Bedankt voor de reacties....
@Erik ,
De Kampfraum Heizung aan zich ,vind ik geen bezwaar..waneer ik een mooi voorbeeld kan vinden met ,dan zet ik hem er gewoon op...
Zonder is ook prima..
Ik denk zelfs ook dat er weinig S/W Panthers zonder Kampfraum-Heizung zijn geweest..alleen de 221 van Erik ,daarvan is zeker dat die er geen had..
@Hans en Marcel ,
yep..die vreemde eend...met dat ene rubber omrande wiel...
Vraag me alleen af van welke eenheid deze is geweest...misschien de 12de Duitse elitetroepen..
In ieder geval niet van KG Peiper..want de 225 van Duitse elitetroepen Pz Rgt 1 ,Peiper dus ,was een Panther met het gewone loopwerk....
Dit is een vrij bekende Panther van Rottf. Franz Prahm..die het eerste slachtoffer werd tijdens de gevechten op 19-12 in Stoumont..
Prahm`s Panther was de speerpunt van de collone ,gevolgt door de 221 van Hscha Knappich.
Best handig ,zulke boeken...
Overigens begin ik bij de laatste foto van 211 toch wel te twijfellen...
Zou best eens een s/w kunnen zijn...wat denken jullie ?
Verder zit ik ook nog an die 232 van Pz Rgt 24 te denken ,vooral omdat die ,"bij ons om de hoek " ( Aachen ,Düren ) in actie is geweest..
Heeft iemand toevallig thuis nog een Dragon 1/35 smart-kit van de Steel-Wheel Panther liggen ?
Deze kit zou de markings als ook een cammo patroon van de 232 bevatten....hm....misschien eens aan Ton vragen..
Groeten ,John