NATO-Airbase Geilenkirchen

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
Plaats reactie
John Canton

NATO-Airbase Geilenkirchen

Bericht door John Canton »

Allo ,

Afgelopen weekend was er een opendag georganiseerd door de NATO ,
op de AWACS-Airbase in het Duitse Geilenkirchen....
Aangezien ik er op slechts 15 min. rijafstand vandaan woon ,was een bezoekje vanzelfsprekend.... :wink:
Het evenement was bijzonder goed georganiseerd ,en er waren voor deze gelegenheid verschillednde gevechtstoestellen van meerdere NATO-landen aanwezig...
Daarnaast waren ook de AWACS-toestellen (NATO) ,die in Geilenkirchen hun thuisbasis hebben voor het publiek toegangelijk gestelt.
De veiligheidsmaatregelen en voorschriften bij dit soort evenementen zijn natuurlijk aanzienelijk en er werd dan ook hier geen uitzondering gemaakt...
Personenauto`s moesten ver van Basis worden geparkeerd ,waarbij pendelbussen voor het direkte vervoer naar de basis werd ingezet ,en elke bezoeker werd bij de ingang gefouileerd en gescreend...
Dat resulteerde in "wachtijden"maar al met al was het wachten zeker waard...

Een kleine impressie...

Afbeelding

En direkt bij de ingang...mijn favoriet... :D
De A-10 Thunderbolt II "warhtog".....ookwel de "tankbuster"genoemd...

Afbeelding

Afbeelding

En waarom zo`n succesvolle "Tank-Killer"......??
Nou...hier dus om !!

Afbeelding

Het GAU-8A 30MM Avanger kanon... :P
Ik had de gelegenheid om even een praatje te kunnen maken met de Piloot...
Hij had met dit toestel vorig jaar heel wat gevechtsmissies in Afganistan gevlogen....
Op mijn vraag of dit 30mm Kanon ook het panser van de modernste tanks als de M1 Abrahams of de Leopard 2 kon pellen ,was zijn antwoord.....no problem ,no problem at all... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Een kijkje "van binnen" let op de munitie-band en het vrij eenvoudige mechaniek en tandwielen die voor het roteren van het kanon zorgen...

Afbeelding

Een F-4 E Phantom van de Turkse Luchtmacht...

Afbeelding

De indrukwekkende USAF B-52 Bommenwerper was ook aanwezig...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wachtijden om een kijkje binnen in de AWACS toestellen te mogen nemen ,waren behoorlijk lang... :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs de next-gen Eurofighter was aanwezig !! :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En kijk....er stond ook een ME-109 !!! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

En ook wat "rollend materieel"....

Afbeelding

Greetz.....grrr...
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Mooie beelden. Zelf even op de open dagen van de Luchtmacht geweest (wel 45min, de rest van de dag file gereden). Blijft toch leuk....vliegtuigen :)

Demonstratie Turkse luchtmacht met (ex-Nederlandse) NF-5's was erg mooi! Ook daar overigens Warthogs (super gewoon) en interessante kisten zoals de Saab Gripen, F-18, F-16, F-4, NH-90, Awacs, F-104, Gloster Meteor en Chinooks.

Martin
Rick Braat
Contacteer:

Bericht door Rick Braat »

Oeeeh mooie fotos :D vliegtuigen blijven toch mijn favoriet :wink:

Die B-52 is indrukwekkend he :P hijs echt MEGA groot :mrgreen:
Rick

Afbeelding
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast