Bevrijdingsdag 2007

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
Martin Noorloos

Bevrijdingsdag 2007

Bericht door Martin Noorloos »

Beste mensen,

Aangezien de meeste van ons toch wel een voorliefde hebben voor WOII geschiedenis en materiaal uit die tijd is het denk ik wel een idee om op een rijtje te zetten welke bevrijdingsfestivals/evenementen er zullen gaan plaatsvinden.

Dus, weet je een "place-to-be" op bevrijdingsdag, post het hier! Krijgen we hopelijk een mooi overzicht van bezienswaardigheden!

Ikzelf kwam deze tegen van het Legermuseum te Delft....

http://www.legermuseum.nl/legermuseum.n ... 00718.html

Een gezellige dag met historische en moderne militaire voertuigen. Kom alles te weten over miniatuurtanks, het rijden en besturen ervan. Gezinsrondleidingen over de bevrijding en WOII en creatieve workshops.

Het besturen van miniatuurtanks? Zijn wij uitgenodigd dan? :roll:
wesley oosterbosch

Bericht door wesley oosterbosch »

ik heb ook een mooie

op 5 mei (of 6 mei) is er in bussum "bridgehead"

dit is een re-ancment evenement waarbij er verschillende gealieerde voertuigen staan opgesteld, en tanks, en er word ook geschoten.

dus mensen, als jullie een topdag willen, moet je er zeker heengaan.
is echt een aanrader.

(moet je ff op google kijken voor de goede info)

groetjes
Martin Noorloos

Ja Bussum Bridgehead is zeker leuk! Dit jaar weer BTN mini-meeting? :)
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Nou, vorig jaar met 1 stal zo goed bevallen dat we er dit keer met twee staan......zal dus wel erg weinig van wat anders komen voor mij maar als er BTNners de boel weer op willen komen leuken.......het was erg gezellig vorige jaar, als we weer hetzelfde weer treffen kan het helemaal niet meer stuk natuurlijk.
Voor jullie info, als alles goed gaat komen er ook een stel met 1/6 geweld op de proppen, met een beetje geluk is de Tiger I van Matthijs ook in vol ornaat aanwezig en een 1/6 King Tiger van mijn vriend Marco (die Theo ook wel kent van de Purmerend meeting een hele poos terug, ook die King Tiger van toen is het maar nu volledig onder handen genomen) en wat nog meer weet ik niet.
Tobias Huurman

Bericht door Tobias Huurman »

Hallo,

Het volgende is niet op bevrijdingsdag, maar heeft er enigzins toch mee te maken.

Op 28 April komt de Avro Lancaster bommenwerper voor een paar flypasts naar Nederland, ter nagedachtenis van de voedseldroppingen.

Het vliegtuig zal Rotterdam, Berkhout, Ursem en Texel aandoen.

Of hij nog ergens gaat landen weet ik niet.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn, dan hoor ik dit graag, want ik moet nog een e-mail naar de Britten sturen met de vraag naar de exacte tijden en/of "flypast-posities" en of de kist daadwerkelijk nog ergens gaat landen.
Martin Noorloos

Hee

Een vliegende Lancaster? Daar zijn er niet veel meer van geloof ik of heb ik het hier mis?

Erg gaaf, als 'ie over R'dam richting het noorden vliegt dan kan ik hem wellicht vanuit Gouda ook zien :)

Martin
Tobias Huurman

Martin Noorloos schreef:Hee

Een vliegende Lancaster? Daar zijn er niet veel meer van geloof ik of heb ik het hier mis?

Erg gaaf, als 'ie over R'dam richting het noorden vliegt dan kan ik hem wellicht vanuit Gouda ook zien :)

Martin
@Martin,

Het klopt wat je zegt, er bestaan nog maar twee vliegende Lancs in de wereld:
- PA 474- van de BBMF in Engeland
- FM 213- In Canada(organisatie weet ik niet)

Kan ik jou als een geïnteresseerde beschouwen? :lol:

Ik heb zo een vermoeden dat de Lanc in Rotterdam over het voedseldroppingsmonument gaat vliegen, dit moet ik dus nog gaan vragen :roll: .

Het zou kunnen dat je hem in Gouda ziet, meestal zie je vliegtuigen als de Lancaster maar op een meter of 300-500 vliegen.

-----------------
Sorry voor de driedubbele post van mijn vorige berichtje, ging niet helemaal goed :oops: .
Tobias Huurman

Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Tobias Huurman schreef:Sorry voor de driedubbele post van mijn vorige berichtje, ging niet helemaal goed :oops: .
Die dubbele kun je zelf ook weer deleten hoor Tobias.
wesley oosterbosch

Bericht door wesley oosterbosch »

hugo, ff een vraagje he

vorige keer was het allemaal kleding enzo he

nu mijn vraag:
Komen jullie dit keer met de RC spullen (voor verkoop)?

dat zal ik wel leuk vinden namelijk

groeten
Tobias Huurman

Hugo Jong schreef:
Tobias Huurman schreef:Sorry voor de driedubbele post van mijn vorige berichtje, ging niet helemaal goed :oops: .
Die dubbele kun je zelf ook weer deleten hoor Tobias.
Helaas krijg ik dat niet voor elkaar.

Deleten kan toch bij edit?
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Nee, ik zie de delete knop bij mijn eigen berichten ook niet meer :?
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

@ Wesley,

Deze keer heb ik ook alleen maar (landmacht)kleding en toebehoren bij me.
Ik wil de modelbouw gescheiden van de rest houden (scheelt ook een enorme hoop gesleep met spullen voor mij) en Bussum is meer een festival voor legerartikelen e.d., een aantal kant en klaar tankjes en figuren heb ik er nog wel tussen staan.
8 April in Zaandam sta ik b.v. weer alleen met het modelbouw spul omdat het een modelbouw beurs is.
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

@ Tobias: Ik weet niets van de knopjes maar ik heb ze voor je weggehaald.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Willem de Verwijderaar :D

Ik denk dat dat knopje tot een beperkt bepaalde tijd na je bericht zichtbaar is als je het geplaatst hebt, ik heb wel eens een bericht van mezelf verwijderd meen ik me te herinneren.

Edit:
En ja hoor het klopt, als je meteen na het plaatsen kijkt staat er rechts naast de quote en edit knop een knop met een kruisje er op om het bericht te verwijderen.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast