harry hofstede schreef:Dan moet je zeker ook de diameter checken
Yep klopt maar als je hem mooi en recht wil monteren dan is het het mooist dat de buis waar hij in komt gelijk is aan de buiten diameter van de send diode, als ie lubbert heb je zowiezo een afwijking denk ik zo(ik bedoel natuurlijk een afwijking kwa richten van je schot )
Theo Andriessen schreef:Maar wat als je de diameter kleiner maakt
Mag de inbouw diepte dan ook minder dan 17 mm zijn
Dat is misschien een oplossing voor Mike
Een tijdje geleden heb ik bij Conrad (waar anders) een 3mm IR-led gekocht.
Deze doet het ook met het Tamiya spul.
Ik weet dus niet hoever het bereik is en de eventuele verstrooiing.
Arthur Hermans schreef:Een tijdje geleden heb ik bij Conrad (waar anders) een 3mm IR-led gekocht.
3 mm led die moeten we zeker gaan testen.
Die is nog makkelijker in te bouwen in bijvb. de mondingsrem
Arthur Hermans schreef:Een tijdje geleden heb ik bij Conrad (waar anders) een 3mm IR-led gekocht.
dat is ook een goeie heb ik het buisje in de mantel vastgelijmt lees ik dat het buisje 17 mm moet wezen ,die van mij is aan de korte kant namelijk 8mm ( zie foto )
[/img]
marc ketelaar schreef:dat is ook een goeie heb ik het buisje in de mantel vastgelijmt lees ik dat het buisje 17 mm moet wezen ,die van mij is aan de korte kant namelijk 8mm
Dat is balen, misschien kan je het verlengen.
Of er voorzichtig weer uithalen
het is me gelukt om het buisje er zonder schade uit te krijgen,heb ook weer een nieuwe gemaakt die doorloopt in de koepel.,heb hem alleen langer gemaakt dan 17 mm namelijk 25 mm ,zou dat enig invloed hebben
ten voor of ten nadele van de infraroodstraal