Leopard 2a6 charlie 21 42 tankbat

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Yori Koets

Bericht door Yori Koets »

40 Min later......

Afbeelding

Afbeelding

Nog mooi afwerken en dan kan dit ook van het to do lijstje :D

En nog wat later.....

Afbeelding

Afbeelding

En nu eerst slapen :shock: morgen werk ik de boel af (toch handig even geen werk)
Yori Koets

!! Btw Niek moest je alles weghalen aan plastic randen aan de voorkant van de leopard wat nederland dichtgelast heeft want daar wil ik ook alweer mee aan de slag.

Grt Yori.
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Mooi werk hoor Yori. En Niek, mooie skirts! :D
Yori Koets

Nou vandaag ff een stukje gereden met de tank gelijk 3x over de kop geslagen ging iets te schuin een dijkje op :( niets serieus kapot alleen een beugel van de rechter toren panzerplaat en een ophanging van de rechter 1e panzerplaat/skirt... maar dat heb ik weer gemaakt verder deed hij het perfect alleen valt ie nog af en toe uit weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Ik reed zonder bovenkant van de toren en de antenne kabel gewoon los op de toren maar nooit verder dan 10 m van me vandaan.

nog wat foto`s van de bouw (sorry voor de slechte telefoon foto kwaliteit m`n goede camera eos350D :P is even uitgeleend voor iemand z`n school project) En toch nog de koplampen aangesloten via fiberglass nu werkte het wel allemaal mee alleen 1 knipperlicht doet het niet helemaal ok maar dat boeit niet nu nog eens kijken hoe ik de achterlichten aan de praat ga krijgen.

Grt Yori.

Afbeelding

Afbeelding
Yori Koets

zo vandaag weer even bezig met de leo de dichtgelaste voorkant is af en heb nu een begin gemaakt met de keggen/trackstoppers.

Afbeelding

Afbeelding

en nog wat foto`s :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Yori Koets

Vandaag een start gemaakt met de Rook Bus Lanceer Installatie`s. Ging makkelijker dan ik dacht nu eerst weer wachten op materiaal zodat ik de lanceerders kan maken heb nu alleen het stuk af waar ze opkomen te staan/vastgelast zitten. (Foto`s volgen nog)

Grt Yori
Yori Koets

En dan hier de beloofde foto`s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook even een nieuwe hendel in de documenten/voorschriftenkist gemaakt oude zag er toch niet zo mooi uit vond ik.

Afbeelding
Yori Koets

Krijg net 3x mailtje dat de bestelde verf/bouwmaterialen morgen worden bezorgd dus kan de tank deze week helemaal afmaken :D. Nu alleen nog iemand vinden die de camo erop kan maken met airbrush en anders maar ouderwets met de kwast :P aangezien m`n starters airbrush voor grote oppevlaktes is :(.

grt Yori
Yori Koets

Vordering van de RBLI`s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Yori Koets

Had vlak na de foto`s gepost te hebben de RBLI`s toch weer gesloopt was niet tevreden over de constructie. Heb nu de linkerkant af morgen weer verder met de rechterkant en dan de tank groen spuiten :D.

Foto`s volgen morgen weer.

Grt Yori.
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Gaat allemaal lekker vlot zo te zien. Ga zo door :)

Martin
Yori Koets

De leo staat net in de verf :D dus gaat idd snel martin. De onderkant heb ik dus met de verkeerde kleur gespoten zag ik vanmiddag matt 45 ofzo en moest matt 65 hebben mja daar ga ik nog overheen nu eerst alles laten drogen :D.
Yori Koets

Hierbij weer wat foto`s ik had wat problemen met de druk uit zo`n perslucht bus (te koud) en verkeerd verdunde verf (teveel verdund) dus niet alles is even mooi geworden na het drogen. Morgen dus maar even kijken in Deventer bij wentink of ze nog verf hebben want die is alweer op en een nieuwe bus perslucht of 2 aangezien ook die op is. Las ook pas te laat dat de bus bij lang gebruik druk verliest en dit kan worden opgelost door hem in lauw water te leggen heb ik ook gedaan alleen toen was de verf dus alweer bijna op :( morgen maar even de hele tank opnieuw doen en dan moet het goed zijn de camo ga ik gewoon met een kwastje doen ik heb wat dingen bijgewerkt met kwast en met deze verf wil het prima dus dat komt ook helemaal goed :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/list]
Theo Kraus

Bericht door Theo Kraus »

Ik herken het probleem met de luchtbussen .. spuiten gaat prima maar ben je net lekker bezig is de bus weer bevroren.. gaat vandaag nog een bestelling de deur uit voor een compressor...
Yori Koets

Compressor komt er ook nog wel Theo had er nu geen geld meer voor na de Leo. Heb net wat nieuwe verf gehaald en de tank staat nu in z`n 2e laag verf dit ziet er al stukken beter uit de kleur klopt ook. Nu maar hopen dat hij mooi opdroogt en anders zorgen we dat hij er uit komt te zien zoals op deze foto :lol:

Afbeelding

zit er alleen nog over te twijfelen of ik er nog een laag matt vernis overheen ga spuiten zijn daar goede ervaringen mee of gewoon zo laten en lekker laten verweren ?

Grt Yori
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast