Wecohe te Florstadt

Plaats hier uitsluitend foto's van je tanks en evenementen.
Discussies zijn op dit forumdeel niet toegestaan.
Plaats reactie
Erik de Haas
Contacteer:

Wecohe te Florstadt

Bericht door Erik de Haas »

Afgelopen weekend zijn Reinier, Arthur, Rob, Karen en ikzelf naar de 2e Wecohe meetingin Florstadt geweest.

Hieronder enkele foto's van de twee dagen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reinier's bijdrage
Afbeelding

Afbeelding

Een brug voorzien van springlading
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de nieuwe aanschaf is denk ik wel duidelijk....
Afbeelding

Uli, Heike, Bernd en Ronald nog bedankt voor dit geweldige weekend.
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Ik vond de meeting in Florstadt weer zeer geslaagt. Hoewel er minder mensen en dus ook tanks waren dan verleden jaar heb ik weer bijzonder mooie dingen gezien en nieuwe vrienden gemaakt. Helaas moet ik ook bekennen dat er heel weinig gereden werdt, maar toen Reinier en Erik met hun tanks aan de gang gingen werd het wat drukker op het slagveld.
Maar goed, beginnen bij het begin, we vertrokken om 10.00 uur vanuit Wijchen naar Koblenz waar we het WTS hebben bezocht. Eerst moesten we de de Haasjes ophalen die hopeloos de weg kwijt waren, hetgeen begrijpelijk is als je geen kaart meeneemt :lol: !
Helaas was de Bergepanther niet te zien, (overigens aankomende Zaterdag wel tijdens de museumnacht) maar er was genoeg ander spul te bezichtigen. De Famo was bijzonder goed weg gestopt in een klein hoekje en daardoor amper te fotograferen. Ook hebben we kunnen genieten van overgestroomde WC's en de daarbij horende geur.
Daarna zijn we naar Florstadt gereden en hebben ingechecked in het hotel. Daarna moesten we op de de Haasjes wachten die hopeloos de weg kwijt waren, hetgeen begrijpelijk is als je een vrouw de kaart laat lezen :lol: ! Toen ze eindelijk terecht waren hebben we Uli gebelt en zijn we met Uli, Heike, Bernd en Roland gaan eten in een intiem restaurantje met TL verlichting. Maar het eten smaakte bijzonder goed, en het bier ook.

De volgende morgen hebben we een flink ontbijtje genuttigd en vertrokken we naar de Grillhutte waar de Wecohe meeting plaatsvond.
Ik was erg verheugd om Andreas te zien, die ik ken via e-mails omdat hij dezelfde versie van de Panther bouwt als ik. Zijn Panther is te zien bij de foto's van Erik hierboven. Hij bleek een schat aan info bij zich te hebben over late panthers en over infra rood apparatuur. We hebben veel en vaak over de Panther gesproken.
De 2e dag was eigenlijk meer van het zelfde: tanks, steaks, bratwurst, bier, Dixieland toiletten, pruimenvlaai en veel geouwehoer!
Maandag ochtend zijn we eerst naar de Grillhut gereden waar we Heike en Roland geholpen hebben de grote tent af te breken, waar eigenlijk geen gebruik van is gemaakt omdat het 27 graden en zonnig was. Overigens waren er wel zeer veel muggen aanwezig! De bulten jeuken nog steeds.
Nadat de tent afgebroken was zijn we naar Uli's huis gereden waar we koffie in de tuin hebben gedronken. Daarna hebben we Uli's hobbyruimte bekeken en de voorraad Wecohespulletjes. Reinier en Arthur hebben wat restmateriaal meegekregen voor hun scratchbuild praktijken, Reinier is er zelfs in geslaagt een prototype van de Pantherromp en toren mee te nemen! Om 12.00 uur zijn we richting Nederland vertrokken, en kwamen we rond 16.30 uur aan in Wijchen, na overigens een kleine stadstour door Keulen gemaakt te hebben dankzij dhr Tomtom.

Ik vond het weer een bijzonder geslaagd weekend, en ga volgend jaar zeker weer!

Hier volgen mijn foto's:

Afbeelding
Een klein beetje natuur, gemaakt vanuit de wc op de 3e etage van ons gezellig hotelletje.

Afbeelding
De ontbijttafel.

Afbeelding
Nieuw project: Stug 3.

Afbeelding
Afbeelding
Panzer III.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sd.Kfz 250 + 251.

Afbeelding
Kingtiger, jammer van het kruis vooraan aan de zijkant!

Afbeelding
De 2e dag was Karen uitzonderlijk rustig: ideaal!

Afbeelding
Een van de vele discussies, met links staand op de achtergrond met wit shirt Andreas, die ook met een Wecohe Panther bezig is en exact dezelfde uitvoering maakt als ik.

Afbeelding
De Grillhutte met Chefkok Uli waar de heerlijke steaks, bratwursten en Gulashsoep werden gemaakt, en koffie, bier en frisdrank te verkrijgen was.

Grrroet'n,
Rob
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Zo deze ziet er erg goed uit. Compleet wecohe onderstel? Duidelijk geen HL :roll:

Afbeelding

Martin
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Sorry, ik was misschien niet helemaal duidelijk!
Het is een Wecohe project, en wordt helemaal door hun gemaakt en heeft niets te maken met Hen Long en dergelijke. Voorlopig zijn ze alleen nog met de romp bezig. Leuk detail is dat de Idlerwheels weken zoals het orgineel.

Grrroet'n,
Rob
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Ziet er in ieder geval prachtig uit! Had ik moeten hebben voor m'n SU76i :roll:
Erik de Haas
Contacteer:

Rob Wernars schreef: Om 12.00 uur zijn we richting Nederland vertrokken, en kwamen we rond 16.30 uur aan in Wijchen, na overigens een kleine stadstour door Keulen gemaakt te hebben dankzij dhr Tomtom.
Daarvoor heb ik geen dure Tom Tom nodig, maar een Karen (niet van Philips :D )
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Hee, dus ze leven gewoon, heb al twee maanden geleden een bestelling gedaan en betaald maar hoor en zie helemaal niks............ook op drie keer mailen daarna niks gehoord.

Da's dus 1 van de redenen waarom ik Wecohe als dealerschap af ga stoten binnenkort, heb daar geen zin meer an.
Erik de Haas
Contacteer:

@Hugo
Had het maar aan ons vijfen doorgegeven, dan hadden we het voor je mee kunnen nemen.
Ter plekke ging het namelijk erg snel 's avonds besteld en de volgende morgen afgeleverd.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Hier mijn bijdrage:
Zo als gewoonlijk maak ik weer veel te weinig foto's
Afbeelding
Na het inpakken van de auto probeert Rob uit te leggen aan de tomtom waar we heen moeten :wink:

In het museum in Koblenz staan dus helaas de voertuigen nog al op elkaar gepakt.
(ik vraag me af waar de BergePanther straks moet staan) :?
Afbeelding
oa. een Stug.....

Afbeelding
....en een hoop vliegdingen.

Afbeelding
Een foto vanuit de wc maar dan iets eerder.
(Het is relax pissen met zo'n uitzicht) :oops:

Zaterdag bij de grilhut veel cola gedronken.
(ik werd alleen niet zat) :roll:
Afbeelding
Er waren ook een paar grote jongens ( 1/10 & 1/8 )

Afbeelding
Met een likje verf ziet een standaard HL pzIII er heel anders uit.

Afbeelding
En met een paar aanpassingen nog beter.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rob die peinzend naar de Panther van Andreas kijkt.
(sorry Rob) :wink:

Afbeelding
En iedereen die bij de meeting kwam kreeg van Uli een mooi strak stukje Photo etch als aandenken.

Zondag ook nog in de fabriek van Wecohe geweest maar vergeten foto's te maken.
Er staat voor een klein kapitaal aan machines en materiaal.
En dan realiseer je pas echt waarom de modellen en onderdelen die ze produceren zo duur zijn.
Gr,
Tuur.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten