DMD + MF + Kroonsteen

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

DMD + MF + Kroonsteen

Bericht door Rob Wernars »

Dames en heren ook,

Om de dradenboel in mijn tanks te verkleinen zit ik er aan te denken om de Tamiya stekkers te vervangen door kroonstenen en overtollig draad er tussen uit te knippen.
De DMD en MF unit zitten bijvoorbeeld met een Y-stekker aan elkaar. Is het mogelijk om de Y-stekker te vervangen door een kroonsteen en de 2 rode en 2 zwarte draden in elkaar te draaien (kleur bij kleur) en deze 2 draden in een kant van de kroonsteen te steken?
Volgens mij moet dit kunnen maar wil graag een bevestiging!

Grrroet'n,
Rob
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Jawel, kroon steen ipv Y-kabel dat kan :lol:
Solderen zou ook kunnen 8) neemt nog minder ruimte in

Zolang je de kleuren maar niet gaat mixen :lol:
Dus wat je al aan gaf rood bij rood en zwart bij zwart
Peter Dierckx
Contacteer:

Bericht door Peter Dierckx »

een kroonsteen, wat is dat. heeft waarschijnlijk niets te maken met het gebit :)
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
Gideon van der Giessen

Bericht door Gideon van der Giessen »

He Rob, is het de bedoeling dat je ze ook weer los kan halen? anders kan ik morgenavond me soldeerbout wel even meenemen... of misschien me broer vriendelijk aankijken die heeft nog wel wat ampjes en een ampjestang..
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Peter Dierckx schreef:een kroonsteen, wat is dat. heeft waarschijnlijk niets te maken met het gebit :)
Zo'n vierkant blokje met schroefjes waar je draden mee aan elkaar kunt verbinden, zal aan jouw kant van de grens vast wel een andere benaming hebben Peter en ben ook zeer benieuwd hoe jullie het dan noemen, da's zeker en vast :wink:
Peter Dierckx
Contacteer:

Bericht door Peter Dierckx »

aaahhhhhhh...een suikerke :) (of suikerklontje)
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Gideon,

Ze moeten demontabel blijven, want wie weet moet de electronica ooit weer eens in een ander model gebouwd worden.
Neem dus die ampjes en ampjestang maar mee nadat je je broer lief hebt aangekeken.
Overigens heb ik er nog nooit van gehoord (maar heb wel een idee wat dat zijn), maar ben benieuwd!

Tot vanavond op de 1 Haagse Bouwavond!

Grrroet'n,
Rob
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast