Zoals jullie in Overloon hebben kunnen zien ben ik begonnen met groot onderhoud aan mijn Pershing. Ik wil tijdens deze "make-over" een paar dingen doen:
Onderhoud
Alles weer even schoonmaken, vetten, kapote schokdemper vervangen etc.
Repareren
Afgebroken handvatten, periscoopbeschermers etc vervangen.
Ombouwen
Nu is mijn Pershing nog gebouwd als Korea variant. Ik wil hem nu als WOII versie bouwen. Hierbij heb ik de volgende foto als voorbeeld:

Een beetje een onscherpe opname maar als je goed kijkt zie je een extra pantserplaat op de voorkant. Die heb ik nu dus ook gemaakt:

Verder de bovenkant van de romp ontdaan van bagage, oude periscoopbeschermers, lijmresten van de bagage en de luiken van het motordek:

De luiken zullen worden uitgerust met stevigere scharnieren, dit keer van messing ipv plastic. Daarnaast zijn er nog tientallen kleine dingen die ik wil doen, o.a. plaatsen van nieuwe leds voor verlichting (al tijdje kapot) en het maken van nieuwe periscoopbeschermers.
Inmiddels heb ik de koepel ook redelijk uit elkaar gehaald. Luiken eraf, mantle eraf, elektronica eruit. Een paar van de dingen die ik met de koepel wil doen:
- Verbeteren BU led: deze ga ik nu zo plaatsen dat 'ie niet zoveel spreiding heeft.
- Corrigeren mantle: deze was niet 100% recht gelijmd de eerste keer.
- Nieuwe antennehouder achterop de koepel: origineel is afgebroken.
Dan hebben we nog de onderkant van de romp. Hiermee ben ik nog niet begonnen, maar deze wil ik ook onder handen nemen, opnieuw inrichtingen en o.a. voorzien van een rookunit...
Voorlopig genoeg te doen dus
Martin