Beste Tankers,
Sinds kort ben ik in het bezit van een HL Tiger "Tika". Ik wil wat effecten aanbrengen, zoals modder, zand etc. (Tamiya weathering stiften)Stel je nu eens voor dat ik met de tank daarna door nattigheid heen zal gaan (plasje water of zo). Dan ben ik mogelijk de effecten kwijt. Ik zag eens iemand die zijn tank, na het aanbrengen van de weathering effecten, voorzag van een laagje matte heldere lak. Welke lak moet je hier eigenlijk voor hebben? Kun je deze lak ook over de decals spuiten?
Ik hoor het graag van jullie....
M.vr.gr.
Marcel
verf op Heng Long Tiger
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
vernissen
Hallo, als eerste wil ik je waarschuwen, Rij nooit door een plasje water met een henglong tank. Deze zijn asbsoluut niet waterdicht. Denk maar aan de plaats waar je accu ligt. Lekker dicht bij de grond, en je elektronica kan echt niet tegen water.
Als je je tank wil weatheren dan kun je hem inderdaad daarna met een matte laklaag voorzien. Ga naar je modelbouwwinkel en koop een matte vernis. Revell, Humbrol, Testor, het maakt niet uit welke je neemt. Vertel er gewoon even bij wat je ermee gaat doen en je krijgt de goede vernis mee. Gebruik geen spuitbussen uit de bouwmarkten want die zijn niet matt genoeg.
Veel succes met je weatheren.
Als je je tank wil weatheren dan kun je hem inderdaad daarna met een matte laklaag voorzien. Ga naar je modelbouwwinkel en koop een matte vernis. Revell, Humbrol, Testor, het maakt niet uit welke je neemt. Vertel er gewoon even bij wat je ermee gaat doen en je krijgt de goede vernis mee. Gebruik geen spuitbussen uit de bouwmarkten want die zijn niet matt genoeg.
Veel succes met je weatheren.