Britse Panther G 'Cuckoo'

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Stefan van Dermearschalk
Contacteer:

Bericht door Stefan van Dermearschalk »

Mooie zender man,
hou er wel even rekening mee dat je nu geen start-stop geluid meer hebt van de motor.
Die je normaal hebt als je de zender aan of uit zet.

Dus als je dat mist, klopt.. is geen storing, het gevolg van het gebruik van een Spektrum set.

Mvg! Stefan
Gideon van der Giessen

Bericht door Gideon van der Giessen »

Stefan Bedankt,

Ik heb het zojuist gelijk nog even getest, maar bij mij start de motor wel op zodra ik de zender aan doe, echter als ik eerst de zender uitzet en de tank nog niet dat komt er een kabaal van hier tot gunter... Dsu ff aanleren eerst tank uit en dan zender uit :lol: .

gr. Gideon
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Die volgorde is met alle R/C voer/vaar/vliegtuigen sowiezo aan te raden, eerst model uit en dan pas de zender.
Bij opstartten eerst de zender aan en dan pas het model.
Op die manier voorkom je mogelijk (dure) ongelukken met je geliefde modelletje.
Gideon van der Giessen

Hugo bedankt,

Dit wist ik eigenlijk wel, maar had er gezien de reactie van Stefan ff niet aangedacht :oops: .

Gr Gideon
Gideon van der Giessen

'Eindelijk' een update :lol: .

De laatste tijd uiteraard wel wezen bouwen helaas ook erg druk gehad dus, maar stapje voor stapje kom ik vooruit...

Luikje uitgezaagd en periscoop beschermer(s) geplaatst, de rechter is draaibaar... en de linker zit er inmiddels ook op (niet op de foto)
Afbeelding

Aangezien het luikje van Wecohe iets dunner is als het plastick van Tamiya moest ik het stootrandje wat opvullen vandaar het trappetje...
Afbeelding

Motorluik ook maar gelijk uitgezaagd, ditmaal komt de dikte wel overeen met elkaar.
Afbeelding

Tussendoor ff uitlaatjes gesoldeerd.
Afbeelding

Onderkant aan het prepareren zodat ik deze alvast kan spuiten en het loopwerk geheel kan monteren, dan moet er wel ook nog wat zimmerit toegepast worden. Vindt zelf het resultaat niet gek. Ik heb hiervoor 2 komponenten apoxy en een 6mm brede beitel gebruikt. Gezien de plaats van het zimmerit leek mij dat deze niet geheel schadevrij moet zijn.
Afbeelding

Onderkant inmiddels gedemonteerd en klaargemaakt voor de primer.
Afbeelding

En dat is de huidige status. Binnenkort hopelijk meer. 8)
Peter Kapteyn
Contacteer:

Bericht door Peter Kapteyn »

voor de zimmerit 2 componenten epoxy gebruikt maar wat plamuur of 2 componenten iets anders?

ziet er goed uit zo op de foto's

grtz
-------------------------------------------------------
Kapteijn Klassieke Automobielen
Restauratie - Revisie - Onderhoud - Modificatie

www.kapteijn-bv.nl
Gideon van der Giessen

@Peter:

2 componenten iets anders :wink: .

Ik heb het Bij Ton van ScaleLine gekocht en je gebruikt het voor zimmerit maar ook voor lasnaden. ook staat op de verpakking dat je er porselein mee kan repareren en nog meer.

@een ieder die het lezen wil :lol: .
Een kleine update.

De onderbak en het loopwerk eerst in de primer gezet (Tamiya Surface Primer)...
Afbeelding

Hierna alles is Panzer Dunkelgelb 1943 (Modelmaster nr 2095) gespoten. Omdat Cuckoo door de britten in een olijf groene kleur is geverfd lijkt dit misschien overbodig. mijn achter liggende idee hierbij is dat Cuckoo waarschijnlijk in het veld is overgeverfd en ze dus nooit overall bij konden komen dus zal er hier en daar nog wat geel te zien zijn geweest. voornamelijk in de wielkasten. Voor de olijfgroene kleur heb ik Olive Drab (ANA 613) van Modelmaster (nr 2050) gebruikt. Ik heb bovenstaande kleuren vergeleken met de kleuren van een churchill tank en de panthertank die in het tank museum in Bovington (Engeland) staan.
Afbeelding
De geel is precies de juiste kleur de olijf groen is de juiste kleur maar een tintje te licht. Om kleurverschil te voorkomen ga ik de verf niet mengen, je ziet het verschil alleen als je hem naast een levensechte tank houd, dus...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het weer voor nu...
Peter Kapteyn
Contacteer:

Bericht door Peter Kapteyn »

hey gideon,

thnx.. ik heb deze week vrij dus ga ik maar eens richting zetten voor dat 2componenten spul van ton :-)

ziet er strak uit allemaal

grtz
-------------------------------------------------------
Kapteijn Klassieke Automobielen
Restauratie - Revisie - Onderhoud - Modificatie

www.kapteijn-bv.nl
Peter Dierckx
Contacteer:

Bericht door Peter Dierckx »

mischien is dit een open deur intrappen, maar je mag eigenlijk niet dezelfde kleur gebruiken als in het echt, dit omdat hoe kleiner een model is, des te minder lichtinval het heeft, des te donkerder het lijkt. Ik heb onlangs een tabel gevonden met verlichtingspercentages per schaal. Jammer genoeg voor de Luftwaffe.
tenzij ik mij sterk vergis natuurlijk :)
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
Gideon van der Giessen

Peter,

Voor mij zat deze deur nog goed afgesloten...

Maar goed kleur is ook niet exact hetzelfde en ik vind de kleur mooi dus ik hou het hierbij :wink: Maar wel bedankt voor de reactie.
Gideon van der Giessen

Maandje verder, maar niet echt veel opgeschoten met de tank (druk druk druk), hier een kort overzichtje...

Na het airbrushen de loopwielen gemonteerd.
Afbeelding

en de tracks gemonteerd. Na een moeilijke start, en goede hulp van het forum en van Rob Wernars tijdens de Haagse bouwavonden :D , uiteindelijk een tank die rijdt.
Afbeelding

Tijdens de Haagse Bouwavonden een begin gemaakt met het schilderen van een figuur. In dit geval een prachtig figuur van Scale-line. Uiteraard is het figuur Brits. IK vindt het resultaat tot nog toe voor een eerste keer niet verkeerd 8)
Afbeelding

Afgelopen weekend eindelijk verder gegaan met het achterdek van de panther alle plastick delen die vervangen gaan worden door Wecohe spul van de tank afgesneden, gebeiteld, geschuurd, etc.
Afbeelding

Dat was het weer. OM het uniform van het figuur een beetje natuurgetrouw te kunnen schilderen een boek via e-bay besteld. Echter door een staking van de posterijen aldaar is deze wat verlaat.

Hopelijk is de volgende update iets sneller dan deze :P
Gideon van der Giessen

Mijn hoop dat de volgende update snel zou volgen is ongegrond geweest. Maar gelukkig is het wachten voorbij. In de tussentijd ben ik naast Cuckoo ook nog bezig geweest met een Schwimmwagen, figuurtjes schilderen (tijdens de Haagse Bouwavonden) en met me racebaan. Uiteraard dient er tussendoor geld verdient te worden om dit alles te kunnen bekostigen. Tot zover het verzinnen van smoesjes.

De volgende foto's laten het achterdek zien in de huidige status.
Afbeelding

Afbeelding

En hieronder de figuurtjes waar ik mee bezig ben...

Afbeelding
Afbeelding

Wellicht is het jullie opgevallen dat de foto's helderder zijn dan de vorige keer dit komt omdat ik een nieuwe fotocamera heb. ipv 2 mega pixels heb ik er nu 12,2 :D .

De volgende update volgt wel binnen dit jaar :lol: .
Rick Braat
Contacteer:

Bericht door Rick Braat »

Begint er al goed uit te zien zeg :wink:
Ga zo door :!:
Rick

Afbeelding
Gideon van der Giessen

Ongelooflijk zomaar een snelle update...

Achterdek is zo goed als klaar, roosters geplaatst en het handvat aan het motorluik bevestigd.

Afbeelding
Afbeelding

Ook nog wat verder gegaan met de achterkant. beschermers rond de uitlaten aangebracht. Eerst hieronder een stukje geel geverfd, dit in verband mijn zienswijze dat de tank in het veld geverfd is en ze nooit overal goed bij konden komen zoals ook onder de uitlaatbeschermers. Ook gelijk de uitlaten een beetje laten roesten, Ik vindt dit best geslaagd..

Afbeelding
Afbeelding

Dat was hem weer.
Gideon van der Giessen

Daar is ie weer.

Nadat ik de plaatjes van de echte cuckoo nog eens bekeken had, kwam ik er achter dat er iets fout zit bij mijn versie. De uitlaat was niet geheel correct, de 'basis'waar de uitlaatpijp uit komt is bij het origineel vierkant en bij mij rond. Na wat getwijfel er toch voor gekozen dit aan te passen. Derhalve met de dremel de pijpjes los geslepen en basis verwijderd, en deze vervangen door de standaard tamiya basis.

Afbeelding

Volgende punt was het ontsnappingsluik aan de achterkant van de toren, hiervoor heb ik er een besteld bij WeCoHe. Moet zeggen ziet er erg goed uit, kan zelfs vergrendeld worden.
Open:
Afbeelding
Dicht:
Afbeelding
Luikje op zijn plaats.
Afbeelding

Toen dit gebeurt was kon ik eindelijk een begin maken met de toren. Ik heb inmiddels ook een vroege mantel van WeCoHe binnen welke qua grootte goed past maar qua bevestigingspunten totaal niet (is blijkbaar niet voor de tamiyaversie bedoeld). Toch een oplossing kunnen bedenken waarvan ik binnenkort een foto zal plaatsen. Hierondel een foto van de toren met mantel en loop, ziet er al best gaaf uit.

Afbeelding

Dit was hem weer... tot de volgende update!
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast