Leopard 2a6 charlie 21 42 tankbat

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Yori Koets

Bericht door Yori Koets »

Even een foto tussendoor ziet er beter uit zo gelukkig komt er nog veel zwart en bruin overheen zodat de slechte stukken nog te verdoezelen zijn :P

Er lijken door de flits allemaal lichte plekken te zijn maar in het echt ziet het er goed uit dus het zal wel goed komen uiteindelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Yori Koets

Na het werk ben ik weer even gaan kijken bij de tank en hij was droog :D alleen is de kleur een stuk lichter uitgevallen dan de bedoeling is het lijkt nu meer op de zweedse camouflage en dan de lichte groen (zie foto)

Ik heb op het onderstel en de schietbuis nu met de kwast 8) de zwarte camo aangebracht en dit ziet er goed uit. Vind het zelfs mooier dan de leo`s die ik heb gezien die het met airbrush hebben gedaan. Nu zijn de randen wat scherper en lijkt het niet zo smooth maar ja dat is mijn smaak :). Foto`s volgen nog wil eerst de camouflage helemaal af hebben.
En dan nog wachten op de figuren en rompversteveging dan kan hij helemaal in elkaar en kan ik weer rijden :D:D.

Grt Yori

Afbeelding
Frank Flierman

Bericht door Frank Flierman »

Ik vind m er nu al goed uitzien, mooie kleur groen. Ik zou m geloof ik sowieso bemodderen, vind ik er altijd wel mooi uitzien.
Yori Koets

Hierbij weer wat foto`s er zit nogal wat kleurverschil tussen de wielen en de bovenkant etc maarja hij heeft nu iig een kleurtje en er zal niet snel een 2e van zijn neem ik aan :) Zo meteen de bruine vlekken schilderen en dan wachten op de bestelde spullen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rick Braat
Contacteer:

Bericht door Rick Braat »

Ik vind hem er al mooi uitzien hoor :!: :D
Rick

Afbeelding
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Erg licht ja, :?
Mare, welk merk verf heb je eigenlijk gebruikt en wat voor de verdunning?
Gr,
Tuur.
Yori Koets

Heb de tank gespoten met de tamiya acryl verf xf 67 heb het verdunt met water en het zag er tijdens het spuiten goed uit alleen is het zo licht opgedroogd mja ik heb nu alle camo af en het ziet er stukken beter uit zo zal wel wat foto`s posten na het werken.

Grt Yori
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Hmmm,
Ik denk dat het water de boosdoener is.
Oja, en heel goed roeren en niet schudden.

Dezelfde verf, alleen met Thinner verdund.
Afbeelding
Gr,
Tuur.
Niels Jansen
Contacteer:

Bericht door Niels Jansen »

Hallo

Op deze topic zie je mijn collega's gespoten leo.

http://www.battletanksnederland.com/php ... php?t=2360

Gewoon de normale tamiya verf gebruikt met de tamiya verdunner.
werkte prima heb mijn eigen tank er ook mee gedaan.

Helaas staan er van mijn leo nog geen fotos op maar die zal ik er van de week even opzetten.
Helaas is het een en ander gesneuveld tijdens een testritje onlangs.
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Niels,
Is de 2A6 op z'n dak gegaan :!:
Afbeelding

Of de loop als standaard gebruikt :?:
Afbeelding
Gr,
Tuur.
Yori Koets

@Arthur

Ik had het met thinner geprobeerd alleen ging de verf er toen raar uitzien en heb het toen maar met water gedaan. Er zitten wel wat lelijke plekken op en mischien wordt ie ooit opnieuw gespoten maar ik
laat hem voorlopig even zo. De wielen zijn dan weer met de kwast gedaan en die zien er wel goed uit dus het zal idd aan het water hebben gelegen heb nu alle camo er op zitten en het ziet er nu in ieder geval al een stuk beter uit dan zonder.

zoals op de 1e foto heeft m`n tank ook al gelegen :( maarja hij heeft het overleefd had er alleen wat zand in liggen omdat ik de kap er niet op had :P.

Afbeelding
Niels Jansen
Contacteer:

Bericht door Niels Jansen »

HAHAHA

Nee arthur dat heeft mijn tank nog niet meegemaakt zoals op de 1ste foto.
Ik had wel al een paar keer zand in mijn loop zoals in foto 2.

Maar bij ging er iets niet goed in de achtertuin.
En later kwam er een echte kat bij om hem te slopen terwijl ik even de andere kant op keek.
Helaas is daardoor aan 1 kant mijn rookbus installatie afgebroken, die moet ik er nog even op lijmen en dan kan ik weer fotos maken.
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
Niek Peeters

Bericht door Niek Peeters »

Na wat ritjes zie je toch niet meer veel van dat camopatroon. :twisted:

Je mist trouwens 3 tentstokken voorop, NL heeft er namelijk 15 opzitten..
Yori Koets

@niek ik weet het daar had ik geen zin meer in om het aan te passen :P heb er nu bijna 2 weken non stop aan gewerkt mischien komt dat nog eens maar voorlopig laat ik het zo. Er moet eigenlijk ook nog een markeerstang op de achteruitrijcamera maarja dat is weer iets wat je zo verliest op zo`n model dus dat laat ik ook maar zitten.
Yori Koets

Nou Niek de tentstokken komen er toch nog op heb niets te doen op het moment werk s`avonds dus ik ga ze er maar op maken en moet dan nog sjablonen van de herkennings tekens etc maken. Kijken of dat een beetje mooi wil lukken en heb ook nog een camo net besteld bij hugo die komt er ook nog op aan de voorkant.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast