Groot onderhoud Pershing

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Rick Braat
Contacteer:

Bericht door Rick Braat »

Werd weer eens tijd dat er wat aan de Pershing gedaan werd :lol:
Mooie tracks trouwens!
Rick

Afbeelding
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Werd zeker tijd, maarja moet er dus wel de tijd voor hebben :roll:

Nouja spulletjes voor verlichting, dubbele MG een rook besteld, hopelijk komt het allemaal snel binnen :D
Martin Noorloos

Impact tracks en spulletjes van Conrad binnen. Zal van de tracks straks eens wat foto's maken.

Echt mooi met de bezorgdienst. De beste man die het kwam afleveren aan mijn deur keek toch wel erg bedenkelijk. Een klein, zwaar pakketje. Helemaal ingepakt met tape. "Een pakketje van het military warehouse", zegt 'ie op aarzelende toon.

Hugo, doe er volgende keer een paar rode draden en een oude wekker bij! :lol: :lol:
Martin Noorloos

Weer wat foto's. Helaas erg slechte foto's. Camera is leuk voor buiten maar binnen heb ik echt goed daglicht nodig voor fatsoenlijke foto's en vandaag was het behoorlijk donker allemaal. Nouja 't geeft in ieder geval een idee van wat ik aan 't uitspoken ben :roll:

Allereerst even de mantle zoals deze nu is. Ik heb een nieuwe houder voor de BU led gemaakt. De BU led is nu ook netjes uitgelijnd met het kanon dus hopelijk heb ik wat minder "spreiding" tijdens battles.

Van voren gezien. Het messing buisje zorgt ervoor dat de spreiding van de led beperkt blijft. In de oude configuratie zat de led te dicht op de opening en kon ik veel tanks tegelijk raken :lol:

Afbeelding

Van achter gezien, zonder de led. Links de basis voor de nieuwe MG houder, die inmiddels af en gemonteerd is. Om de BU led eenvoudig te kunnen demonteren heb ik het houdertje gebruikt dat Tamiya levert om op de loop van je tank te kunnen zetten. Met wat kleine aanpassingen heb ik hem dus in een eigen houdertje verwerkt.:

Afbeelding

Van achter gezien, met led:

Afbeelding

Extra pantser op de voorkant is nu ook gemonteerd met 2 schroeven voor wat extra stevigheid. De schroeven zijn weggewerkt met wat putty (met dank aan Tuur voor de 2-componenten putty mini-demo):

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk de metalen tracks! Erg mooi, en er is inmiddels MetalBlak onderweg om de boel de juiste kleur te kunnen geven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn de luiken op het motordek weer gemonteerd, deze ga ik binnenkort nog even netjes afwerken met wat putty. Ook ben ik momenteel bezig met een nieuwe houder voor reservetracks voor op de koepel. Die voor de T-81 track is immers anders dan de standaard houder die Tamiya levert.

Hoop 'em voor de 13e weer operationeel te hebben, en als het lukt natuurlijk gespoten en wel.

Groeten,
Martin
Rick Braat
Contacteer:

oeeh :shock: begint er weer goed uit te zien :!:
Ga zo door en ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D
Rick

Afbeelding
Martin Noorloos

Dankje Rick!

Koepeltje inmiddels weer in elkaar. Alles past gelukkig weer :)

Afbeelding

Afbeelding

Nog een foto van de houder voor de MG. Ietwat donker maar wel goed te zien denk ik:

Afbeelding

Groeten,
Martin
Martin Noorloos

De nieuwe reserve track houders zijn bijna af...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat jullie 't wat vinden :D
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Hoop dat jullie 't wat vinden
Martin, het gaat erover of jezelf tevreden bent, er zal altijd wel ergens iemand zijn die wat op te merken heeft.
Ben benieuwd of de gearboxen die metalen tracks af kunnen, en de rest van de hull natuurlijk, gezien mijn ervaringen.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Martin Noorloos

Ha Jan,

Natuurlijk gaat het erom of ik er zelf blij mee ben, maar ik ben ook nog steeds benieuwd naar jullie mening! Feedback (constructieve feedback) is altijd welkom, misschien ziet iemand wel een verbeterpuntje wat ik over het hoofd zie!

Wat betreft de rupsen: ik hoop natuurlijk dat alles gewoon heel blijft. De gearboxen hoop ik te sparen door niet echt wild te gaan rijden. Of de ophanging etc het allemaal houd zien we vanzelf. Tot dusver niet de problemen gehad die jouw Pershing hebben geplaagd.

Martin
Martin Noorloos

Nog even een update. Bijbehorende foto's zijn beetje mislukt dus die volgen nog wel:

- Reserve track houders zijn af en gemonteerd op de koepel
- Ladersluik voorzien van nieuwe veren, dit keer ook beweegbaar
- Commandantsluik voorzien van nieuw handvat
- Pin marks aan binnenkant cupola weggewerkt
- Pistol port netjes weggewerkt in koepel
- Mantle weer vast geschroefd in koepel

Dat was 't wel zo'n beetje. Alleen de antennehouder en steun voor de .50cal aan de achterkant van de koepel opnieuw maken (beiden afgebroken en zoek) en daarna hier en daar nieuwe lasnaden aanbrengen. Daarna is de koepel klaar!

Heb de hele boel zeker voor de 13e weer werkende :D

Groeten,
Martin
Martin Noorloos

En nog even een paar foto's:

Commandantsluik voorzien van nieuw handvat:
Afbeelding

Reserve track houders af en gemonteerd op de koepel. De trackhouder met de 3 links erop is gebaseerd op een onderdeeltje van Tamiya en gewoon tegen de koepel gelijmd. Ik ga ervan uit dat dit het gewicht wel kan dragen. De houder met de losse track link is eerst met een schroefje vast gezet en daarna gelijmd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:roll:
Rick Braat
Contacteer:

Netjes hoor Martin :wink: ziet er hartstikke goed uit :!:
Rick

Afbeelding
Martin Noorloos

Dankje Rick!

Vanavond ga ik eens aan de slag met de tracks. Nu even in een badje met ontvetter en vanavond "brunieren" of hoe je 't ook noemt :wink:

Hopelijk gaat dit allemaal lukken! Dan kunnen de tracks mooi op het onderstel en kan ik de 13e rijden. Tijd gelee!

Martin
Martin Noorloos

En weer een stapje verder. Alles begint weer beetje een plaats te krijgen. Nieuwe speakerbox gemaakt. Wat nog ontbreekt is een laadplug, deze komt onder het luik van de radio/mg-schutter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ohja, oude tracks er weer even onder voor het rijden morgen, metalen zijn nog niet klaar. Tank meteen weer stuk lichter :lol:

Groeten en tot morgen,
Martin
Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Jammer...

Ik ben wel benieuwd naar de looks en het rijden van die mooie metalen tracks!
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast