Bergepanzer 2

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Niek Peeters

Bericht door Niek Peeters »

De afgelopen dagen niet echt veel kunnen doen ivm feestdagen.. maar toch een kleine update. :P

De boeg-MG gemaakt..met dank aan de draaibank.
Afbeelding

Ook nog een klein gaatje in het dak gemaakt, hierdoor is later gemakkelijk de accu te wisselen en evt wat onderhoud. De iets wat rare vorm komt omdat ik de hoekprofielen aan de binnenkant niet wou doorzagen.
Afbeelding

Poppetje gezien, kastje dicht! :lol:
Afbeelding

De verhoging bij de commandant is gemaakt door eerst een cirkel met de kleinste diameter te maken, vervolgens nog eentje met de grootste diameter. Deze dan op elkaar geplakt met natuurlijk ertussen de goede hoogte, en vervolgens het geheel 'bekleed' met 0,5 mm dik plastic.

Dat was 't wel weer..

Grtz,
Niek
Stefan van Dermearschalk
Contacteer:

Bericht door Stefan van Dermearschalk »

Hee Niek,
komt een nederlands broertje :)

die van mij is ook net van de post gekomen :D

http://www.tamiyaclub.com/showroom_mode ... 20&id=1546

Héél mooi gemaakt stukje rups

Stefan
Niek Peeters

Ha!, daar is 'ie dan eindelijk. :D
Ziet er inderdaad goed uit, zie dat bij jouw de boeg-MG zelfs al gemonteerd is. :wink:
Hoop snel de eerste vorderingen te zien, zoals bijvoorbeeld een werkende kraan. :P

Die van mij is op dit moment niet echt veel verder dan de laatste update, nogal druk en in de beperkte vrije tijd beetje bezig met dit beestje... :twisted:
Afbeelding

Mzzl,
Niek
John Canton

Bericht door John Canton »

Hè Niek

Zooo.. :shock: ...das een lekkere driftkikker ! :lol:
Mooi hoor... :wink:
Weer eens wat anders dan een tank... :wink:

Greetz...grr..
Stefan van Dermearschalk
Contacteer:

Bericht door Stefan van Dermearschalk »

Savage (toch) racemonster , ook gaaf :)
(al was ik zelf de nitro wel een beetje beu)
wel heel leuk speelgoed!

Dit is een lang-termijn project, wegens wat medisch geneuzel is de aanschaf van de cnc even uitgesteld voor 1 a 2 maandjes.
Dus , kan nog even geen onderdelen fabriceren.
- komt wel -

Ben wel blij dat ie hier is, lang verwacht.. erg gaaf :)

Stefan
Niek Peeters

Zooo, lange tijd niks hieraan gedaan. Maar sinds een paar weken toch weer productief. :)

Als eerste de zijkant, deze sloot helemaal niet aan met de onderkant, ook na veel plamuur werk. Daarom maar een plastic plaatje op maat gemaakt en erop geplakt.
Afbeelding

Luikje :wink:
Afbeelding

De rookbussen, de kettingkjes komen er nog aan.
Afbeelding

En tot slot nog flink bezig geweest met de voorkant. Deze is in grote lijnen al klaar, alleen moeten er nog flink veel details op zoals bijvoorbeeld de ophanging voor de reservetracks etc.
De trackdelen zijn Kenny Kong Leo 1 tracks. De grote rol voorop zat er al bij maar was te groot, deze is een stukje afgedraaid zodat ie wel de goede diameter heeft.
De koplampen zijn van AFV-Model die ook beetje zijn aangepast..
Afbeelding
Afbeelding

Dat was 't weer... :roll:

Grtz, Niek
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Goed om te zien dat er weer wat moois ontstaat in Oirlo.

Succes met de voortzetting en tot zondag!
Niek Peeters

Weer eens tijd voor een kleine update. :lol:

De afgelopen tijd bezig geweest met hoe ik de besturing ging maken. Het nadeel van de Bergepanzer is dat je erg veel kanalen nodig hebt om alles te besturen, denk dan aan rijden, dozerblad, kraan, lier etc. Dan heb je aan 4 kanalen al snel te weinig en moet je je zender uitbreiden. :(

Maar gelukkig was er een oplossing. :D De firma SGS-Electronic was bezig met een module te ontwikkelen speciaal voor de Bergepanzer. Een paar weken terug was deze module klaar, en deze moest ik natuurlijk hebben. :wink:

Het voordeel van deze module is dat je alles met een 4 kanaals zender kan bedienen. Er zijn namelijk 3 standen waar je met het 4e kanaal tussen kunt kiezen;
stand 1- Rijden / Vooruit-Achteruit / Links-Rechts / MG schieten
stand 2- Dozerwerk / Vooruit-Achteruit / Links-Rechts / Dozerblad omhoog/omlaag
stand 3- Kraanwerk / Kraan draaien / Kraan omhoog-omlaag/ Lier in-uit

Verder zit er natuurlijk ook geluid bij, ook het hydroliek geluid van de kraan en dozerblad zijn erin verwerkt. De verlichting kan ook ermee geschakelt worden, remlicht, richtingaanwijzers, achteruitrijlicht, zwaailicht etc.

Als regelaar heb ik gekozen voor een 30A, 1 minuut 45A en 10 sec 60A. :twisted: Is misschien ook beetje overkill, maar beter teveel dan te weinig. :wink:

De totale besturing. Rechts in de hoek de 30A regelaar, deze word dmv een kabel met de andere besturing verbonden.
Afbeelding

De regelaar....
Afbeelding

En de algemene Bpz besturing..
Afbeelding

Tot slot nog de aandrijving erin gebouwd. Dit zijn bakken van een Panther. Ik weet nog niet zeker of deze erin blijven, ben eigenlijk opzoek naar iets stevigers. :roll:
Afbeelding

Voor zover. :!:

Grtz,
Niek
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

eigenlijk opzoek naar iets stevigers.
Praat eens met Marcel.
Ik heb pas zijn KT zien rijden, schitterend gewoon.

Kost een paar centen maar dan heb ie ook wat.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Hoi Niek,

Mooi verjaardags kadootje :lol: :wink:
Ziet er goed uit, ik dacht dat jij ging voor een 2 versnellings bak van AFV
maar die kost flink wat meer als die set van Marcel.

Heb je al een filmpje gemaakt incl geluid graag :lol:
Of kom je ook naar Venhorst, is niet zo gek ver bij jou vandaan :P
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Niek: FILMPJE FILMPJE,

Jij hebt ook voor de sgs oplossing gekozen? Had hier ook een oogje op voor mijn buffel.....

Ben erg benieuwd naar het geluid.

Bas
Niek Peeters

He mannen,

@Jan; Heb de bakken van Marcel al eens bekeken, maar ik zou graag snelheid (zodat ie de Leo 2 kan bijhouden) maar ook kracht willen. Ik denk dat de AFV 2 versnellingsbakken dan de enige oplossing zijn.

@Bas/Theo; Zodra mijn Unimog klaar is, ga ik hem inbouwen en volgt er een filmpje. :lol: Heb stiekem al een kleine test gedaan, en moet zeggen dat het toch wel redelijk is. Het is natuurlijk niet te vergelijken met geluidsmodule's als Benedini bijvoorbeeld, maar dat is ook een hele andere prijs. :wink: Voor het geld van een Benedini module heb je bij SGS dus complete besturing met licht, regelaars, geluid etc.

Ohja, er zitten verder ook aansluitingen voor een rookgenerater op, in dozerstand is er een mogelijkheid om automatisch naar de 1e versnelling te schakelen. Bij kraanstand gaat de alarmlichten knipperen etc.
De module voor de Buffel is qua functie's precies hetzelfde als deze, alleen het geluid is anders.

Grtz,
Niek
Niek Peeters

Heb even een klein filmpje in elkaar gezet van de Bpz die bezig is een geultje dicht te gooien. :wink:
Ik heb er wel een paar stukjes tussenuit moeten knippen, want het rijdt toch wel beetje anders dan bijvoorbeeld de Leo 2. :mrgreen:
(Geluid is nog niet aangesloten)

Afbeelding

Grtz,
Niek
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Niek,

Dat ziet er erg mooi uit, kracht genoeg zou ik zeggen.
Wel elke keer : duikelt ie wel of duikelt ie niet :D
Groetjes,
Ad
Niek Peeters

@Danny; Jep rookgenerator zou mooi zijn, een aansluiting is er in ieder geval al. :wink: Vrees alleen dat er nog erg weinig plaats over blijft in het onderstel. :(

@Ad; Je weet nu ook gelijk waarom ik wat stukken uit de film heb moeten knippen. :P Ziet zo knullig uit als de Bpz zelf in het gat rijdt.

Grtz,
Niek
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast