in je spullen
wil ook nog schutses aan brengen daar nog wat tips over
alvast bedankt voor de reakties groeten peter
peter van os

goodies

beste rob
ga van het weekend mijn panzer 3 kopen en ook maar meteen dat coversie setje
als ik dan van jou inderdaad die loopwielarmen plus veren kan kopen
ben ik al een aardig end op weg
zag nog op het net een fabrikant die kant en klare schutzen verkocht
voor de hl pz 3 80 euro mischien ook wat voor jou
alvast bedankt voor de hulp en ideen
groet peter
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

Om even te reageren op de problemen die Rob had met het losdraaien van de schroeven van de plastic trackspanners: Schroevendraaier in de schroef en een forse tik met een hamertje er op. Schrikken heet dat. Nu kun je ze met moed, beleid, trouw en tact gewoon losdraaien, althans bij mij. :wink:
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Even een tip over de schroefjes. Als je de schroefjes er weer in wil draaien, begin dan eerst met een klein slagje in de verkeerde richting.
Er eigenlijk weer uitdraaien. Je voelt dan een klein tikje, draai dan het schroefje er weer in. Je voorkomt hiermee dat je elke keer een nieuwe schroefdraad in het kunstof draait. Als je dit niet doet dan, gaat het een paar keer goed en daarna is het gaatje te groot en houdt het schroefje niet meer.
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Hiep Hoi Peter,

Het setje wat ik heb is deze:
http://www.asiatam.de/popup_image.php?p ... 999e500575
Voor 15 euris exclusief verzendkosten zijn ze voor jou. En er zitten wel nieuwe schroefjes bij!

Kan je mij een link bezorgen van de schurzen? Ik kan ze niet vinden en ben wel benieuwd. Overigens vind ik 80 euri's wel een beetje veel voor deze Pz.III! Al met al heb ik er zoveel aan verspijkerd dat ik beter een Sherman had kunnen kopen! Uiteraard wel vermomt als duitser natuurlijk!

GRRoet'n,
Rob
peter van os

http://www.dougstigerparts.com/heng_lon ... m_conv.htm
best rob hier de link deze beste man heeft precies gebouwd wat wij ook
willen doet niet alleen de set verkopen maar ook de tekeningen mischien ook wel leuker zeker goedkoper !!
de loopwiel armen vind ik een goeie prijs gaan we doen stuur me maar een mailtje met je gegevens en dan gaan we het rond brijen
ga zaterdag naar zetten om te shoppen
kan ik je zo nu dan om wat adies vragen
dit is voor het eerst dat ik zoiets uitgebreids probeer
hiervoor alleen een standaard kt van tm gebouwd met wat kleine goodies
groetjes peter
peter van os

begin

eindelijk begonnen nu al een hoop uitdagingen
1 nieuwe toren kist moet dan hellaas ook een nieuwe achterwand voor de toren maken
2 daardoor past de elevatie eenheid niet meer past maar die kan door het balletjes kanon te demonteren weer opschuiven naar voren
maar wel heel leuk
heb ook nog een nieuwe uitlaat toren luik zijkant en lampcovers
het begin is er
groetjes peter
Gert vd Born

P III

Bericht door Gert vd Born »

Hallo Rob,
Krijg binnenkort een recal-unit voor de HL tanks. Hierin zit ook de up en down van het kanon. Voor de rommelkiste krijg ik ook een achterplaat die geplaatst kan worden in het gat dat is ontstaan in de koepel van de PIII na het verwijderen van de standaard kist. Blijkt in de praktijk toch lastig om dit gat op te vullen. Recalunit is met aansluiting voor de flits. De proppenschieter verdwijnt dan en de lopen zijn er al.

Mvg Gert
peter van os

panzer 3

kijk dat klinkt goed
ben benieuwd
groetjes peter
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast