Project Panther G. is klaar!!!!!!!!!!

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Project Panther G. is klaar!!!!!!!!!!

Bericht door Rob Wernars »

Dame en heren,

Op veler verzoek hier mijn vorderingen met de Panther G. Zoals jullie zien is er eigenlijk niet gebeurd sinds de laatste meeting in Zetten.
De passing van de onderdelen is perfect, en er is geen putty of dergelijke gebruikt, alleen op het de achterplaat heb ik enkele schroeven verborgen onder putty van tamiya. De lasnaden zijn gemaakt met Magic Sculpt en een kleine schroevendraaier.
Na een pauze van enkele weken ben ik weer 100% gemotiveerd om weer verder te gaan met de bouw, dus is het waarschijnlijk dat er binnenkort meer foto's zullen volgen.

Grrroet'n,
Rob

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rob Wernars op 12 apr 2008, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
harry hofstede

Bericht door harry hofstede »

:D @rob,ik ben blij dat je het plaatsen van foto's onder de knie hebt.ik ben benieuwd hoe ie word. :D :D
John Canton

Bericht door John Canton »

Hoi Rob...

Yep...dat met die foto`s is goed gelukt... :wink:
Het wordt dus een late Gustav...met achter een stalen wiel...
Laat je de mg-ring op de com.cuppola ook weg ?

Het ziet er inieder geval al goed uit....mooi ook dat het motorluik echte scharnieren heeft...
Komt geen IR op...ofwel ?
Op sommige foto`s zie je bij verschillende Gustav`s een laddertje op het achterpazer [ bij de uitlaten] zitten..anderen hebben dit ook wel opzij..kennelijk om de meerijdende infanterie het opstappen wat te vergemakkelijken...ziet er best interresant uit. :wink:

Wordt een mooi bouwbericht Rob...

Greetz....
Gijs Briene

Bericht door Gijs Briene »

Hee Rob,
Weer geland :wink:
Heel mooi model meer fotos BIETE
Gijs
harry hofstede

Bericht door harry hofstede »

:wink: kennelijk om de meerijdende infanterie het opstappen wat te vergemakkelijken :wink:

hee john,heb jij enig idee hoe hoog,groot, een panther is? ook de bamanning zal er gemak van hebben.
John Canton

Hoi Harry...

Of ik weet hoe groot ,en hoog een Panther is ? :?

Het antwoord is...JA...
En met uitrusting en wapen op een tank klimmen ,is zeker niet gemakkelijk...
Maar een Sherman is ook behoorlijk hoog.... :wink:

Greetz...
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Tsjaa, hoelang is een Chinees en hoehoog is een Panther...
Trek voor het gemak even zo'n 100cm voor de toren af blijft er 2mtr chassis hoogte over.
John Canton

Hoi Hugo..

Tja...tegen wie zeg je dat...
Ik sta hier al met een zak aardappellen op een allu-klapladder... :?
2m....jaja...kennelijk was de gemiddelde duitser tegen oorlogseinde niet meer zo lenig... :oops: :lol: :oops: [sorry ,flauw ]
Waarom ben ik ook over dat rot laddertje begonnen... :?

Greetz...
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Ach John, beter over een laddertje beginnen dan over een plintenleertje :lol:

Maar het was inderdaad geen sinecure om met je bepakking en wapen op zo'n klomp staal van 2mtr hoog te klimmen, je zou er haast hoogtevrees van krijgen.
Maar met een peleton kan de eerste een kontje van een aantal man krijgen en op het laatst trekt het hele peleton 1 man naar boven dus dat laddertje is dan toch voor watjes hoor hahahahaha
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Hmmmm.
Panther = duitse tank.
Dus = duitse soldaten op duitse tank.
Maar met een peleton kan de eerste een kontje van een aantal man krijgen en op het laatst trekt het hele peleton 1 man naar boven dus dat laddertje is dan toch voor watjes hoor
Kort door de bocht:
duitse soldaten zijn watjes.

Tja, dan moet je wel 2e worden.

Groet,
Jan

(melige bui)
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Heren, en dame ook,

Vanmorgen weer het een en ander ontvangen van fa Wecohe.
Ditmaal een hoeveelheid foto etch, Colonelicht en koplamp,
MG-ring voor de cupola (heb ik toch niet nodig), onderdelen om de uitlaten af te maken en de wieldoppen voor de loopwielen.
Kijk en huiver, als de foto's gelukt zijn!

Afbeelding

Afbeelding

De eerste P/E is voor de achterkant met onder andere onderdelen voor de uitlaten, de volgende P/E is gaas voor de roosters, dan de 2 opbergkisten voor de achterzijde met daaronder afdekkingen voor de roosters aan de rechterzijde, links daarvan wat klein P/E spul en als laatste 2 kleine sets voor de toren.
De 2e foto spreekt voor zichzelf! Gelukkig zijn de lampen reeds in elkaar gezet zodat ik dat niet hoef te doen. Dat scheelt me weer een ritje naar een bijzonder gewaardeerd BTN lid die bijzonder handig is in alles!
Nu heb ik tijd nodig om alles in elkaar te zetten.

Grrroet'n,
Rob
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Update

Dames en heren,

Na enkele avonden snijden, zagen, knippen, plakken, vijlen, schuren, turen en nog meer hobby gerelateerde zaken de volgende onderdelen in elkaar geknutseld. Als eerste de opbergkasten aan de achterzijde. Deze photo-etch onderdelen waren een echte traktatie om in elkaar te zetten. Jammer dat er niet meer op zitten. Ze zijn in elkaar gezet met behulp van secondenlijm en 2 componentenlijm. En zelfs in 1/16 schaal waren de sluitingen erg lastig, maar ben er toch trots op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens de jack, ook deze ziet er super gedetailleerd uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste heb ik een en ander aan het motordek toegevoegt, zoals de roosters.
Afbeelding
Afbeelding

Solly vool de glote foto's zou de chinees zeggen, maar ooit kom ik er wel achter om kleinere foto's te plaatsen.

Grrroet'n,
Rob
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo Rob,

Ziet er echt netjes uit.
Daar moet ik nog iets meer geduld voor krijgen.
Ga vooral zo door.
Solly vool de glote foto's zou de chinees zeggen,
Voor mij zijn ze niks te groot. Misschien licht het er ook aan op wat voor soort scherm je ze bekijkt.

Een tip, bij photobucket kun je aangeven in wel formaat je ze wilt hebben.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

:D Hey Rob
Dat ziet er super uit, Ik heb nog overwogen om zo'n setje staukisten te bestellen voor mijn panthertje( heb dit niet gedaan) maar als ik dit zo zie 8) , Mooi hoor :D

Gr Marcel
luttenmountain
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Hoi Marcel,

Het was 2 avondjes heerlijk knutselen met de Hold 'n Fold! Ik vind het jammer dat er niet meer staukasten op zitten. Alhoewel, ik heb een diepe snee in het topje van mijn wijsvinger, en dat werkt niet zo fijn. Als je P-E vijld wordt het dus zeer scherp!

grrroet'n,
Rob
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast