Laadtijden

Voor technische vragen en handige tips

is mijn laadtijd lang of kort

lang
9
60%
kort
4
27%
gemiddeld
2
13%

Totaal aantal stemmen: 15

Kevin Rijnders

Laadtijden

Bericht door Kevin Rijnders »

hey,

ik wil wel weten wat jullie gemiddelde laadtijden zijn
als ik 5 uur oplaad kan ik 15 min rijden

Kevin Rijnders
Jeffrey Damen

Bericht door Jeffrey Damen »

mij mij is een kwartier laden een kwartier rijden :?

het wordt eens tijd voor een nieuwe accu :cry:
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Ik laad een 3300 in 15 minuten (op 4Amp.) en kan er (in de Tiger met twee accu's) zo'n uur op rijden afhankelijk van de ondergrond, op een stenen oppervlak rijd ik er wel meer als een uur mee.
Ik gebruik de Vapextech accu's die ik zelf verkoop.
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Nou dat is heel duidelijk een heeeeeele!!! slechte akku, zou maar gauw een nieuwe bij Hugo kopen.
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

:? Licht er aan met hoeveel miliampere/ampere je laad als je met 25 mah laad dan kun je wel twee dagen laden en dan rij je nog niet :wink:

Tis net wat hugo schrijft :D en het aloude verhaal: wat / waarmee / hoeveel/ wat van accu, je laad.
Als je goed zoek opt forum is er genoeg over te vinden.
en een keer een aantal keren je accu laden en ontladen om te zien hoeveel je er werkelijk weer uit kunt ontladen en wat je er in laad is ook niet verkeert aan de hand daarvan is te zien hoe gezond je accu nog is :wink:

gr marcel
luttenmountain
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

En als je een NiCad accu gebruikt zou ik die maar zo snel mogelijk bij het chemisch afval dumpen en een NiMH bestellen :roll:
Zodra zo'n NiCad last van geheugen effect heeft (wat je bij een NiMH dus niet hebt) kun je het shaken, dan kun je dat ding dagen lang proberen te ontladen en (al dan niet langzaam) weer op te laden maar het geheugen effect krijg je er nooit meer helemaal uit, wat inhoud dat je dus nooit de volle mAh capaciteit die er op staat er ook weer in krijgt.
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

Hugo Jong schreef:En als je een NiCad accu gebruikt zou ik die maar zo snel mogelijk bij het chemisch afval dumpen
:shock: Bestaan die nog dan :shock: :?

gr marcel
luttenmountain
Rick Braat
Contacteer:

Bericht door Rick Braat »

Wat is lang en wat is kort...?

Mijn accu laadt 45 min en daar kan ik 10 min volgas met m'n R/C auto mee rijden...

Hoe dat met een tank zit? Dat is nog even afwachten :roll: :wink:
Rick

Afbeelding
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Marcel Rientjes schreef::shock: Bestaan die nog dan :shock: :?
'T kunnen er niet veel meer zijn......
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Rick Braat schreef:Wat is lang en wat is kort...?
Lang = 5 uur laden
Kort = 5 minuten rijden
En hoe lang is een chinees natuurlijk :roll:

Met een R/C auto een accu in 10 tot 15 minuten leegrijden is volledig normaal, als de accu al met 5 minuten leeg is is er echt wat mis met die accu.
Kevin Rijnders

jahh...

we hebben een mailtje gestuurd en hopen we op goed antwoord (anders kom ik ze persoonlijk uitmoorden :D) !

Kevin Rijnders
Jeffrey Damen

Bericht door Jeffrey Damen »

Marcel Rientjes schreef:
Hugo Jong schreef:En als je een NiCad accu gebruikt zou ik die maar zo snel mogelijk bij het chemisch afval dumpen
:shock: Bestaan die nog dan :shock: :?

gr marcel
bij mij ja :wink: :D

wil er iemand zijn oude accu doneren , dan heeftie wat gezelschap.
Als enige nicd accu op de wereld is ook maar alleen :cry:
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Bij mij duurt 't opladen thuis wel behoorlijk lang.

Ik ontlaad eerst mijn accu voor 't opladen.
Dan laad ik met ongeveer 3,5 ah(afhankelijk van de accu) en dan kan ik na afloop op 't display kijken hoeveel mah er is in gegaan.
Is dit te weinig naar mijn zin dan herhaal ik die cyclus ontladen/laden
Blijkt na een aantal sessies dat er weinig verbetering in zit dan pas kan die accu vertrekken :lol:

Vooral accu's die een tijd niet zijn gebruikt worden lui, en schud ik op die manier ff wakker
Kevin Rijnders

jah, het is ook een Nicad en hij heeft gister 23 uur lang geladen en bleef bij die 10 minuten dus hebben we een klachtbrief opgestuurd en willen een nieuwe tank :D

op hoop van zege! xD

Kevin Rijnders
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

We hebben het bij de Monster Hummer van mijn zoon een keer heel erg goed kunnen constateren, daar had ik nog twee wat oudere NiCad's voor, die waren (in Gemert op de crossbaan tijdens onze eerste BTN meeting) echt in een zucht leeg, daarna duwden we er een 3300NiMH in en.......de auto reed om te beginnen veel harder en reed uiteraard ook veel langer, tussen de 10 en 15 minuten.

Nou Kevin, nieuwe tank.....zal hooguit een nieuwe accu worden denk ik....
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast