Track spanning Pershing

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Theo Kraus

Track spanning Pershing

Bericht door Theo Kraus »

Hoi,

Hoe kan ik de beste spanning bepalen voor de tracks ? Heb de shumo tracks T84 en het spansysteem van Shumo.. weet niet wat te los en wat te strak is..graag jullie hulp ...

grtzz Theo
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Tja is een beetje moeilijk aan te geven zo, kan niet zeggen 'doe maar stand A' want dan weet je nog niet wat ik bedoel ;)

Er is denk ik geen absoluut goede stand voor je rupsen. Twee dingen waar je aan moet denken:

- Ze moeten niet als een elastiekje strak om de wielen gespannen zijn
- Ze moeten ook niet al te los hangen

Dat eerste merk je wel met het afstellen van de rupsen. Als ze helemaal strak staan, dan zet je ze dus een standje losser. De tweede merk je vooral tijdens het rijden: als ze te los staan heb je kans dat je tank wat minder soepeltjes rijd (of in extreme gevallen dat je rups eraf loopt).

Wel iets waar je even op moet letten. Je kan met het spansysteem je spanwiel ook hoger zetten (dus niet naar buiten toe maar richting je spatborden). Let op dat je dit niet doet, anders heb je kans dat je rupsen tegen je spatborden aanlopen.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Kan anders als ik thuis ben (hoewel dat pas morgenavond weer is) wel even een foto maken van mijn spanwielen.

Martin
Theo Kraus

Dank je voor je reaktie Martin, zal inderdaad wel op gevoel aankomen :) Maar las ergens op het forum dat er voor een Tiger wel wat afstandjes zijn ...en als je daar rekening mee houdt ze goed staan .. foto van je is natuurlijk hartelijk welkom !

grtzz Theo
Theo Kraus

Marin, zou je eens een foto willen maken waarbij de tracks los van de grond zijn ? Oftewel tank op een bakje ofzo zodat de ik kan zien hoever de tracks hangen. Mijn tracks lopen redelijk soepel maar ik denk dat de shumo tracks nog niet helemaal ingelopen zijn .

grtzz Theo
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Theo, ga ik voor zorgen zodra ik weer thuis ben....zal ergens later deze week worden!

Martin
Theo Kraus

Top ben er inmiddels wel achter dat ze iets te los staan ..althans ...de tracks zijn erg stroef en worden nog wel eens opgetilt door aandrijf wiel ..
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast