Leopard 2a6 charlie 21 42 tankbat

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Yori Koets

Leopard 2a6 charlie 21 42 tankbat

Bericht door Yori Koets »

Nou ik heb m`n laptop verkocht vandaag en ga deze week de Leo bestellen :D en hier de foto`s van het bouwen posten heb alleen een aantal vraagjes alvast heb nu nog geen geld maar welke zender/accu(s) kan ik het beste kopen en is verf uit een spuitbus voor de echte leo`s geschikt voor het pakket aangezien m`n broertje er wel aan kan komen omdat hij er zelf op heeft gereden (nu op een YPR) of moet ik toch gewoon eentje kopen van tamiya zelf ga hem namelijk eerst helemaal groen spuiten en later wel een keer camoufleren. En begrijp ik het goed dat ik nog zelf een ontvanger moet kopen voor de leo en daar de behuizing van af moet halen omdat deze te groot is ?

alvast bedankt voor de reactie`s Grt Yori

! heeft iemand mischien een foto voor me van een 1/16 leo naast eentje van 1/35 ! kan ik even kijken of ik extra ruimte zal gaan moeten maken ergens om te bouwen :P
Laatst gewijzigd door Yori Koets op 27 mei 2008, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Een 4 kanaals zender (ontvanger zit er dan bij) is op zich voldoende.
De behuizing heb ik moeten verweideren aangezien ik een 8 kanaals ontvanger heb gebruikt. (is wat groter) :wink:

Een spuitbus kan je gebruiken al ben ik daar geen voorstander van aangezien je dan moeilijk de verf hoeveelheid kan doseren.
Je heb dan meer kans op zakkers.
Er zijn startersspuitpistooltjes die op een bus drijfgas werken, oa. van Revell
Die kosten niet veel en werken voor een 1/16 tank voldoende.
Yori Koets

zo`n startersspuitpistooltje heb ik vandaag wel gezien ja mischien daar dan maar voor kijken :)
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Wel eerst even oefenen op een stuk afval waar veel hoeken en kieren in zitten om het gevoel te krijgen hoe je met zo'n pistool moet werken.
Je kan dan gelijk experimenteren met de verf /verdunning verhouding.
Gr,
Tuur.
Yori Koets

komt ondertussen wel een bouwpakketje langs waar ik op kan oefenen of anders op een die al af is maar duurt nog wel even voor het zover is eerst maar bestellen van de week :D
Yori Koets

Nog even een vraagje :oops: zijn de track nou van "metaal" met rubberen pads erop of compleet van rubber ?
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

De tracks zijn van een combinatie van metalen pennen en borging, een zeer taai kunstof blokken en geleidetanden en rubber pads.
Gr,
Tuur.
Yori Koets

Thanx! :)
Yori Koets

Besteld dus nu maar wachten :D

en weer een vraagje:

heeft iemand mischien een beschrijving van alles wat je moet maken/hebben zoals maten van alles etc om er een NL versie van te maken ik heb namelijk net een Leo besteld en wil hiervan de tank waar m`n broertje op heeft gereden van maken. alvast bedankt ! Grt yori
Niels Jansen
Contacteer:

Bericht door Niels Jansen »

Hallo

Moet je bij zoeken even kijken er zijn wel een aantal mensen waaronder ikzelf die de NL versie hebben gemaakt.
Maar dat is allemaal zelf bouw en van fotos af.

Niels
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
Yori Koets

Ok zal even gaan zoeken en m`n broertje maar even m`n fototoestel mee geven :)
Yori Koets

Bericht gehad de tank komt eind deze week binnen :lol: dus van het weekend maar eens rustig er voor gaan zitten en een klein begin maken.
Yori Koets

Tank vanmiddag ontvangen wat is die doos groot zeg had ik me wel op verkeken :P ben s`middags al direct aan de slag gegaan aangezien ik de tijd toch had foto`s van de vordering volgen nog had alleen een foutje gemaakt met de schokdempers waardoor deze er weer afge(sloopt)haald moesten worden maar ze zitten nu goed in elkaar en op hun plek.

hierbij de foto`s :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Ehhhhhhh Yori......de swingarmen zitten in mijn beleving verkeerd om :roll:
Die inkeping er in hoort aan de binnenkant (niet zichtbare kant) te zitten.
Yori Koets

ok zal eens kijken moeten er toch weer af als ik de boel ga spuiten maar dat duurt nog wel even

even gekeken hugo maar ze zitten goed want ze kunnen er niet anders op
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast