Bergepanzer 2

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

He Niek, Leuk filmpje, wel de volgende keer de bovenbouw erop leggen he :wink:

Er lijkt genoeg kracht te zitten in je aandrijving, draait ie op 7,2/12/14,4 volt?
Niek Peeters

Bericht door Niek Peeters »

Hoi Bas,

Zodra ik de bovenbouw erop legde kreeg ik volop storing. :(
Heeft denk ik te maken dat de complete opbouw van Alu is, want alleen met het onderstel krijg ik geen storing. Heb al beetje rond gekeken en blijkt toch een veel voorkomend probleem te zijn bij compleet metalen tanks. De antenne ver genoeg uit de tank en in een antennebuisje steken schijnt al te helpen..

Nu rijd ie op 7,2V, maar later is nog 12 of 14,4 V gepland. De regelaar zelf kan toch 24V, en de Bpz besturing tot 12V.

Grtz,
Niek
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

1 ding vergeten: massa.

Zorg dat alles goed geaard is, alle metalen onderdelen op elkaar aansluiten zodat deze een gelijke spanning krijgen en dan aansluiten op de massa van de accu.

Groet,
jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

jan vd poel schreef:1 ding vergeten: massa
Dat kan ook hele rare dingen veroorzaken ja, net als bij een auto, dat als je je richtingaanwijzer aanzet dat je achterlicht gaat knipperen b.v.
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Dan is er iets verkeerd aangesloten Hugo.

Gebeurt in de bouw ook wel eens, badkraan open komt er gas uit, gasfornuis aan spuit er water omhoog. (geintje)

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Massa sluit je aan op de - pool van de accu :lol: tenminste dat deden wij bij onze varende metalen koekjes trommel :lol:

Bij mijn Wedico vrachtwagen (ook helemaal metaal) heb ik uiteindelijk na heel veel ontvangst problemen( hierdoor o.a. 3 doorgebrande regelaars).
Een plastic antenne buisje gemonteerd waardoor de antenne draad gaat.
Sindsdien geen 1 storing meer.
Zowel de ontvanger als de antenne draad komen dus allebei niet in aanraking met 't metaal.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast