Pz.Kpfw III roadwheels

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Pz.Kpfw III roadwheels

Bericht door Rob Wernars »

Dames en heren,

Wie heeft er ervaring met het verwijderen van de drivesprockets, idlerwheels en roadwheels van de Pz III?
Ik ben bezig om de wielen van mijn Pz II te verwijderen, maar stuit op een probleem! Als ik de schroefjes heb los gedraaid blijven ze nog vast zitten op de as. Moet ik ze er met een beetje geweld van af slaan of doe ik het weer eens verkeerd?

Grrroet'n,
Rob
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

Hoi Rob, de sprockets moet je gewoon losmaken met de inbusbout die er zit en dan kun je ze van de as trekken. De loopwielen moet je, desnoods met geweld, splitsen en dan kun je de as er uit krijgen en ik denk dat de idlers ook zo moeten maar daar heb ik geen ervaring mee.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Willem Reij schreef:desnoods met geweld
Tsk tsk heren toch, twee van die grote kerels tegen een klein PZIIItje :shock: :wink:
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Wel, wel, wel, ik kan je melden dat het kleine PzIIItje aardig tegenstribbelt, hetgeen resulteerde in een bloedblaar, enkele krachttermen!
Maar, gelukkig zit de linkerzijde er bijna op.
En er is inderdaad wat kracht voor nodig om het een en ander te slopen en splitsen.

Bedankt voor de hulp!

Grrroet'n,
Rob
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast