Relais in Leo 2 voor stilstaand gassen??

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Arie de Koning
Contacteer:

Relais in Leo 2 voor stilstaand gassen??

Bericht door Arie de Koning »

Nogmaals hallo,

Ook in dit forum ergens gezien.

Relais tussen de regelaars en de motoren. Lekker gassen en niet rijden. Die relais zijn vast bij Conrad te koop maar welke?? En is er een draadje of beschrijving of schema hoe eea aangesloten moet worden??

Ennehh als ik mijn luidsprekerbox verwijder of openzaag om ruimte te maken voor rookgenerator, accu, relais of wat dan ook, hoe zal dat het geluid beïnvloeden??

Nogmaals groeten
Arie
Ik ga de macht grijpen!!

Als modelbouw je hobby is heb je altijd werk!
John Canton

Bericht door John Canton »

Allo ,

Heeele goede vraag Adrie...zit daar bij mijn Leo II ombouw ook al een tijdje aan te denken..
De Leo heeft en mooi geluid...maar dat komt pas bij hogere snelheden echt goed tot leven..en ik rij nooit zo hard met een tank...

Ik geloof dat Arthur dit soort relais in z`n Sherman en Leo ingebouwd heeft..hij zal ons meer kunnen verteellen.
Wordt nou toch weer eens tijd dat die Panther klaar komt..kan ik tenminste weer eens met de Leo verder... :?

Grrr...oeten...
Arie de Koning
Contacteer:

Bericht door Arie de Koning »

Allo John.

Wat ook mooi lijkt is: veel gas bij weinig snelheid!! Zoals wanneer hij in een lage versnelling staat en optrekt of zo. (Schakelt een leo eigenlijk)??

Maar dat geldt ook voor andere tanks. Ik heb op mijn zender ingesteld dat ik na het omgooien van een schakelaar nog max ong 25% snelheid over heb over het hele knuppelbereik. Helaas blijft het gas ook laag. Veel gas en schakelen...... dat zou wat zijn.

Groeten
Arie

PS net het BTN aanmeldingsformulier gedownload!!
Ik ga de macht grijpen!!

Als modelbouw je hobby is heb je altijd werk!
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Arie de Koning schreef:(Schakelt een leo eigenlijk)??
Het is een automaat.....die schakelt wel maar schakelgeluid zoals met tussengas heeft ie dus niet.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Ik heb een relais tussen de aandrijfmotor en DMD gemaakt.
Het belangrijkste is dat het het vermogen van de motor aan kan.

En om de motor langzamer laten lopen terwijl de het gas vol open staat kan met meerdere diodes in serie op de aandrijf motor.
En weerom moeten die ook tegen het vermogen kunnen.
Gr,
Tuur.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast