parcours

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
Plaats reactie
Sander Van De Keere

parcours

Bericht door Sander Van De Keere »

ik heb nog een hele berg zavel liggen en heb daar een parcour in gemaakt
maar het klinkt niet al te gezond al ik erin rij mijn rupsen kraken aan alle kanten ik ga met mijn vader een nieuw parcour aanleggen maaar ik welk soort zand moet dat gedaan worden ik heb van vrienden gehoord
zandbakzand of zeezand wat is het beste :?: :?:

sander.
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

zavel
wat is dat??

Maakt verder niet uit wat voor zand je pakt, het kruipt overal tussen en op een gegeven moment kraakt en piept alles, tijd voor een schoonmaak.

De beste ervaringen zijn tot nu toe geel zand, het type wat vaak gebruikt wordt in de bouw (hier tenminste), geen krakers zand of breker zand.

Oppassen met steentjes.

Voor de rest, niet te moeilijk doen en gewoon rijden.
Alles wat met zand in aanraking komt verslijt op den duur (ook echte terrein wagens), als je dat niet wilt moet je alleen binnen rijden.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Hans Op 't Hoog

Bericht door Hans Op 't Hoog »

Sander,

Zeezand lijkt mij geen goede optie vooral om dat hier kleine schelp deeltjes in zitten die hard zijn en overal tussen komen en zeezand heeft hoog zout gehalte wat weer niet bevordelijk is voor roest.
Zandbak zand is vrij los dus dit krijg je niet aangereden en blijft los en is fijn van stuctuur.

Het beste is gewoon geel "akkerzand" wat je in je tuin hebt als je tenminste in een zand en geen klei gebied woont. Zwarte grond eraf en dan geel zand scheppen :D

Hans
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast