Daar gaan we weer......KT tracks, hoezo Déjà vu

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Hugo Jong

Daar gaan we weer......KT tracks, hoezo Déjà vu

Bericht door Hugo Jong »

Kijk en huiver......

Afbeelding

Afbeelding

Mike Klasens heeft zijn Impact KT tracks ontvangen, daar gaan we weer met exact hetzelfde probleem als de Kenny Kong's.
Mail met foto's naar Duitsland is de deur al uit maar ik verwacht er uit eerdere ervaring met de KK tracks helemaal niets van.

Heb de standaard KT tracks dus ook meteen uit mijn shop verwijderd en ik weiger ze verder nog te verkopen.
Ik neem aan dat dit probleem niet speelt met de Late version KT tracks omdat daar ook Impact sprockets bijgeleverd worden.

Dus voor de KT bezitters die er het vroege metaal onder willen wees gewaarschuwd.
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Zijn het misschien slechte kopieen?

GRRRoet'n,
Rob
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Dit is de gebruikte tekst bij de Impact tracks;
Totally new designed metal tracks from IMPACT, not a simple copy of existing tracks.
Even voor de minder in Engels onderlegden.....
Totaal nieuw ontworpen metalen tracks van Impact, geen simpele kopie van bestaande tracks.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Zo te zien zijn de Impact tracks te klein,
Die van Kenny Kong waren toch te groot :?:
Gr,
Tuur.
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Het lijkt inderdaad wel of die tussenschakels iets korter zijn waardoor het verloop precies andersom is als bij de Kenny tracks.
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

De Impact KT tracks staan intussen na druk telefonisch en mail beraad over en weer met Bernd van Axel's en na een telefoontje van Mike daarstraks weer in mijn shop.

Wellicht dat Mike zelf kan/wil vertellen wat hij heeft gedaan maar het probleem ligt dus bij de fabricage toleranties van Tamiya.

Tot Mike er over begon had ik nog nooit een klacht over de passing van Impact tracks gehad van welke tank dan ook.
Maar de schrik sloeg wel toe toen het opeens over KT tracks en passing begon, ik dacht maar 1 ding....NNNNNNNNNNEEEEEEEEEE niet weer.....
Mike Klasens
Contacteer:

Bericht door Mike Klasens »

hallo

het probleem zit volgens mij niet in de tracks
heb vandaag ff de sprockets eens goed bekeken, en heb er 0,01mm van de tanden af gehaald. En nu lopen de tanden wel goed over de tracks.

Moet alleen nog ff testen hoe de tank met deze aanpassing rijd. Dit doe ik vande week en laat het dan ff weten hoe het gegaan is.

vr gr mike
John Canton

Bericht door John Canton »

Allo ,

Ik heb deze tracks ook sinds December op m`n KT liggen....
En ik heb er totaal geen problemen mee gehad...
Sterker nog...het model rijdt er duidelijk beter mee....

Ook mijn tracks komen NIET met de originele tamiya plastictracks overeen...
Maar dat is een heel normaal gegeven !

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon me al niet voorstellen dat hier sprake van een fout in de tracks zou zijn....
Maar wat mensen vaak bij metalen tracks vergeten is dat deze soms een beetje "" extra care" nodig hebben en dat bepaalde zaken zoals een goede trackspanning belangrijk zijn..zeker bij het inlopen van de tracks..
Soms zitten er op enkele links een paar kleine braampjes ,dit gebeurd tijdens het gietproces en is onvermijdelijk ,maar die in het begin even voor wat probleempjes kunnen zorgen..
Belangrijk is dat je vooraf de track even "door de vingers laat lopen" en controleerd of alles mooi soepel loopt..haken de de links niet met bewegen..
Zo ja...maak deze links even los ,en even met de vijl erover doet dan al wonderen..

Bernd heeft me hierover gisteren ook opgebeld..omdat hun ook niet goed weten wat ze ermee aan moesten..
Laat dit geen twijfel zijn Mike !
Als er echt sprake van een productie fout zou zijn geweest..had je gewoon nieuwe tracks gekregen !
Dit heeft Bernd me gisteren al verzekerd..

Groeten ,John
Mike Klasens
Contacteer:

Bericht door Mike Klasens »

volgens mij zijn de traks goed heb +\- 10 min gereden en niets raars gezien of gehoord

ook wat opstakels genomen geen probleem naar mijn meening :D

vr gr mike
John Canton

Bericht door John Canton »

Kijk aan...:D

Voila...probleem opgelost.. :wink:
Daarmee hoeft niemand meer ongerust te zijn over de Impact trax....
Ik heb ze op m`n Pershing ,Tiger late ,Königs-Tiger ,en Panther liggen...
En nog nooit problemen mee gehad !
Kan me er dus alleen maar positief over uiten..
Trouwens ook over de Kenny-Kong`s die op m`n Sherman liggen...geen klagen over.... 8)

Greetz....
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Het was ook niet zozeer de Impact tracks op zich maar het gedoe laatst met de KT tracks van Kenny en nu een bericht over niet goedlopende KT tracks van Impact bracht even een schok teweeg, zo'n nee niet weer moment.
Het ging dus alleen even om de KT tracks.
Heb verder ook nog nooit een klacht over de Impact tracks gehad.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast