Afgelopen woensdag kwamen ( met de rest ondedelen voor de Axel-Panther) ook eindelijk m`n Kenny-Kong T-66`s voor de Sherman aan...
En jonge ,wat zien die er mooi uit....
Het is wel even ontnuchterend als je merkt dat er toch wat werk bij komt kijken om ze te monteren..
Maar opzich valt dit ook wel weer mee ,en het monteren is goed te doen...

De pennen zijn ongeveer 2mm te lang en moeten dus afgeslepen worden..
Dit heb ik met de Dremel gedaan...
In nog geen 18 min waren 78 pennen ( voor 1 track ) netjes op maat..
Dat ging lekker vlot dus..

De pennen heb ik met Locktide 648 geborgt...
Vandaag was het tijd om de plastiktrax in een hoek "te gooien" en de metalen schoentjes op de Sherman te leggen..

En daarna een test-run op de glade keukenvloer...
De tracks lopen nog niet helemaal mooi rond....
Ze zijn nog wat stijf....waarschijnlijk omdat bij het borgen toch een pietsje Locktide naar binnen is gelopen..daardoor lopen sommige links nog wat stug..
En dat terwijl ik al zo zuinig mogelijk met de Locktide ben geweest..
Bij sommige links moesten tijdens het monteren ook wat braampjes weg gevijlt worden...
Na een kwartiertje gereden te hebben stonden de trax al een stuk slapper...en ze liepen ook al beter...
Ik zal ze voor zondag nog een beetje opspannen....
de Sherman dan eens door het zand jagen ,en dan zal er wel een linkje tussenuit moeten..
Denk dat het ook beter uitziet als ze nog wat ge-weathert worden...
Als ik ze verder met de Impact-trax voor de panther vergelijk vallen me twee zaken wel op..
Waneer je specifiek naar de gietkwaliteit ,van de Impact en KK tracklinks kijkt ,dan heb ik hetb idee dat de KK van een hogere kwaliteit zijn.
De Impact links zijn een beetje "groezeliger" en de KK`s veel verfijnder..
Maar kijk je naar het gebruiksgemak ,dan liggende Impacts een stap voor.
Die komen voorgemonteerd uit de doos..kunnen zo op je tank ,zijn zelf borgend...en liepen bij m`n Panther meteen perfekt !
Greetz...