Pzkpfw IV
- Rick Braat
- Contacteer:
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Michael Sandbergen
-
Theo Andriessen
-
Theo Andriessen
Voor 't aanhangertje heb ik wielen nodig.
Met dank aan Reinier kan ik deze dus zelf gieten
Reinier heeft voor mij dus een mal gemaakt en wat Resin gekocht.
Het is wel niet voor 100% perfect, maar 't kan er mee door
Best leuk werk
(val wel in herhaling)

Met 1 in de mal en 2 onder een aanhangertje in Huizen maakt dat een totaal van 8 dus voorlopig nog 2 te gaan
Zie hier de ruwbouw, foto kwam via de mail uit Huizen

Met dank aan Reinier kan ik deze dus zelf gieten
Reinier heeft voor mij dus een mal gemaakt en wat Resin gekocht.
Het is wel niet voor 100% perfect, maar 't kan er mee door
Best leuk werk

Met 1 in de mal en 2 onder een aanhangertje in Huizen maakt dat een totaal van 8 dus voorlopig nog 2 te gaan
Zie hier de ruwbouw, foto kwam via de mail uit Huizen

- Rick Braat
- Contacteer:
-
Theo Andriessen
- Adrie Baak
- Contacteer:
Misschien een stom idee, maar ik gooi het toch in de groep.
Als je nu alleen de velgen van Resin maakt, en de banden van het rubber waar jullie de mallen mee maken. Dan zou het toch een stuk beter rijden dan van die harde wielen.
Nogmaals ik weet niet of dat mogelijk is hoor, want voor een
banden mal moet er denk ik wel ander materiaal gebruikt worden dan rubber of resin.
Adrie
Als je nu alleen de velgen van Resin maakt, en de banden van het rubber waar jullie de mallen mee maken. Dan zou het toch een stuk beter rijden dan van die harde wielen.
Nogmaals ik weet niet of dat mogelijk is hoor, want voor een
banden mal moet er denk ik wel ander materiaal gebruikt worden dan rubber of resin.
Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Hi guys,
Het zelf maken van rubber banden is niet te vergelijken met het gieten van resin of zink en is absoluut niet eenvoudig. Je hebt o.a. een stalen vulcaniseringsmatrijs nodig met een verwarmingselement en eventueel een (lucht)drukaansluiting.
Als alternatieve oplossing zou je direct op de resin velg een band in zacht polyurethaan kunnen gieten. Omdat resin ook een polyurethaansoort is krijg je een prima hechting. Een voorbeeld zijn de rolletjes van een in-line skate.
Het zelf maken van rubber banden is niet te vergelijken met het gieten van resin of zink en is absoluut niet eenvoudig. Je hebt o.a. een stalen vulcaniseringsmatrijs nodig met een verwarmingselement en eventueel een (lucht)drukaansluiting.
Als alternatieve oplossing zou je direct op de resin velg een band in zacht polyurethaan kunnen gieten. Omdat resin ook een polyurethaansoort is krijg je een prima hechting. Een voorbeeld zijn de rolletjes van een in-line skate.
Groetjes,
Ad
Ad
-
Theo Andriessen
Hoi Ad,
Klinkt erg ingewikkeld, maar wat zou 't voordeel zijn van een massief rubberen bandje
Mijn Wedico truck heeft ook massief rubber als banden, dit geeft bijna geen veering, vooral als ik 't vergelijk met de Robbe trucks of de Tamiya trucks.
Ik ben al blij dat we mbv 't resin gieten aan een paar relatief goedkope wielen zijn gekomen
Voor onze eerste aanhangers hebben we zeker een paar maanden moeten zoeken voordat we uiteindelijk een aantal geschikte wielen hadden gevonden.
Nu nog proberen om zelf een mal te maken
Even een foto van Marcel (hij had hem ergens gevonden en naar mij gestuurd)

Klinkt erg ingewikkeld, maar wat zou 't voordeel zijn van een massief rubberen bandje
Mijn Wedico truck heeft ook massief rubber als banden, dit geeft bijna geen veering, vooral als ik 't vergelijk met de Robbe trucks of de Tamiya trucks.
Ik ben al blij dat we mbv 't resin gieten aan een paar relatief goedkope wielen zijn gekomen
Voor onze eerste aanhangers hebben we zeker een paar maanden moeten zoeken voordat we uiteindelijk een aantal geschikte wielen hadden gevonden.
Nu nog proberen om zelf een mal te maken
Even een foto van Marcel (hij had hem ergens gevonden en naar mij gestuurd)

-
Theo Andriessen
-
Ger Zonneveld
rubber
ik weet hier dus absoluut helemaal niets van echt niet, maar het gieten van rubber moet toch helemaal geen probleem zijn met het rubber wat jullie gebruiken voor resin mal materiaal, gemengd met norit. en een negatief mal van resin. of is dit een erg lang geleden gepasseert station.

- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Ger Zonneveld
banden rubber
ik bedoelde eigenlijk het rubber voor de banden van de aanhanger.
misschien dat de latex die jullie gebruiken voor de mal niet slijtvast genoeg is voor de loopwielen van de tank, maar voor de aanhanger mag dat toch geen probleem zijn.
misschien dat de latex die jullie gebruiken voor de mal niet slijtvast genoeg is voor de loopwielen van de tank, maar voor de aanhanger mag dat toch geen probleem zijn.