Ongelijke tracks
-
Paul Adolph
Ongelijke tracks
Op mijn HL Panzer III is hangt de linker track wat losser dan de rechter. Dit verschil is heel duidelijk te zien, en ik heb al eens gehad dat de track losliet tijdes het rijden.
Ik heb beide tracks eraf gehaald en vergeleken. Er zit geen verschil in (heb zelfs de deeltjes geteld, beide 92). Aan de ophanging ligt het in ieder geval niet, want toen ik de tracks omwisselde was de rechter weer wat losser. Is dit een bekend probleem? En wat raden jullie me aan?
Ik heb al geprobeerd 1deeltje er tussenuit te hallen, maar dan krijg ik de 'm amper om de wielen heen :/
Ik heb beide tracks eraf gehaald en vergeleken. Er zit geen verschil in (heb zelfs de deeltjes geteld, beide 92). Aan de ophanging ligt het in ieder geval niet, want toen ik de tracks omwisselde was de rechter weer wat losser. Is dit een bekend probleem? En wat raden jullie me aan?
Ik heb al geprobeerd 1deeltje er tussenuit te hallen, maar dan krijg ik de 'm amper om de wielen heen :/
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Hoi Paul,
Zoals je er al bent achter gekomen het ligt niet aan de tracks.
De veren die voor de trackspanning zorgt is standaard eigenlijk iets te slap.
Tanktoko heeft een setje sterkere veren in zijn programma.
http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/view_p ... C-PIII-MV4
Zoals je er al bent achter gekomen het ligt niet aan de tracks.
De veren die voor de trackspanning zorgt is standaard eigenlijk iets te slap.
Tanktoko heeft een setje sterkere veren in zijn programma.
http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/view_p ... C-PIII-MV4
Gr,
Tuur.
Tuur.
-
Paul Adolph
Ik ben pas over 2 weken terug in Nederland, dus ik kan nog geen nieuwe veren bestellen, maar ik heb de ophanging nog eens bekeken. Het kan niet aan de veren liggen want de wielen staan links en recht gewoon gelijk. En als ik de linker track aan de rechterkant doe, blijft hij los hangen. En de andere blijft goed zitten, maakt niet uit aan welke kant.
-
Johan van den Hoven
-
Paul Adolph
-
Gert vd Born
Ongelijke tracks
Hallo Paul,
Heb je de as afstand van het aandrijfwiel tot aan het spanwiel al opgemeten. Natuurlijk van li. en re. Kan zijn dat een tandwielbakbak niet geheel juist staat. Anders denk ik dat een wiel of meerdere wielen in de veren blijven hangen.
Wacht je reactie af.
Mvg Gert
Heb je de as afstand van het aandrijfwiel tot aan het spanwiel al opgemeten. Natuurlijk van li. en re. Kan zijn dat een tandwielbakbak niet geheel juist staat. Anders denk ik dat een wiel of meerdere wielen in de veren blijven hangen.
Wacht je reactie af.
Mvg Gert
-
Paul Adolph
Ik heb de lengte tussen het aandrijfwiel tot het spanwiel opgemeten aan beide kanten, er zit geen duidelijk verschil tussen.
Nou heb ik de tank opengeschroefd, om die tandwielbakken eens te bekijken, en ik kwam erachter dat de as van het linker aandrijfwiel wat meer speling heeft. Zijn die tandwielbakken op een bepaalde manier af te stellen?
Dit zijn trouwens de foto's die ik heb gemaakt:
Rechts:

Links:

Nou heb ik de tank opengeschroefd, om die tandwielbakken eens te bekijken, en ik kwam erachter dat de as van het linker aandrijfwiel wat meer speling heeft. Zijn die tandwielbakken op een bepaalde manier af te stellen?
Dit zijn trouwens de foto's die ik heb gemaakt:
Rechts:

Links:

-
Gert vd Born
Ongelijke tracks
Hallo Paul,
Iets speling in de as is volgens mij niet het probleem. Als ik de foto's bekijk lijkt de linkertrack meer door te hangen vanwege het voorste loopwiel. Of dit is optisch bedrog. Als het lijkt wat ik denk dan zijn de veren een oplossing.
Mvg Gert
Iets speling in de as is volgens mij niet het probleem. Als ik de foto's bekijk lijkt de linkertrack meer door te hangen vanwege het voorste loopwiel. Of dit is optisch bedrog. Als het lijkt wat ik denk dan zijn de veren een oplossing.
Mvg Gert
-
Paul Adolph
-
Gert vd Born
Ongelijke tracks
Hallo Paul,
Heb je de tank al open gemaakt? Zo niet dan de leverancier aanspreken. Hij zal je dan een deugdelijk exemplaar moeten leveren of een andere oplossing moeten aanbieden. Volgens mij ben ik niet de leverancier of wel? Ga nu dus niet met andere oplossingen komen. Je hebt gewoon recht op een goed product.
Mvg Gert
Heb je de tank al open gemaakt? Zo niet dan de leverancier aanspreken. Hij zal je dan een deugdelijk exemplaar moeten leveren of een andere oplossing moeten aanbieden. Volgens mij ben ik niet de leverancier of wel? Ga nu dus niet met andere oplossingen komen. Je hebt gewoon recht op een goed product.
Mvg Gert
-
Paul Adolph
Ik heb de tank wel al opengemaakt ja.. ik wist niet dat dit kwaad kon ivm garantie. Maar een ander probleem is dat ik deze tank in Polen heb gekocht, dus terugbrengen wordt een beetje lastig :/
Nouja, ik zal er maar mee moeten leren leven. En als ik weer geld over heb voor m'n volgende tank (Tiger I) weet ik nu in ieder geval waar ik hem hier in Nederland kan bestellen
In ieder geval bedankt iedereen!
Nouja, ik zal er maar mee moeten leren leven. En als ik weer geld over heb voor m'n volgende tank (Tiger I) weet ik nu in ieder geval waar ik hem hier in Nederland kan bestellen
In ieder geval bedankt iedereen!
- Rick Braat
- Contacteer:
-
Marcel Hambuckers
- Contacteer:
Hoi Paul,
Ook ik had een klein probleempje met de niet goed zittende tandwielbak van de PIII.
Je kunt de bak eruit halen en de richtpinnen die voor de ''juiste'' plek zouden moeten zorgen weghalen. Eventueel de schroefgaten van de bak iets opboren, uitrichten en weer vastschroeven.
En klaar is Klara...
Ook ik had een klein probleempje met de niet goed zittende tandwielbak van de PIII.
Je kunt de bak eruit halen en de richtpinnen die voor de ''juiste'' plek zouden moeten zorgen weghalen. Eventueel de schroefgaten van de bak iets opboren, uitrichten en weer vastschroeven.
En klaar is Klara...