Die heb ik hier thuis ook. Ze zijn erg handigMartin Noorloos schreef:
Groeten,
Martin
Solderen: do's en don't
- Rick Braat
- Contacteer:
-
Martin Noorloos
-
Bas Pos
Op aanraden van Falko heb ik recent dit gasbrandertje van conrad aangeschaft,
http://www.conrad.nl/goto/?product=433586
werkt super, even s39 op de plek waar je wilt solderen, nadat je geschuurd hebt. verhitten en na een paar seconden soldeer tin erbij, loopt erg mooi uit.... niet geschikt voor electronica, maar wel voor messing etc. Niet vergeten even een flesje brandstof mee te bestellen.
http://www.conrad.nl/goto/?product=433586
werkt super, even s39 op de plek waar je wilt solderen, nadat je geschuurd hebt. verhitten en na een paar seconden soldeer tin erbij, loopt erg mooi uit.... niet geschikt voor electronica, maar wel voor messing etc. Niet vergeten even een flesje brandstof mee te bestellen.
-
Dennis van Gammeren
Hallo allemaal.
Ben helemaal nieuw hier,heb al best veel kennis op gebied van normaal kunstof modelbouw.
Maar zit nu toch nog wel met een brande vraag.
Is het ook mogelijk om door een soldeer methode aluminium te verbinden.
Ik heb deze vraag,omdat ik voor mijn nieuwe project,en eerst grote niet kant en klaar doos.
Een afweging zit te maken om een Hull te maken in messing plaat,alu plaat of misschien toch in ABS.
Als alu niet te solderen is valt dit automatisch af.
Wie heeft hier ervaring mee.
Ben helemaal nieuw hier,heb al best veel kennis op gebied van normaal kunstof modelbouw.
Maar zit nu toch nog wel met een brande vraag.
Is het ook mogelijk om door een soldeer methode aluminium te verbinden.
Ik heb deze vraag,omdat ik voor mijn nieuwe project,en eerst grote niet kant en klaar doos.
Een afweging zit te maken om een Hull te maken in messing plaat,alu plaat of misschien toch in ABS.
Als alu niet te solderen is valt dit automatisch af.
Wie heeft hier ervaring mee.
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Aluminium solderen gaat prima met Alutite. Kijk maar eens op www.alutite.nl . Het materiaal is niet echt goedkoop, maar met een strip van 50 cm. kun je enorm veel solderen.
Groetjes,
Ad
Ad
-
Dennis van Gammeren