Kan ik zonder problemen in mijn HengLong Tiger I Late de motoren uitwisselen voor ishigara-motoren?
Motoren wisseling
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
Motoren wisseling
Geacht Forum,
Kan ik zonder problemen in mijn HengLong Tiger I Late de motoren uitwisselen voor ishigara-motoren?
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan de regelaar dit aan?
Volgens mij zijn de Ishigara motoren net even iets sterker. Heb metalen tracks ,wielen en aandrijfwiel van metaal. Ik heb de Ishigara motoren die ook gebruikt worden in de Tamiya tanks.
-
pedro veulings
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Pedro,
Gek dat de regelaar kapot is.
De motoren die in de HL tanks zitten trekken ongeveer 4,5A
De standaard Tamiya motoren ongeveer 3,5A
Hoeveel Ishigara-motoren trekken weet ik niet (dat ligt aan het type)
Maar Rob,
Wat wil je met de motoren wissel bereiken?
Meer kracht of meer snelheid?
Gek dat de regelaar kapot is.
De motoren die in de HL tanks zitten trekken ongeveer 4,5A
De standaard Tamiya motoren ongeveer 3,5A
Hoeveel Ishigara-motoren trekken weet ik niet (dat ligt aan het type)
Maar Rob,
Wat wil je met de motoren wissel bereiken?
Meer kracht of meer snelheid?
Gr,
Tuur.
Tuur.
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
motorenwisseling
Wat ik er mee wil bereiken is de kracht iets verhogen. Heb je een andere tip voor mij om te doen? De snelheid vindt ik niet zo belangrijk om die te veranderen. Ik wil het type N2738-51 gebruiken die sommige al in hun tamiya tigers hebben zitten.
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Geert-Jan van Glabbeek
Hoi Rob,
Als je andere motoren plaats kun je je eigen ook verdiepen in de Afterburner van El-Mod, (vraagje heb ik ook bij Ger gesteld).
El-Mod forum: Afterburner
Wat ik er van begrijp;
Dit is een printje, eigenlijk een versterker, die je aansluit tussen de Heng Long print en de motoren (4 draden (2 motoren á 2 draden) doorknippen en de print ertussen zetten) en je maakt een aftakking naar de accu(!)
Hoe dit zich verhoud met de EGS die je hebt weet ik niet, ik denk dat je de EGS voor de print moet houden en niet het versterkte signaal na de Afterburner print moet aanbieden aan je EGS.
Als je andere motoren plaats kun je je eigen ook verdiepen in de Afterburner van El-Mod, (vraagje heb ik ook bij Ger gesteld).
El-Mod forum: Afterburner
Wat ik er van begrijp;
Dit is een printje, eigenlijk een versterker, die je aansluit tussen de Heng Long print en de motoren (4 draden (2 motoren á 2 draden) doorknippen en de print ertussen zetten) en je maakt een aftakking naar de accu(!)
Hoe dit zich verhoud met de EGS die je hebt weet ik niet, ik denk dat je de EGS voor de print moet houden en niet het versterkte signaal na de Afterburner print moet aanbieden aan je EGS.