Leopard 2a6 charlie 21 42 tankbat

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Yori Koets

Bericht door Yori Koets »

zo vandaag de spatborden afgezaagd/sneden en van papier alvast een mal gemaakt klopt wel redelijk volgens mij de voorste lijkt alleen iets groter te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

op bovenstaande foto is goed te zien hoe anders de kleur is dan normaal nato groen is meer grijsgroen geworden :roll:
Niek Peeters

Bericht door Niek Peeters »

Volgens mij zijn de skirts iets te kort. Kijk maar eens bij een foto, daar ligt het begin van de gebogen skirts gelijk maar de hoogte van de gepantserde delen vooraan.(bij dat driehoekvormige ding)
Yori Koets

Niek je hebt gelijk gelijk maar even aanpassen dus thanx!

even gechecked moesten 4 mm hoger nu klopt het wel :D
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Yori, als morgen de deurbel gaat kan het de pakketten bezorger zijn met je spulletjes, heb het pakje vandaag op het postkantoor afgegeven dus :wink:
Yori Koets

Super Hugo :D zolang de bel het doet :P ding heeft kuren kan ik alles in ieder geval testen. Hopen dat het ombouw spul + de verf ook snel komt kan de tank helemaal afgemaakt worden en er mee gereden worden
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Ik moest kloppen want de bel doet het niet :P
Yori Koets

Net alles binnen tank werkte voor een paar sec dus ik weet iig dat hij het doet :D dus eerst de accu maar aan de lading en dan eens een stukje rijden.

zo na het werk een volle accu en ff een testritje gemaakt moet wel even wennen aan het besturen van een tank. Heb gelukkig nog genoeg tijd deze week dus dat komt wel goed. Verder nog een laatste foto van hoe hij er nu bijstaat en ik krijg morgen als het goed is de styreen platen etc dus kan ik weer lekker verder prutsen deze week :D

Afbeelding
Yori Koets

EN nog maar een keer dezelfde vraag :

Nog een vraag over het ombouwen van de zijplaten/skirts/panzerplaten
ik wil ze op de manier van deze link maken

http://www.rcpanzer.de/apboard/thread.p ... =1&seite=1

alleen staat hier niet duidelijk hoe ik de nieuwe platen aan de oude bevestiging vast maak en m`n duits is ook niet zo goed dus ik hoop dat een van jullie dit weet

grt Yori

zou fijn zijn als iemand dit wist :D anders moet ik zelf maar iets bedenken :) ook lopen de tracks nu tegen de voorste panzerplaten aan nog meer mensen die dit hebben gehad ?
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Ziet er goed uit Yori!

Wat betreft het gebruik van de oude skirts: ik heb geen ervaring met de Leo 2A6 en kan ook niet goed zeggen hoe dit nou op de tank hoort te zitten en hoe deze persoon dit heeft gedaan. Ik zou zeggen: pak de originele skirts, je eigen nieuwe skirts, kijk hoe ze erop horen en probeer even uit hoe dit zou kunnen. Lijkt mij dat je er zo vrij snel achter moet komen ;) Uitproberen hoort bij zelfbouwen ;)

Martin
Yori Koets

Dankje Martin! de oplossing zal ik ook wel vinden vroeg me alleen af of iemand dit al had gedaan altijd makkelijk zit er ook over na te denken ze helemaal beweegbaar te maken maar dat kan altijd later nog eens :D.

Net de styreen platen binnen dus ben er maar gelijk mee bezig gegaan ook bij hugo de rompversteviging besteld + de figuren voor de Leo

(Heb het geld maar gewoon overgemaakt hugo ondanks de waarschuwing op je site is dat in iedergeval gedaan)
Niels Jansen
Contacteer:

Bericht door Niels Jansen »

Hallo yori

Ik heb de oude skirts afgezaagd bij het gedeelte waar je hem bevestigd aan de tank.
Daarna heb ik de skirts zelf gemaakt van styreen en heb ik er gaatje ingeboord en stuk koper draad erin geplakt.
Dan bij de montage plek waar de oude skirts hebben gezeten ook gaatjes geboord en de nieuwe bevestigd met seconden lijm.
Werkt perfect.

Nu zag ik ook een leo op de beurs in Goes die had er platen van Peter Meuller op zitten.
Misschien is dat wel wat.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Niels
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
Yori Koets

Niels bedankt voor de tip ik heb zelf een oplossing bedacht met een klein stripje styreen achter de nieuwe skirt ik hoop dat dit blijft zitten anders moet ik mischien jou manier maar gebruiken.

foto`s,

Afbeelding

Afbeelding
Niek Peeters

Bericht door Niek Peeters »

Bij mijn Leo had ik de skirts toen beweegbaar gemaakt dmv messing buis en vierkant profiel. Misschien heb je er iets aan..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Yori Koets

daar heb ik zeker wat aan Niek nu eerst maar even vaste skirts maken later eens kijken of ik ze beweegbaar ga maken ziet er iig goed uit zo :)
Yori Koets

Zo ook maar een begin gemaakt met de voorschriften kist. Dit gaat beter dan ik dacht aangezien dit de eerste keer is dat ik met styreen platen bezig ben moet alleen leren iets netter te werken :P. De panzerplaten zijn bijna allemaal af nog 1,5e plaat aan de linker kant :D.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast