Panther rijd !....een beetje

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
leonard van Teeffelen

Panther rijd !....een beetje

Bericht door leonard van Teeffelen »

Hallo allemaal,

Vanmorgen heeft mijn Panther de eerste meters gereden!
Dankzij twee 0,2mm ringentjes tussen de sprocket-wielen geen problemen met de tracks. Heb inmiddels wel metalen tracks besteld bij een loempia-bakker in HongKong (lang leven de lage Dollar!).

De tank rijd echter alleen voor- en achteruit, als ik de rechter stick naar links of rechts beweeg!?!?!

links- of rechts af doet hij helemaal niet, heb het verhaal over het "inregel" van de bestuuring helemaal volgens de handleiding doorlopen (pagina 14).

Ik gebruik een Acoms TechniPlus4 zender, heb de stekkers goed in de ontvanger zitten CH1 bij CH1 enz.

Heeft er iemand tips ?

Kannon en MG werken goed (wat een geluid!)

klopt het trouwens dat er nergen meer XF-60 verf van Tamiya te koop is?

Groeten Leonard
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Leonard,

Voor het rijden zou ik de stekkers van de kanalen 1 en 2 omwisselen. Dus de stekker CH1 in je ontvanger kanaal 2 en omgekeerd. Voor- en achteruit zou dan op je rechter stick omhoog/omlaag moeten zitten.
Het maken van een bocht werkt alleen als je eerst rijdt en dan pas naar links of rechts stuurt. Alleen als je een "pivot turn" wilt maken (draaien op de plaats) doe je eerst de stick volledig naar links of rechts en daarna geef je rustig gas.

Ik heb berichten uit Engeland, dat Tamiya de spuitbussen uit de handel heeft moeten nemen in verband met de aanwezigheid van verboden stoffen (drijfgas-oplosmiddel ? ). Nieuwe spuitbussen zouden op korte termijn leverbaar zijn.
Groetjes,
Ad
Peter Dierckx
Contacteer:

Bericht door Peter Dierckx »

k heb berichten uit Engeland, dat Tamiya de spuitbussen uit de handel heeft moeten nemen in verband met de aanwezigheid van verboden stoffen (drijfgas-oplosmiddel ? ).
verklaart meteen waarom er hier sommigen zijn die ze zien vliegen ;)
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
leonard van Teeffelen

YES !

goeie tip !

Alles lijkt nu 100% te werken Bedankt voor je snelle reactie!!!

Leonard
Erik de Haas
Contacteer:

Re: Panther rijd !....een beetje

Bericht door Erik de Haas »

leonard van Teeffelen schreef:klopt het trouwens dat er nergen meer XF-60 verf van Tamiya te koop is?
Ook hier in de buurt een bekend probleem van lege vakjes bij XF-60
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

:D Hoeveel wou je er :!:

http://cgi.ebay.nl/Tamiya-Mini-Acrylic- ... dZViewItem

Hier heb ik mijn laatste weg inderdaad in nederland nergens meer te krijgen ,(vind je ze wel dan ist geluk)
Oke ,zit verzendkosten bij maar als je gelijk een vooraadje aanlegt :D :wink: dan valt het wel mee over het geheel, is beter dan een half jaar wachten :cry:

Gr Marcel
luttenmountain
Peter Dierckx
Contacteer:

Bericht door Peter Dierckx »

ik zit hier nog met 2 potten van 23 ml, zijn wel ondertussen 20 jaar oud :-)
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
Rob van Montfoort
Contacteer:

Tamiya verf

Bericht door Rob van Montfoort »

Naar wat ik gehoord heb zijn er grote problemen bij de importeur van Tamiya de fa. Reyne en Zn. Het is niet alleen XF-60 maar ook zwart en andere belangrijke kleuren die overal op zijn. Onlangs mail gestuurd, hoor ik ook niks meer van.
John Canton

Bericht door John Canton »

Allo ,

Tja..XF-60...het magische kleurtje...
Troost jullie ,want hier in NL zijn we niet de enige...
In Duitsland is er ook al schaarste op aan `t treden...en de oorzaak..ligt toch echt in Japan... :evil:....de handen van de importeurs zijn ook gebonden..
Verf kun je ook nooit genoeg hebben ,dus heb ik ondertussen al m`n eigen voorraad aangelegd..
En waneer ik XF-60 ergens tegenkom ,neem ik er altijd een stuk of 5 ,6 potjes mee...of dat wat ze net nog hebben staan..
Niets is vervelender dan vlak voor of tijdens een projekt zonder verf zitten.....ooooeh...draai ik helemaal door... :twisted: .. :?

Greetz....grr..
Wim Goossen

Bericht door Wim Goossen »

Ik heb afgelopen zondag bij Dinissen in Overloon nog wat xf-60 en XF-1 gekocht, hij heeft toevallig een zending ontvangen, dus voor de snelle jongens :wink:
Olaf Pepping

Bericht door Olaf Pepping »

ben ik blij dat ik vorige maand, net 2 potjes gekocht heb :D
leonard van Teeffelen

Na wat zoeken een on-line shop gevonden die nog XF-60 schijnt te hebben! direct maar een vooraadje besteld.

http://www.muco.nl/

Voor de liefhebbers, ze hebben ook Trumpetter 1/16 T-34,s
Deze tent zit in Amsterdam vlak langs de A10

Groeten Leonard
Olaf Pepping

die zaak ken ik goed, en kan hem nou niet aanraden.
Heb zelf erg slechte ervaring met die zaak.

Tuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar wou gewoon dit even laten weten.
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

En ik heb niks anders dan goede ervaringen met deze zaak en zou hem aan iedereen aanraden.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Olaf Pepping

Dan ligt het misschien wel aan mijn people skills, of juist het gebrek eraan :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast