primer
-
Jeffrey Damen
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Hoi Marc,
Het ligt er maar aan met welke soort verf je de tank spuiten (of schilderen).
Ikzelf gebruik Tamiya acryl met thinner als verdunning die vreet de plastic onderdelen een beetje aan waardoor de verf een beetje in het plastic komt.
Voor de metaaldelen moet je wel een hechtprimer gebruiken.
Maar het allerbelangrijkste is dat de tank vetvrij moet zijn.
Anders blijft de primer ook niet zitten.
Het ligt er maar aan met welke soort verf je de tank spuiten (of schilderen).
Ikzelf gebruik Tamiya acryl met thinner als verdunning die vreet de plastic onderdelen een beetje aan waardoor de verf een beetje in het plastic komt.
Voor de metaaldelen moet je wel een hechtprimer gebruiken.
Maar het allerbelangrijkste is dat de tank vetvrij moet zijn.
Anders blijft de primer ook niet zitten.
Gr,
Tuur.
Tuur.
- Adrie Baak
- Contacteer:
@Arthur, misschien een stomme vraag, maar hoe maak je de onderdelen goed vetvrij?
Ik heb bij mijn Pershing daar niet opgelet, maar naar mijn idee blijft het prima zitten.
Adrie
Ik heb bij mijn Pershing daar niet opgelet, maar naar mijn idee blijft het prima zitten.
Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
-
Marc Dinnissen
Nog een vraagje welke primer gebruiken jullie dan met de airbrush want die van tamiya zijn alleen in spuitbus te krijgen , ik neem aan dat jullie de loopwielen etc en body voor primeren met airbrush.!!!!!
en heeft iemand ervaring met model master verf, die heeft nl wel primer in potje.
en heeft iemand ervaring met model master verf, die heeft nl wel primer in potje.
Laatst gewijzigd door Marc Dinnissen op 25 feb 2007, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hugo Jong
Ik heb de metaal delen van zowel mijn Leo2A6 als de Tiger met een spuitbus grijze auto primer gespoten !
Tanks zelf niet echt ontvet maar met een paar stukken keukenrol goed schoon gewreven en toen de (Tamiya) verf er op.
naderhand met mat blanke lak alles een beschermlaagje gegeven en daarna weer weatheren, alles blijft zitten als een huis en de tanks zijn in het gebruik echt niet gespaard.
Tanks zelf niet echt ontvet maar met een paar stukken keukenrol goed schoon gewreven en toen de (Tamiya) verf er op.
naderhand met mat blanke lak alles een beschermlaagje gegeven en daarna weer weatheren, alles blijft zitten als een huis en de tanks zijn in het gebruik echt niet gespaard.
-
Martin Noorloos
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Marc Dinnissen